Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bouw van een hok: l-b-h ---> 2.50m x 1m x 2.30m

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bouw van een hok: l-b-h ---> 2.50m x 1m x 2.30m

    Korting op 420shop
    Last edited by haze'o'lator; 23 February 2009, 17:32.

    #2
    mooie plannen haze, ziet er veelbelovend uit

    weet je al hoe je die wand dicht gaat maken? en hoe je bij je plantjes kan? of ga je de hele kamer bekleden met zwart/wit en laat je het open?

    groet

    Comment


      #3
      ik kan je kamer net helemaal inschatten maar hoe ga je het met het schuine dak doen? ik heb ook een schuin dak mischien heb je tips

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Nerub View Post
        ik kan je kamer net helemaal inschatten maar hoe ga je het met het schuine dak doen? ik heb ook een schuin dak mischien heb je tips

        ik denk dat hij dat schuin gedeelte niet zal gebruiken aangezien hij met tl zal werken.

        alhoewel gaat ge daar met een lege ruimte zitten.
        Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
        Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

        sigpic

        Comment


          #5
          lees toch eerst eens goed!

          hij gaat met 2x 400 watt hps kweken, en in zijn OUDE tent gaat hij met tl's een moederplant kweken om stekken te maken..

          en als je goed op de foto kijkt (de deur links onder bijvoorbeeld en de bovenkant van zijn kweektent) begint dat schuine stuk pas op 2m20 ofzo

          groet

          Comment


            #6
            je ziet het verhoog op de foto,dat verhoog wordt een heel hok!

            de schuine achterzijde is 1.60 hoog,mijn lampen worden bevestigt op de schuine kant,aan de voorkant heb ik 2.30 hoogte,daar komt op 2m hoogte nog een soort van verdiepje om de afzuiger te plaatsen en wss ook een softbox(dat weet ik nog niet zeker),hier wordt in het dak een gat voorzien om buiten af te blazen... als ik de lampen 40cm van de planten zou houden en ik bevestig de lampen aan het schuine gedeelte kan ik mijn planten nog bijna 1.40m laten worden en dat is zeker genoeg om een deftig plantje te verkrijgen!

            de deuren van de kast komen voor het volledige geheel te staan,dus deuren van 3.50m. doordat ik de volledige oppervlakte van de voorkant ga gebruiken als deur zal er ook geen licht verlies zijn en waar de voeg van de 2deuren samen komt zal een dubbel latje op komen dat er langst de voeg ook geen lichtverlies is! deze zal worden afgeplakt met tochtstrips...

            ik ga wss aan de linkerkant waar de stopcontacten zijn 30cm overlaten om daar alle kabels en electriciteit te hangen zodat dit niet in mijn hok hangt!

            het hok zal ook volgehangen worden met zwart-wit folie...

            het is mss moeilijk om er met die foto alleen een zicht op te krijgen maar als volgende week ofzo het houten frame erstaat dan zal het allemaal al wel duidelijker worden...

            in het verhoog komen ook overal gaten omdat deze ruimte gewoon hol is en daar staat een luik voor aanvoer van frisse lucht voor onze badkamer (die er recht beneden is)!

            grtzzz
            Last edited by haze'o'lator; 14 February 2009, 16:33.

            Comment


              #7
              Klinkt veelbelovend


              Het is inderdaad verstandig op alle elektriciteit buiten het hok te hebben. Heb hier 3 lampen op 1 kabel aangesloten (en dit gebeurd in de kast), waardoor er iets van de kabels bloot ligt als 't ware.. en daar voel je je niet prettig bij als het vochtig word in je hok
              [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

              Comment


                #8
                oei,dat snap ik... maar ik ga nog brandblussers zoeken ook die als ze rook waarnemen of ze een bepaalde hitte voelen aanspringen zodat het hokje toch geblust wordt moesten we eens niet thuis zijn!

                ik woon nog thuis he,dus als ik de electriciteit niet goed doe dan zal ik ook zeker niet mogen draaien van mijn ouders!

                en hier is het vooral safety first...

                ik hou jullie op de hoogte!

                grtzzz

                Comment


                  #9
                  Die brandblussers zijn inderdaad een goede oplossing, voor de brand te blussen dan. Ze zijn enorm duur, en als ze een keer actief moeten zijn kun je je hele zooitje weggooien.

                  Ach ja, safety first. Heb liever dat ik mn kast en plantjes weg kan gooien, dan dat je het hele huis om kunt duwen
                  [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                  Comment


                    #10
                    Mocht je willen blussen zonder je elektra te beschadigen, blus dan met een CO2 blusser. Deze laat geen reststoffen achter, je hebt dus geen rommel. Een 5 kg automaat kost zo'n 450 €

                    Mocht je willen blussen ten koste van je apparatuur, je hok en je planten dan kun je een poederblusser aanschaffen. Een 3 kg automaat kost zo'n 65 €.


                    Blus elektra NOOIT met water !


                    Als je kijkt wat je elektrische installatie kost, plus het feit dat je planten gewoon heel blijven (mits ze niet verbranden) en je geen troep hoeft op te ruimen, is het denk ik wel rendabel om een CO2 blusser te kopen. Een nieuw hok inrichten zal duurder zijn als 450 €, een nieuwe woning kopen ook.

                    Blussers zijn te bestellen bij www.brandblussershop.nl
                    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                    Comment


                      #11
                      mmm,klinkt wel goed maar dat zal er dan toch niet meteen in komen...

                      als de electriciteit goed gedaan is dan hoef je normaal ook geen brand te blussen he...

                      hopelijk hoeft er nooit geblust te worden,maar toch al bedankt voor die website!
                      hij staan nu bij mijn favorieten voor als ik toch eens 450euro kan missen...

                      grtzzz

                      Comment


                        #12
                        tuinierder wat bedoel je daarmee...

                        zoals weedy zij dit is geen forum voor commercieel verbruik he
                        dit is puur voor hobby en eigen gebruik...
                        Last edited by darkiess; 17 February 2009, 00:29.

                        Comment


                          #13
                          dat ziet er naar de toekomst toe heel moei uit haze 'o !!!!

                          Comment


                            #14
                            dat zou de bedoeling moeten zijn...

                            maar het is een projectje dat ik gewoon tussen door doe,het moet niet rap rap klaar zijn ofzo!

                            dan heb ik wat meer tijd om te sparen....

                            na het weekend komen er foto's van de vooruitgang!

                            grtzzz
                            Last edited by haze'o'lator; 27 February 2009, 17:31.

                            Comment


                              #15
                              de inlaat van het hok komt van buitenaf,er is vliegengaas voorzien aan de inlaat om ongedierte en stof buiten te houden!

                              hier wat pic's,


                              hier is het bevestigt,


                              en zo ziet er uit van wat verder,


                              zoals jullie al weten zit ik met een schuine kant van het dak,dit wordt simpel opgelost door een verdiepje te maken waaraan de lampen komen te hangen en ook de softbox + filter! de uitgang van de torin ventilator zal door het verdiepje lopen en zo ook naar buiten in de kamer uitblazen...

                              hier een picca van het (nog te maken) verdiep,maar je kan al wel zien waar het komt...


                              en dit is de vooruitgang van de bouw van het skelet,


                              wanneer we weer een fase verder zijn,komen de volgende foto's!

                              grtzzz

                              Comment

                              Bezig...
                              X