Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Psy gaat weer breken en bouwen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Psy gaat weer breken en bouwen

    Korting op 420shop
    Na een aantal runs in 2 verschillende kasten moet binnen enkele weken de hele boel afgebroken worden.
    Psy gaat verhuizen over een aantal weken dus nieuwe woning nieuw geluk en weer nieuw bouwplezier.
    We hebben hierdoor veel meer woonoppervlakte. Hier ga ik gelijk gebruik van maken zodat we weer lekker de kont kunnen keren in het hok. Heb een tekeningetje gemaakt in paint ff vlug. Nu ff brainstormen en nog een paar tekeningen maken.

    Rood- Deuren
    Zwart- Muren
    Blauw- Inlaten/uitlaat
    Groen- Maatvoeringen

    Click image for larger version

Name:	nieuw hok.jpg
Views:	1
Size:	26,2 KB
ID:	1172495

    #2
    Re: Psy gaat weer breken en bouwen

    Nog 2 extra opties tevens wel in een andere kamer


    Click image for larger version

Name:	nieuw hok 2.jpg
Views:	1
Size:	20,5 KB
ID:	1059515
    Click image for larger version

Name:	nieuw hok 3.jpg
Views:	1
Size:	22,3 KB
ID:	1059516

    Zal is kijken of ik met google sketchup iets kan breien

    greets

    Comment


      #3
      Re: Psy gaat weer breken en bouwen

      Ben benieuwd! Aan ruimte geen gebrek in ieder geval <- stiekem toch wel wat groen van jaloezie ook

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Ps Ik kom niet echt uit je tekeningen als ik eerlijk ben. Leg ze is uit als je wil.

      Voor mezelf zou ik graag een groei en bloei en droog ho(e)k(je) willen hebben. En dan bedoel alles in 1 zo'n kamer. 2, max 3 bloeilampem en een groeilamp. Maar krijg het idee dat je me al 3 stappen voor bent

      Veel plezier met plannen!
      Rough! Rough! Arrrr..

      Comment


        #4
        Re: Psy gaat weer breken en bouwen

        Heb inderdaad ook wel moeite met de tekeningen. Het lijkt een bovenaanzicht, maar dat lijkt het alsof je soms door de kweekruimte heen moet lopen.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #5
          Re: Psy gaat weer breken en bouwen

          Het zijn idd bovenaanzichten van de gehele kamer 3 verschillende opties waarvan 1 en 3 mij meer aanspreken.
          Er gaat maar 1 hok komen voor de rest heb ik eventueel het kleine voorgroei tentje.

          De zwarte dikke lijn is de hele kamer.
          rood zijn de deuren. De deuren onder op de tekeningen zijn de ingangen van de (slaap)kamer.
          De blauwe ballen in de tekening zijn(klein) inlaat en (groot)uitlaat.

          Waarom kan ik bij de 1e en 3e door het hok heen lopen?
          Heel simpel er zit een cv en een raam die bediend moeten kunnen worden.
          bij de 2e tekening blijft het raam gewoon in de kamer maar dan zit ik misschien met me inlaat en uitlaat weer bij elkaar.

          Comment


            #6
            Re: Psy gaat weer breken en bouwen

            Ik snap de symbolen wel, maar ik dacht bij die 3e foto dat je twee kweekhokken naast elkaar had waarbij je door de eerste heen moet om de tweede te bereiken. Dat leek me stug, maar in dat kleine stuk erachter zit dan dus je CV en raam.

            Hoe ga je dat doen als je CV stuk gaat of als er periodiek onderhoud op gepleegd moet worden? Ik had een paar maanden terug ook zo'n monteur op mijn (kweek)zolder moest de hele zooi dus verstoppen. Dat wordt wat lastig als je het zo verbouwt?

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #7
              Re: Psy gaat weer breken en bouwen

              Aangezien ik de ruimtes tog over heb kan ik er 1tj kiezen het liefst zou ik gewoon de hele ruimte pakken zodat ik echt overal me kont kan keren maar dan moet ik al grote gaten gaan boren voor invoer en afvoer van de lucht en het raam aftimmeren(dit is uiteraard geen optie het moet wel gewoon leefbaar ogen hier he). haha dat is dus het mooie die ruimte ervoor en erachter blijven vrij zodat ik eventueel de deuren kan verstoppen achter een kleine inloopkast.

              Mocht er een x iemand aan de wandel gaan in me huis dan staan ze niet gelijk in een hok

              Ik heb zo mijn contacten die handig zijn in hun eigen ding en die ik ook vertrouw. Verder zullen het 2 simpele wandjes worden waardoor ik het ook in een dag weer zou kunnen verwijderen mocht het echt nodig zijn.

              stuk gaan lijkt me sterk(nieuwbouw) zal er de eerste jaren niet horen te zijn he haha.
              Het simpele onderhoud(ontluchten/bijvullen) aan de cv installatie hoort iedere jandoedel zelf te kunnen die een huis heeft/huurt.

              Comment


                #8
                Re: Psy gaat weer breken en bouwen

                Ik zit ook in nieuwbouw en bij ons in de buurt zijn de afgelopen jaren wel wat problemen geweest met de verwarming hoor Niet alleen bij mij.

                Je hebt inderdaad de boel dan wel weggewerkt met die wandjes. Ik had een stapel dozen rondom mijn kweekkast gezet om die te verstoppen

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #9
                  Re: Psy gaat weer breken en bouwen

                  Zit even met een half oog te lezen maar periodiek onderhoud is wel een aanrader hoor, van je cv. De nieuwere hoeven dat niet meer perse jaarlijks die geven zelf aan wanneer. Check je handleiding. Het verschil is gek gezegd of tie 10 jaar of 20 jaar meegaat.
                  Dat is dus niet alleen het bijvullen. Maar even de binnenkant vnml bekijken en schoonmaken (stof etc.).
                  Last edited by dr00p; 26 April 2014, 14:07.
                  Rough! Rough! Arrrr..

                  Comment


                    #10
                    Re: Psy gaat weer breken en bouwen

                    Ben ondertussen wel uit je tekeningen gekomen ja Zijn wel mooie ruimtes zo, bij 1 lijk je eventueel ook alles helemaal van elkaar af te kunnen sluiten.
                    Rough! Rough! Arrrr..

                    Comment


                      #11
                      Re: Psy gaat weer breken en bouwen

                      Onderhoud aan de ketel zal ik zelf niet aan beginnen maar lekker laten doen wat geen probleem op zal leveren deze hangt beneden.
                      Aan de verwarming kun je zelf tog weinig doen buiten vullen en ontluchten.

                      We hebben nog een ruime 6 weken voor we de sleutel krijgen dus tijd zat om alles nog ff uit te zoeken.

                      @wietefras het is inmiddels dagelijkse kost die tegenvallers in de bouw dat krijg je als iedereen zo op ze cente zit en alles voor een poep en een scheet gemaakt moet worden

                      Comment


                        #12
                        Re: Psy gaat weer breken en bouwen

                        Ja precies. Ze kiezen voor alles de onderaannemer met het laagste bod. Ach, het komt uiteindelijk allemaal wel goed. Een oud huis heb je een veel groter risico op verborgen gebreken

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          #13
                          Re: Psy gaat weer breken en bouwen

                          Lekker die ruimtes toch ......
                          Ik zou mssn voor optie 1 gaan dan, ziet er goed uit alleszins !
                          Succes met je beslissing, ik volg je ,
                          grt
                          Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

                          Comment


                            #14
                            Re: Psy gaat weer breken en bouwen

                            Click image for larger version

Name:	dvd-buurman-buurman-klussen.jpg
Views:	1
Size:	27,4 KB
ID:	1061328
                            Vond de eerste tekening een beetje onduidelijk dus heb hem iets aangepast. (sorry m8 )
                            Op gevoel heb ik ook even een raampje ingetekend. (zal wel niet kloppen maar oogt wat fijner)
                            Ook zou het makkelijk zijn om te weten waar de stopcontacten zitten ^^
                            Je licht schakelaar heb ik ook maar op een plek getekend die mij logisch leek.
                            Maar om te beginnen zou dit zo'n beetje je basis tekening worden?

                            Click image for larger version

Name:	psybasistekening.jpg
Views:	1
Size:	15,6 KB
ID:	1061329
                            Click image for larger version

Name:	psytekening2.jpg
Views:	1
Size:	18,8 KB
ID:	1061330

                            Maten kun je altijd mee rommelen.
                            Je zult vanuit je lamp uit ook ff 2 draadjes naar je inloopkast gedeelte moeten trekken. (beetje raar om als je de knop omzet om geen licht in je kast te hebben)
                            B & C kunnen nooit samen.

                            Sorry voor verdere luiheid, hoop dat je er toch wat aan hebt
                            If life keeps putting you down, You better stay high

                            Comment


                              #15
                              Re: Psy gaat weer breken en bouwen

                              Mischien je valse wanden opvullen met rockwool dat dempt echt heel veel geluid, ook altijd handy dat niet iedereen al het lawaai vanuit die kamer hoort
                              Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                              Comment

                              Bezig...
                              X