kweekset. tips?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • gijsie140
    Expert Stoner
    Member
    • Jul 2013
    • 87

    #1

    kweekset. tips?

    Korting op 420shop
    Hey.

    Naast mijn buitenkweek van 5 autoflowers ga ik nu ook een binnenkweek doen.
    De buitenkweek bevalt me zo goed. het begint nu al een hobby te worden.

    Nu heb ik een setje en ik wou graag weten wat ik nog mis of beter kan doen:


    kweektent 1x1x2 (l.b.h)
    16 potten 11 liter (passen er niet meer in)
    Afzuiger (weet niet uit me hoofd hoeveel kuub hij opneemt)
    2x een lamp set 600watt philips lamp (travo,lamp,kap)
    filter.

    Ik ga de blond russian lady kweken (geen autoflower)


    Zou iemand me kunnen vertellen of ik iets mis of juist teveel heb?


    Alvast bedankt.
  • Bosrand
    Wicked Stoner
    420 MemberMemberLucky Member
    • Jan 2014
    • 218

    #2
    Re: kweekset. tips?

    Ik zou zelf voor een 600w een oppervlakte van 1.20x1.20 gaan.
    Afzuiging is wel belangrijk om te weten hoeveel kuub, als je te weinig afzuiging hebt dan word het in je tent veel te warm.
    Beste is minimaal 600kuub bij een 600w lamp.
    En wat bedoel je met 2x een lamp set, 2x600w voor 1 tentje?
    Als dat het geval is dan brand je je planten de tent uit, 1x 600w is voldoende.

    Een schakelkastje bijvoorbeeld een Davin, Google maar eens daarop.
    Automatische brandblusser
    Voeding
    Aarde

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Re: kweekset. tips?

      Dit heb je nodig. <-Klik
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • gijsie140
        Expert Stoner
        Member
        • Jul 2013
        • 87

        #4
        Re: kweekset. tips?

        Goede link thanks.

        Alleen voor de ventilatie. Moet ik daarvoor een buis ventilator hangen of doet zo clip ventilator het ook voor 1x1m?

        Comment

        • Bosrand
          Wicked Stoner
          420 MemberMemberLucky Member
          • Jan 2014
          • 218

          #5
          Re: kweekset. tips?

          Een clipventilator is om de lucht in je tent wat extra beweging te geven.
          Een buis ventilator is voor je afzuiging.

          Comment

          • gijsie140
            Expert Stoner
            Member
            • Jul 2013
            • 87

            #6
            Re: kweekset. tips?

            In die link staat dat je een afzuiger nodig hebt en een passieve of actieve inlaat. (voor de verse lucht) kan ik dan gewoon zo clip ventilator ophangen en een aparte buis voor de inlaat of moet ik daar ook een buisventilator voor gebruiken of ook net zoals de afzuiger een buisventilator ophangen?

            Comment

            • Bosrand
              Wicked Stoner
              420 MemberMemberLucky Member
              • Jan 2014
              • 218

              #7
              Re: kweekset. tips?

              Voor de inlaat hoef je niet een buisventilator, ik zou gewoon passieve inlaten maken.
              De inlaat moet 3 keer de grootte van de uitlaat zijn, dus is je uitlaat 160mm dan moet je dus als inlaat 3x 160 mm hebben.
              Een clipfan is voor de beweging van je lucht en planten in je hokje.

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #8
                Re: kweekset. tips?

                Als je veel leest op het forum voor je begint kun je eigenlijk alles vinden om ook je eerste kweek succesvol te laten zijn.
                Wat is de ideale opstelling voor het kweken van wiet, lees hier over de ervaring van andere gebruikers of stel je vraag!
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                Bezig...