Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pc grow ?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    pc grow ?

    Korting op 420shop
    a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

    #2
    Re: pc grow ?

    Mooi project,

    Ik denk toch dat je het best met een reservoir zult werken, want zoals je zelf aanhaalt:

    - Je zal het water ontzettend veel moeten bijvullen of verversen.
    - Je zal ontzettende schommelingen in je ph en ec hebben.

    Ik heb ooit zulk systeem gezien en daar werd de aqarium gebruikt als reservoir, Aqua-phonic genaamd. Hiebij worden de afvalstoffen van de vissen gebruikt om de planten te voeden en word het water ook steeds gecirculeerd tussen auqarium en planten.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: pc grow ?

      lol die vissen zullen ook gelukkig zijn

      ik had zo een vermoeden, dan kan ik best een reservoir deraan koppelen, nu tweede vraag hoeveel liter best?
      gebruik voor drie planten 50 liter zou ik toekomen mee 5liter aangezien het een bonzai wietplantje word of zou den deze ook nog een serieus groot verbruik van voeding en water teweeg brengen.
      in men bucket ging nen halve liter per dag, maar die plant stond op aarde dus die verbruiken zo wie zo al minder.

      grtz
      a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

      Comment


        #4
        Re: pc grow ?

        5 liter lijkt me al goeie start, ik denk dat je het al doende zal moeten ondervinden.

        Ik wens je alvast succes en zal hier ook bij leren. Ik zal zeker en vast wat meer info zoeken, morgen ga ik op bezoek in de growshop en ga daar aan den bart eens wat info vragen.

        Welke lamp ga je gebruiken ?

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: pc grow ?

          momenteel 3 keer 20 watt, maar heb al een bestelling geplaatst voor deze pit http://www.indoorgardens.fr/catalog/...oducts_id=1319
          a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

          Comment


            #6
            Re: pc grow ?

            Dit ziet er handig uit .

            http://www.aerogrow.com/index.php?cl...=Home%20(Menu)

            En hier nog wat airo linkjes.

            http://www.shira-inc.com/

            http://homeharvest.com/hydroponicsmain.htm

            Grtz

            Comment


              #7
              Re: pc grow ?

              die eerste had ik al gezien maar mee tomaten

              zo een mist maker heb ik me besteld, voor als ik nog is stekken neem dat ze onder ideale omstandigheden staan

              http://www.indoorgardens.fr/catalog/...roducts_id=420

              deze is het dat ik besteld heb. zal het pakket volgende week wel binnen hebben. dan post ik wel even paar foto's wat het juist doet en het verschil lv.

              grtz
              a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

              Comment


                #8
                Re: pc grow ?

                Komt in orde zou ik zeggen, vandaag aan het kijken wat hydro en airo zo allemaal te bieden heeft.
                Zitten neusjes van de zalm tussen.
                Wist niet dat het zo uitgebreid was. Ga me er ook eens aan wagen denk ik .

                Grtz

                Comment


                  #9
                  a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                  Comment


                    #10
                    a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                    Comment


                      #11
                      Re: pc grow ?

                      Dit komt goed, hou ons zeker updated Oikiwiet, kijk met grote ogen. Ik ben nooit te oud om te leren en nu life op mijn scherm. Wat moet een mens nog meer hebben Schitterend gewoon, laat die fotos maar komen.

                      Hoe ga je met de voeding overweg en kan het water vervangen worden of is dit niet nodig ? Omtrent PH, ik weet dat de zuurstofsteen de PH redelijk stabiel houdt maar gedurende heel de cyclus ? Nu ja, ik zal wel volgen en zal wel zien hoe je het doet.

                      Maar deze vragen komen bij mij naar boven nu.

                      Grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: pc grow ?

                        kwa ph en ec zal ik het al doende ondervinden, voor water verversing heb ik een tweede bakje gewoon deze er van onder en andere eronder,denk voor om de week van bakje te wisselen maar da zal te zien zijn aan de ph en ec.
                        nu is de ph 6,5. als ze geworteld zijn laat ik deze zakken naar 5,8 en daar wil ik het dan ook houden, ec is nu 0,4 enkel een asef voedings element voor groenten met kleine wortels is er nu bij. vanaf de eerste bladeren er zijn schakel ik over op cellmax groei Y en X. dit blijft zo wie zo minikweek zelfs al word het in een kas in plaats van de pc.
                        de kas die ik wil word eigenlijk dit systeempje dan nog een minikweek maar mee een eb en flow systeempje, ga de cocos is testen . en het derde vak is voor hps maar deze gebruik ik enkel als ik zie dak niet rond ga komen dus eigenlijk zelden

                        grtz nu nog is den uithangen
                        a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                        Comment


                          #13
                          Re: pc grow ?

                          ben nu al ne ganse tijd aant piekeren over die kast, nu heb ik al iets uitgewerkt wat al logisch begint te worden. mijn vraag aan jullie, zien jullie iets wat ik over het hoofd zie.
                          er is afzuiging aanzuig de ruimtes zijn doenbaar. de afzuiging gaat via buisjes gaan die altijd een hoekje vormen.
                          afzuiging is een serverfan van 360cub met thermische beveiliging, dus bij brand schakelt hij uit dat hij niet gans de boel aanjakkert


                          die 400W ruimte heb ik men tweifels over de maten 80B op 60D op 130H lijkt me klein voor zo een lamp

                          en nu een boutje voor menne verwarde kop
                          a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                          Comment


                            #14
                            Re: pc grow ?

                            die 400W ruimte heb ik men tweifels over de maten 80B op 60D op 130H lijkt me klein voor zo een lamp
                            Ik ook, anders zwaardere afzuiging en dimmer tussen monteren. Voor je afzuighoeken: een dubbele hoek maken (2 x 90 graden), anders ga je nog lichintval van de ene ruimte naar de andere hebben.

                            Voor de rezst ziet dat er perfect uit.

                            Grtz

                            PS: Zouden we de titel van dit toppic niet veranderen .

                            Comment


                              #15
                              Re: pc grow ?

                              de titel tja zolang die kas er niet is blijft die staan.

                              die bubbele bochten neem ik als aanrader
                              afzuiging nog verzwaren ? die 360cub heb ik genomen omdat hij zo stil is, en deze ruimte komt in men leefruimte te staan. dus wil wel verzwaren maar dan ook ne stille suggestie's zijn welkom.

                              a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                              Comment

                              Bezig...
                              X