Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

    Anders ik wel, supergaaf!!
    1 a day keeps the doctor away

    Comment


      #77
      Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

      ik ben me ook wat gaan verdiepen in dit systeem en ik wil mijn ruimte volledig automatiseren
      maar eerst sparen en goed verdiepen in de hardware en software
      Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

      Comment


        #78
        Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

        http://growerbot.com/

        Comment


          #79
          Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

          fuuuuuucccck !!!!!
          nice man echt ziek nice !!!!
          pff moestek in den electriciteit en technologie handig zijn begon ik meteen teleren en er eentje temaken , maar da bennek dus nie .

          dus moeste ooit u versie op de markt brengen eerst klant hieroooo !

          echt dikke chapeau man mooi gedaan !


          Groeten steundje .

          Comment


            #80
            Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

            Sorry medekwekers,dat vind ik dan geen kweken meer.Waar blijft dan het gevoel dat je met je plantjes bezig bent,niet dat ik tegen ben hoor,hou wel van leuke gadgets,maar print dan gewoon je wietplanten uit.Ik ben daar denk ik te old scool voor,ik lees liever mn planjes zelf uit.Het tuinier gevoel wil ik graag houden.Voor een hobbykweker vind ik dit niks toevoegen,het is juist intressant als je een probleem hebt,en als je dat oplost via je eigen kennis.
            Wel makkelijk voor de politie,die kunnen dan precies uitlezen wat jij met je planten doet.
            Nogmaals ik vind kweken dat moet je natuurlijk houden.Maar wel knap dat je dat zelf bouwt,en de programma,s schrijft.
            Gr tuinbroek

            verstuurd met mijn preiphone over het wortelkanaal

            Comment


              #81
              Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

              Ha, ha, ik heb zelf zo'n systeempje gebouwd en het geeft me juist veel meer tijd om lekker met de planten bezig te zijn.

              Je gaat toch ook niet steeds aan je fan zitten om die harder of zachter te laten afzuigen naar gelang de temperatuur? Dat soort suffe dingen automatiseer je weg. Juist zodat je je tijd kunt besteden aan wat nuttigs.

              Ik laat bijvoorbeeld de computer mijn water afzuren en water bijvullen in het hydro systeem enzo. Allemaal dom werk waar ik elke dag weer een kwartier mee aan het klooien was.

              Sowieso is dit systeem wel heel basic. Het doet verder niet veel meer voor je dan wat een timer ook doet. Het zet de pomp aan en uit op vaste momenten. Dat is toch nauwelijks echt automatiseren? Je moet nog steeds zelf bedenken hoe vaak en hoe lang de pomp aan moet. Er zit geen enkele kweek slimmigheid achter.

              Ik heb aan mijn systeem wel veel meer sensoren aan hangen dus ik kan veel beter zien wat de planten moeten doorstaan in hun hokje. Daar leer je ook weer een hele boel van. Je ziet ook veel sneller hoe je acties het klimaat en de planten beinvloeden.

              Voor mensen die zoiets willen hebben, verdiep je in de Arduino en bouw het zelf. Echt super simpel en ik kan het iedereen aanraden. Zat voorbeelden van te vinden op internet ook.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #82
                Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

                ik ben gewoon geintreseert of dat het me lukt om een betere ronde te draaien op de computer als zelf
                ik bedoel de computers nemen alles over tegenwoordig
                als je een beetje geld hebt hoef je geen eens een chaufeur meer in te huren je auto rijd zelf etc et
                als ik de tensio meter aflees meet ik op 1 plek
                met mijn ontwerp zou ik op 4 plekken in de aarde bak meten en gaar gelang er een gemiddelde droogte behaald word word er water gegeven
                voeding word gemengd , alles
                handig als je op vakantie gaat bv
                als ik thuis ben zou ik hem als datalogger gebruiken en daar data uit verzamelen maar dan ben ik ook liever zelf met de plantjes bezig
                maar zoals ik zei ik wil eens een ronde door een pc volledig laten draaien , lijkt me gewoon cool
                Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                Comment


                  #83
                  Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

                  Vette topic
                  2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                  2016 - Greyvol's buitenkweek
                  2017 - Santa Maria van Space Cees

                  Comment


                    #84
                    Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

                    al met al bestaat het al en is zo te koop voor weinig met alle functionaliteit dr in
                    maar blijft leuk om dingen aan te sturen

                    Comment


                      #85
                      Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

                      Goedendag,
                      Ik ben nieuw op dit form ik heb geen idee waar ik mijn bericht moet plaatsen voor een probleem. Maar dit leek mij een mooi form om een toepasselijk bericht te plaatsen met het probleem wat ik heb. Een motor word aangestuurd door een besturingskastje en die wil ik graag met de telefoon uit kunnen lezen. Het hoeft in 1e instantie niet van ver te zijn weg, gewoon simpel als je bij het kastje staat dat je het dan kunt uitlezen met de telefoon. De besturing zelf bestaat al. Moet alleen een communicatie middel in gemaakt worden. Om met de telefoon te laten communiceren. Prijs budget mag niet veel kosten ongeveer 200,- euro mag iets meer zijn. hebben jullie hier suggesties hiervoor? Zelf denk ik aan bluetooth of wifi.

                      Comment


                        #86
                        Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

                        Als je een Arduino koopt met netwerk shield (WiFi of bedraad) dan kun je die op afstand uitlezen. Kost iets van een tientje bij elkaar.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          #87
                          Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

                          - klasse werk echt top.

                          Comment


                            #88
                            Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

                            Hey, ik vond zojuist dit project: http://www.bltrobotics.com/index.php Als ik weer wat geld heb moet ik mijn automatisering maar eens naar een hoger plan tillen. Ik zal de vorderingen delen!

                            Comment


                              #89
                              Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

                              Ja het stikt van dat soort projectjes. Helaas worden ze vaak na een tijdje ook wel gestopt ook.

                              Ik kreeg laatst deze nog door: http://www.open-grow.com/

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment


                                #90
                                Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

                                Het is leuk maar toch eigenlijk ook weer geen zak aan als alles automatisch gaat.

                                Ik vind het juist leuk om die planten te verzorgen. Als alles automatisch gaat is de lol van et zelf kweken er toch snel vanaf.
                                NLX outdoor kweek 2011
                                Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                                De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

                                Comment

                                Bezig...
                                X