Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

400W dimbare EVSA voor 250W

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    400W dimbare EVSA voor 250W

    Korting op 420shop
    Ik zit, aangezien temperatuur eigenlijk reuze meevalt in mijn kast, up te graden naar 250W HPS ipv 2x55W PL-L. Nu valt de meerprijs voor 400W best mee en met het oog op toekomstige upgrades denk ik er aan om zo'n set aan te schaffen en die constant te dimmen naar 250W. Maar is dat wel een goed idee?

    #2
    Re: 400W dimbare EVSA voor 250W

    Hoi Zandman, dat lijkt mij een goed idee.
    Onze hobby is al duur genoeg

    Welke oppervlakte wil je (gaan) belichten ?
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Re: 400W dimbare EVSA voor 250W

      0,35m2. Maar ik sluit niet uit dat ik ooit een tent van 0,81m2 koop een dan vind ik het zonde om een nieuwe EVSA aan te schaffen. Koop ik dan best 400W lampen die ik dim of 250W lampen die uiteraard steeds gedimd moeten worden?

      Comment


        #4
        Re: 400W dimbare EVSA voor 250W

        Ik heb bij mijn vorige kweek ook een dimbare 400W Gavita evsa gebruikt met een 250W bulb erin. Ook met hetzelfde idee dat ik er eventueel ook een keer een 400W in zou kunnen stoppen.

        Je moet alleen wel even goed opletten dat je de juiste lamp koopt voor een evsa. Ik had er een lamp bij gekregen waar ik later van las dat er mogelijk problemen mee konden zijn.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #5
          Re: 400W dimbare EVSA voor 250W

          Je hebt een 400W enhanced lamp nodig bij zo'n dimbare evsa.
          Die kun je zonder probleem dimmen naar 250W, en als het nodig is boosten naar 275, 400 of 440W.
          Zo hoef je maar 1 lamp te kopen die alles kan.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: 400W dimbare EVSA voor 250W

            Als je de lamp zover terug dimt, is er dan niet een probleem met het spectrum van de lamp? Maar goed, een 250W enhanced lamp hebben ze bij Gavita inderdaad niet.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #7
              Re: 400W dimbare EVSA voor 250W

              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Je hebt een 400W enhanced lamp nodig bij zo'n dimbare evsa.
              Die kun je zonder probleem dimmen naar 250W, en als het nodig is boosten naar 275, 400 of 440W.
              Zo hoef je maar 1 lamp te kopen die alles kan.
              Ik heb ook even gekeken naar zo een complete 400 watt set om te dimmen naar 250, iemand een tip waar een complete set voor een leuke prijs te koop is?
              Ik zie wel setjes maar weet niet of dat daar wel mee kan?
              Zoiets: http://www.urbangardenshop.nl/websho...-set-400w.html
              Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


              Comment


                #8
                Re: 400W dimbare EVSA voor 250W

                Nope, volgens Gavita zijn die lampjes daarvoor gemaakt.
                Het spectrum kan iets blauwer worden, maar da's nauwelijks merkbaar.
                Van mij had het nog wel iets blauwer gemogen zelfs dat geeft nog wat kortere internodes.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: 400W dimbare EVSA voor 250W

                  Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                  Je hebt een 400W enhanced lamp nodig bij zo'n dimbare evsa.
                  Die kun je zonder probleem dimmen naar 250W, en als het nodig is boosten naar 275, 400 of 440W.
                  Zo hoef je maar 1 lamp te kopen die alles kan.
                  Goed dat je dit zegt.

                  Ik dacht een 400W Philips Son-T Pia Plus of Greenpower aan te schaffen. Dat zal dus niet volstaan. Blijkbaar is die enhanced bulb van Gavita nog goedkoper ook. Kwalitatief evenwaardig aan Philips?

                  Comment


                    #10
                    Re: 400W dimbare EVSA voor 250W

                    Wat Q goed aangeeft is dat die lampen niet allemaal er in kunnen, een EVSA kan een lamp doen "krom trekken". Mede om dat probleem te voorkomen dat ik aan 1 soort leverancier zit, heb ik gekozen voor een Nanolux EVSA. Deze EVSA past zich aan de lamp, waardoor je met elk merk kunt draaien. Echter heb ik wel zat problemen gehad er mee, om hem werkend te krijgen.

                    Dus wil je perse met een Philips lamp draaien, is een Nanolux een overweging waard.

                    Comment


                      #11
                      Re: 400W dimbare EVSA voor 250W

                      je kan ook Lucilu of Solux pakken (E40). prijstechnisch/kwaliteit is gewoon in orde.

                      Comment

                      Bezig...
                      X