Uitrol slimme energiemeter start in 2015

Collapse
X

• Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• Faach Viechuur
    replied
    Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

Nope... heb ik ook niet...maar dan alsnog gevolgd worden door al die stinkende like knoppen op alle websites... soms vind ik IE net iets fijner browsen dan Firefox (met Ghostery)

En is misschien altijd een hele fout Godwin... maar ik zeg altijd: stel je voor dat snorremans, 70 jaar geleden beschikking over de data had, die er nu wordt verzameld.

Dus ook alle meta data van telefoon/internet verkeer... maar ook slimme meters helpen om het plaatje compleet te maken; onderduikers kunnen ook niet in de vrieskou, of je moet vuurtje fikken binnen. Maar het kan ongetwijfeld nog veel gerafineerder.

Je weet nooit wie er over 10, 20 of 30 jaar aan de macht is...

Sowieso geloof ik wel dat die meters vroeg of laat gebruikt gaan worden, om thuiskwekers op te sporen.

Om jou te beschermen tegen brand... en weet je wel hoeveel geld er voor terrorisme verzameld wordt, met al die thuiskwekerijen...
    Last edited by Faach Viechuur; 7 April 2015, 19:30.

Leave a comment:

• beowulf
    replied

Dan is het te hopen dat ge geen facebookprofiel hebt.

Leave a comment:

• Faach Viechuur
    replied

Onder het mom van terrorisme bestrijding mogen ze veel maken... is het niet nu... is het misschien wel in de toekomst, of als wetgeving eventueel veranderd...

Om het een Trojaans paard te noemen, gaat misschien ver.

Maar veel dingen worden gebracht onder het mom van "het is beter voor je als consument"... maar je weet nooit wat zeer er precies mee doen; ze brengen die dingen

Zelfde met het loggen van het bel- en internetverkeer.. "Je wilt toch ook dat terrorisme en KP wordt bestreden?"

Nu mogen en KUNNEN ze er wellicht niets mee.

Maar wie weet hoe de wereld er over 10 jaar uitziet, en wellicht is wat nu normaal is, is dan niet meer normaal en zelfs strafbaar (eventueel met terugwerkende kracht).

Mijn privacy is mij heilig... en zo'n slimme meter komt er bij mij niet in... met of zonder tentje....
    Last edited by Faach Viechuur; 7 April 2015, 18:22.

Leave a comment:

• Eclecticon
    replied

http://www.activistpost.com/2015/04/...usands-of.html. Truck Hits Utility Pole, Thousands of People’s Smart Meters Explode

Leave a comment:

• AudioSystemRolla
    replied

het leukste blijft natuurlijk dat degene die ze erg graag willen pakken de stroom niet betalen
    al las ik laatst van een met een aardig hok welke gewoon over de meter liep

Leave a comment:

• Morgen Zonder Zorgen
    replied

Natuurlijk zullen ze het uitlezen als ze bepaalde vermoedens zijn. Dat doen ze ook al heel lang met mobielen telefoons. Gewoon weigeren en er is niets aan de hand!!

Leave a comment:

• Wierie Wierie
    replied

Gewoon lul verhaal. Als jij aangeeft dat ze niet op afstand mogen uitlezen moet je maar " geloven " dat ze dat niet doen.

Weet zeker als de politie bij verdachte personen even de meter waardes willen zien dat ze die gelijk onder ogen krijgen ook al heeft de bewoner aangegeven dat hij niet op afstand uitgelezen wil worden. Die meter komt er niet in. En als het verplicht word vinden ze het zeker vreemd dat er steeds meer mensen langs de meter gaan aftappen.

Leave a comment:

• Wietefras
    replied

De vraag is dan alleen, kan op last van de politie die meter dan wel op afstand uitgelezen worden. Ook zonder dat je toestemming hebt gegeven dus.

Al is dat wellicht ook niet zo heel erg relevant, want als ze al zo ver zijn dat ze toestemming krijgen om je stroomverbruik te monitoren dat je dan al lang de haas bent.

Bovendien blijf het vaag vinden of ze nou alleen je actuele meterstand uitlezen of dat ze je hele kwartierbestand downloaden (met daarin dus al het verbruik per kwartier over de afgelopen maanden).

Leave a comment:

• Wierie Wierie
    replied

U bent niet verplicht uw meterstanden op afstand uit te laten lezen via een slimme meter. Heeft u hier bezwaar tegen, dan kan de netbeheerder deze functie voor u uitzetten. In dat geval krijgt u wel een slimme meter, maar geen tweemaandelijkse overzichten van uw verbruik. U moet dan nog steeds zelf jaarlijks uw meterstanden doorgeven. U kunt deze uitleesfunctie overigens op een later moment altijd weer aan laten zetten. Wanneer u de slimme meter echt niet wilt, kunt u hem weigeren. Ook in dat geval geeft u zelf uw meterstanden door en ontvangt u geen tweemaandelijkse overzichten van uw verbruik

Zelfs als je meter op den duur kapot gaat kan je nog aangeven dat je een nieuwe meter wil van het " OUDE " TYPE , want standaard komen ze dan met zon nieuwe meter aanzetten.

Leave a comment:

• Tsjakke
    replied

Hoi jongens, ik werk zelf voor de distributienetbeheerder, en wij hebben 2 jaar geleden het piloot-project moeten realiseren in Turnhout, en Vilvoorde.

Voor zover ik weet moet je je nog geen zorgen maken over die slimme meters. Dit kost Eandis een hele hoop geld, en dat is er momenteel niet. Als ik hier meer over hoor op het werk, zal ik dit wel komen posten, maar voorlopig nog geen zorgen maken. + er staan zo'n 4 á 5 MILJOEN elektriciteits meters. Als ze het toch zouden uitvoeren (nogmaals: hier heb ikzelf nog niks over gehoord, dit is zo'n project á la U-Place en Oosterweelverbinding. Het gaat altijd in orde komen, maar er gebeurt voor de rest weinig) zal het nog HEEL LANG duren voor ze bij jouw komen kloppen, (of heel snel natuurlijk ) + Je mag altijd toegang weigeren (gebeurt elke keer weer pfff) en zelf een afspraak maken voor je meter (laat ons zeggen: binnen 2 maanden, als je kweekje klaar is )

Als je meer wil weten, stuur me gerust een bericht, ik heb ze geplaatst, ik weet hoe die dingen werken.

Groetjes!

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Btw Wierie Wierie, als Eandis dit project effectief uitvoert, mag je dit NIET weigeren. Dat komt namelijk omdat Eandis (Belgie uiteraard, in Nederland ken ik de situatie niet) eigenaar is van je meter, en alles wat daarbij hoort. Eandis is verantwoordelijk voor het onderhoud, en vlot werken van de installaties, daartegenover staat dat je de werken aan de elek/gas meter niet mag weigeren. Een andere afspraak maken kan natuurlijk wel.

Leave a comment:

• Wietefras
    replied

De truc is blijkbaar dat ze het ding inderdaad maar een paar keer per jaar uit mogen lezen, maar dat ze dan wel een hele logfile met kwartierwaarden kunnen downloaden. Overigens zou je daar ook expliciet toestemming voor moeten geven, maar als de politie er om vraagt dan zal die toestemming wel niet nodig zijn.

Ze houden het bewust ook allemaal een beetje vaag. Zelfs op de sites die nou juist informatie zouden moeten verschaffen over hoe die slimme meters precies gebruikt worden.

Leave a comment:

• Wierie Wierie
    replied

Hallo Jongens,

Tijdje terug kwamen ze hier ook allemaal nieuwe meters plaatsen. Ik heb de meter gewoon geweigerd.

Als je even googled op of de meter verplicht is ja of nee kom je er al snel achter dat het dus NIET verplicht is deze meter te accepteren.

Tenzij je een huurhuis hebt zal de verhuurder dit wel bepalen denk ik.

Ik heb een koop appartement en hem dus lekker geweigerd. Opdonderen met die big brother praktijken. Ze lezen hem 2 keer per jaar uit zei die vent. Geloof der geen hol van.

Leave a comment:

• Wietefras
    replied

Valt me nog mee dan. Strikt genomen ben je met een tent en lamp op een tijdschakelaar ook al "professioneel" bezig. Ook met 5 planten of minder kunnen ze dat vervolgen dan.

Leave a comment:

• AudioSystemRolla
    replied

nou tent stukgesneden filter verwoest schakelkastje meegenomen
    nou kan ik vrij makkelijk zelf die schakelkastjes maken dus dat scheelt
    de tent heeft meer ducktape dan een gecrashte rally auto
    maar gewoon doorgaan is het idee en met 5 planten blijf je niet vervolgbaar hoe ze het ook draaien
    je moet alleen geen attributen in huis hebben wat op verkoop gaat duiden

Leave a comment:

• BuTTonBaSHer
    replied

Planten dus vernietigd en tent e.d. Laten staan? En dat al 3 keer? Klinkt lekker soepeltjes allemaal.

Leave a comment:

Bezig...