Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

    Wat een super vet ding. Wel jammer dat ik altijd een iphone heb en zon app zal wel niet bij apple in de appstore toegelaten worden.
    NLX outdoor kweek 2011
    Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
    De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

    Comment


      #62
      Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

      Wat een gave uitwerking!
      Heb een tijd geleden zitten zoeken naar iets dergelijks maar niets kunnen vinden. Mijn technische kennis is helaas ook te beperkt op zelf aan de slag te gaan. Februari 2015 ga ik na lange! tijd weer een ruimte inrichten. Waarschijnlijk niet meer dan 4 lampen maar wel met de nieuwere ontwikkelingen ingericht. Naast een opticlimate, dimlux 440v 600w ga ik een voedingscomputer, co2, alarm, camera etc. installeren; gewoon omdat het kan. Voor mij een beetje freaken zeg maar, als hobby.

      Als je bereid bent er een te verkopen koop ik er graag een.

      Hiernaast heb ik nog een vraag waar iemand in dit topic mogelijk iets zinnigs over kan zeggen.

      Is het mogelijk een soort interface te bouwen tussen een laptop en een voedingscomputer of bijvoorbeeld een opticlimate.? Weet niet of ik de vraag juist formulier maar het resultaat zou moeten zijn dat je de (afstands)bediening van een opticlimate overneemt met een laptop >> teamviewer etc.. >>
      Zelfde vraag geld eigenlijk voor een voedingscomputer..??

      Vraag veel maar ben erg benieuwd wat mogelijk is.

      Comment


        #63
        Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

        En wat denk je met meer dan twee kilo wiet per ronde te moeten aanvangen?
        [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
        mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

        Comment


          #64
          Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

          Flink doorroken denk ik ?
          24/7 lam op de bank ?
          4 Lampen als hobby...riiiight
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #65
            Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

            iin wat voor ruimte kan dit ik neem aan dat dit niet ineen simpel hok van 150x150 kan

            Comment


              #66
              Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

              De grootte van de ruimte maakt toch niet uit? Het is een datalogger met relais.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #67
                Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

                hmm oke ben benieuwd als het goed zn werk doe wil ik dit wel proberen zitten ten slotte alleen maar voordelen aan dan.

                ik heb trouwens ook helemaal geen ervaring met dit soort dingen.
                altijd al met de basis dingen gedaan.

                Comment


                  #68
                  Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

                  Hallo mensen,

                  Ik zou eerder al een paar foto's plaatsen, maar dat is er niet echt van gekomen vanwege drukte.
                  Ik heb echter niet helemaal stil gezeten en heb nog wat verbeteringen doorgevoerd. Zo heb ik het datalog scherm van een staafdiagram naar een grafiek omgetoverd en tevens de waardes van de tensiometers toegevoegd. In plaats van 24 uur log ik nu 3 dagen zodat je een hele bewatering cyclus kan volgen

                  Ik ben nog een beetje aan het spelen met de layout e.d. maar het idee is wel duidelijk. Op de foto hieronder is het verloop van een paar uur te zien, maar door de zoom en pan functionaliteit kan je ook alle dagen in beeld brengen.

                  2014-10-13 17.39.34.jpg

                  Hieronder nog wat foto's van de sensoren die ik gebruik.

                  Tensiometer:
                  2014-09-23 17.16.40.jpg


                  Temperatuur/luchtvochtigheidssensor:
                  2014-09-23 17.33.56.jpg
                  Last edited by Bass82; 13 October 2014, 21:42.

                  Comment


                    #69
                    Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

                    ik heb wat gedachtes, maar wees gewaarschuwd, heb er net een gerookt Zal ook niet zelf snel zo'n systeempje gebruiken, maar vind het wel geinig om met mee te denken.

                    - weet niet of je de pomp bijvoorbeeld handmatig schakelt via je app of dat je een regelsysteempje heb geprogrammeerd die de pomp aanschakelt zodra de tensiometer waarde onder een bepaalde grens belandt.. ??

                    - hetzelfde geldt bijv. voor een luchtbevochtiger die gekoppeld is aan de luchtvochtigheidssensor

                    Comment


                      #70
                      Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

                      Bass82, je bent echt vernieuwend bezig.
                      Petje af voor je inventiviteit.

                      Als ik de opzet goed begrijp, is er thans nog sprake van gegevensoverdracht naar je telefoon en/of je computer.

                      Komt er op termijn ook tweerichting verkeer, zodat je via de computer of je telefoon kunt bijsturen?
                      [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                      mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                      Comment


                        #71
                        Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

                        @meglow. Perodieke en automatische bewatering zit erin, maar de automatische die heb ik nog niet kunnen testen. Weet ook niet zeker of je dat wel wilt. Bevochtiger aansturen is misschien nog wel een idee .

                        @kwasimodo Wat bedoel je met gegevensoverdracht en dat je met je computer je telefoon kunt aansturen?

                        Comment


                          #72
                          Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

                          Je ontvangt de data op je telefoon, dat beschouw ik als gegevens overdracht.
                          Met aansturen bedoel ik, vanaf je telefoon de temperatuur, luchtvochtigheid e.d. bijstellen en regelen via een soort interface.
                          Ik kan bijvoorbeeld als ik met de auto op weg naar huis ben met mijn smartphone de kamerthermostaat aansturen, zodat het warm is bij thuiskomst.
                          [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                          mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                          Comment


                            #73
                            Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

                            Dat is toch het hele idee ik kan met mijn telefoon alles bedienen en uitlezen overal ter wereld. De controller staat in je kweekhok en je telefoon heb je in je zak.

                            Comment


                              #74
                              Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kwasimodo View Post
                              Ik kan bijvoorbeeld als ik met de auto op weg naar huis ben met mijn smartphone de kamerthermostaat aansturen, zodat het warm is bij thuiskomst.
                              ... en een koppeling met de GPS module die voorkomt dat je tijdens het rijden deze app. kunt bedienen....

                              Comment


                                #75
                                Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

                                Nog vorderingen? Ik ben nog steeds enorm gedesinteresseerd in het systeem.

                                Comment

                                Bezig...
                                X