Afzuiging

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • oxinovo
    Ultra Stoner
    MemberLucky Member
    • Aug 2013
    • 114

    #1

    Afzuiging

    Korting op 420shop
    Hoi mede growers,

    Ik ga binnen een kweek kast(tje) bouwen en ben bezig met de afzuiging op dit moment.

    De ruimte is niet groot(90x90) maar omdat het voor eigen gebruik is meer dan voldoende.

    Omdat ik geen Geurtjes in huis wil wil ik er een grotere afzuiging op hangen om er zeker van te zijn dat hij voldoende afzuigt.

    Er moet een koolstof filter op kunnen, zodat ik de vochtige en verwarmde lucht de volgende kamer in kan blazen.

    Nu heb ik verschillende moddellen gezien hier op het forum maar de pro's en con's worden mij niet geheel duidelijk.

    Zonder gehinderd te worden door enige technische kennis op dit gebied is mijn oog gevallen op het volgende model

    S&P buisventilator TD 160-100N

    Gebruikt 12 tot 20 watt en is vrij stil(20-24 decibel).

    linkje

    Kan iemand mij advies geven?
  • Modest
    Expert Grower
    MemberLucky Member
    • Apr 2010
    • 1390

    #2
    Re: Afzuiging

    Welke lamp ga je erin hangen?

    Deze lijkt me zeer weinig verplaatsing te brengen voor zo'n kastje.
    Stap voor stap geraken we er wel.

    Comment

    • oxinovo
      Ultra Stoner
      MemberLucky Member
      • Aug 2013
      • 114

      #3
      Re: Afzuiging

      Ik heb een LED mars 2 gekocht, dus voor de warmte hoeft het niet meer te zijn. Volgens mij [emoji37][emoji15]

      Comment

      • Michevan
        Expert Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • May 2014
        • 1417

        #4
        Re: Afzuiging

        Neem dan zoiets, heb je iets goeds en compleet!
        Doet het bij mij super, ik heb die regelbare met thermostaat.

        Welkom Urban Garden Shop, uw online winkel voor kweekbenodigdheden. Als specialisten in urban-gardening, zijn wij in de veronderstelling dat in de moderne tijd van rappe verstedelijking het verstandig is voor iedereen om een beetje zelfvoorzienend te zijn. Tot op heden was dit door ruimtetekort zeer moeilijk, maar met nieuwe technieken zoals verticaal tuinieren is het voor iedereen mogelijk om zijn eigen groente en fruit tuintje te beginnen, binnen of buiten. Wij geloven dat in moeilijke economische tijden het voordelig kan zijn om niet compleet afhankelijk te zijn van de supermarkten die de voedselmarkt domineren. Als iedereen zijn eigen lapje grond gebruikt voor wat landbouw, zal er veel meer vers en onaangetast voedsel rond gaan. Stel je eens voor dat het (weer) normaal wordt om je verse tomaten te ruilen voor wat lekkere aardbeien die je buurman heeft gekweekt!
        Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


        Comment

        • oxinovo
          Ultra Stoner
          MemberLucky Member
          • Aug 2013
          • 114

          #5
          Re: Afzuiging

          thx voor de tip ik ga dat zeker bestuderen, zo'n kokosvezel filter werk evengoed als een koolstof filter?

          Comment

          • Michevan
            Expert Grower
            420 MemberMemberLucky Member
            • May 2014
            • 1417

            #6
            Re: Afzuiging

            Ja hoor, werkt echt heel goed!

            Gegevens koolstof: Jodiumgehalte:>1000mg/g Vocht <3%, Basismateriaal: Kokos actieve koolstof + steenkool
            Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


            Comment

            • oxinovo
              Ultra Stoner
              MemberLucky Member
              • Aug 2013
              • 114

              #7
              Re: Afzuiging

              @ michevan
              Thx voor de tip hij hangt in mijn hokje

              Comment

              • bebenod
                Stoner
                Member
                • May 2014
                • 23

                #8
                Re: Afzuiging

                Oorspronkelijk geplaatst door Michevan
                Neem dan zoiets, heb je iets goeds en compleet!
                Doet het bij mij super, ik heb die regelbare met thermostaat.

                http://www.urbangardenshop.nl/websho...iek/kombokits/
                Hey Mich, bromt dat ding niet te hard wanneer hij naar een tragere snelheid gaat!

                Lijkt me wel een leuk setje, zeker voor de prijs!

                Comment

                • Michevan
                  Expert Grower
                  420 MemberMemberLucky Member
                  • May 2014
                  • 1417

                  #9
                  Re: Afzuiging

                  Nee, ding is zeer stil vind ik

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Oorspronkelijk geplaatst door oxinovo
                  @ michevan
                  Thx voor de tip hij hangt in mijn hokje
                  Mooi man, goede keuze
                  Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                  Comment

                  • oxinovo
                    Ultra Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Aug 2013
                    • 114

                    #10
                    Re: Afzuiging

                    Als je hem terug dimt bromt hij wel, voluit is het goed te doen

                    Comment

                    • bebenod
                      Stoner
                      Member
                      • May 2014
                      • 23

                      #11
                      Re: Afzuiging

                      Oorspronkelijk geplaatst door oxinovo
                      Als je hem terug dimt bromt hij wel, voluit is het goed te doen
                      Onmiddellijk brommen bij beetje terugdimmen, of echt pas wanneer je naar zijn minimum gaat?

                      Hoorbaar vooral waar? Aan het toestel zelf of via de lucht uitblaas?

                      Sorry voor de vragen, maar goede info is half van de strijd gewonnen !

                      Thanks!

                      Comment

                      • oxinovo
                        Ultra Stoner
                        MemberLucky Member
                        • Aug 2013
                        • 114

                        #12
                        Re: Afzuiging

                        Hij begint redelijk snel te brommen, vind ik. Als ik meer geld heb koop ik een softbox om terug te dimmen.

                        Comment

                        • bebenod
                          Stoner
                          Member
                          • May 2014
                          • 23

                          #13
                          Re: Afzuiging

                          Bedankt!

                          Nu doe je mij dus twijfelen aan een softbox, of gewoon een buisafzuiger maar met bromloze regeling...

                          Wat is het toch leven moeilijk

                          Comment

                          • pothead1234
                            Zaadje
                            Nieuw Lid
                            • Nov 2013
                            • 4

                            #14
                            Re: Afzuiging

                            T blijft altijd lastig om een kleine afzuiger bromloos te dimmen, ik heb zelf een 500 softbox en moest daar een climate control bij kopen om deze bromloos te dimmen, ik begrijp van andere dat een variac ook goed zn werk doet, maar bij de climate zitten wat meer opties maar deze kost ook weer wat meer

                            Comment

                            • Michevan
                              Expert Grower
                              420 MemberMemberLucky Member
                              • May 2014
                              • 1417

                              #15
                              Re: Afzuiging

                              Ik heb niet echt last van een brom, bij mij draait hij altijd op de minimale stand en hoor er niets van, tentje staat wel in een aparte ruimte.
                              Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                              Comment

                              Bezig...