Kweken in koude ruimte

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Kwasimodo
    Grower
    Nieuw Lid
    • Jul 2014
    • 688

    #31
    Re: Kweken in koude ruimte

    In dat geval zou ik mijn huis helemaal elektrisch gaan verwarmen.
    Dan is je hele huis verwarmd voor minder dan 10 euro per jaar.
    Ik zou de komma drie posities naar rechts verplaatsen: 940 watt lijkt me waarschijnlijker.
    [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
    mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

    Comment

    • Iemand uit de buurt
      T.H.C. Master
      MemberLucky Member
      • Dec 2012
      • 545

      #32
      Re: Kweken in koude ruimte

      Vind zelfs 940watt voor een nacht erg weinig, voor electra gezien. Ik kan me niet voorstellen dat deze onder de 1000watt zijn, zou je eens kunnen kijken of je kunt zien hoeveel watt die kachel is ?

      Comment

      • angel777
        Cronic Grower
        • Mar 2010
        • 3409

        #33
        Re: Kweken in koude ruimte

        'n vorstbeschermer is al minimaal 400 watt
        kacheltje wat word beschreven moet nog uitgevonden worden in ieder geval
        HOE MOET IK ONTKIEMEN
        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

        Comment

        • WeedFan
          Senior Grower
          MemberLucky Member
          • Aug 2014
          • 848

          #34
          Re: Kweken in koude ruimte

          Je hebt ook kacheltjes va 500 watt hoor. Maar vindt dit alsnog te hoog.

          Comment

          • angel777
            Cronic Grower
            • Mar 2010
            • 3409

            #35
            Re: Kweken in koude ruimte

            ik heb 'n kacheltje van 2000 watt
            ja dat kost wel 'n paar cent stroom
            so what
            betalen en klaar

            daarnaast lijkt het me slimmer de ruimte buiten de tent/hok op temperatuur te houden zodat de verschillen IN de tent minimaler worden
            HOE MOET IK ONTKIEMEN
            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

            Comment

            • Manzo
              Expert Stoner
              Lucky Member
              • Jan 2014
              • 97

              #36
              Re: Kweken in koude ruimte

              Ja, idd 940 Watt uiteraard.

              Ik heb het op het gemiddeld verbruik. Hij draait immers niet constant, maar slaat aan en af...

              De kachel verbruikte 4.25 kWh op 4.5 uur ..., wat omgerekend neerkomt op gemiddeld 0.94 kW

              Temperatuur buiten de tent constant houden lijkt me serieus duurder uit te vallen...

              Hoeveel watt het toestel is, weet ik niet, sticker is verdwenen ..

              Comment

              • Wietefras
                Amazing Grower
                MemberLucky Member
                • Mar 2013
                • 4374

                #37
                Re: Kweken in koude ruimte

                Als je de afzuiger aan hebt staan dan verwarm je de ruimte buiten de tent ook.

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment

                • WeedFan
                  Senior Grower
                  MemberLucky Member
                  • Aug 2014
                  • 848

                  #38
                  Re: Kweken in koude ruimte

                  Daarom, tis het zelfde.

                  Comment

                  • beowulf
                    Exquisite Grower
                    MemberLucky Member
                    • Nov 2008
                    • 6495

                    #39
                    Re: Kweken in koude ruimte

                    Oorspronkelijk geplaatst door Manzo
                    Ja, idd 940 Watt uiteraard.

                    Ik heb het op het gemiddeld verbruik. Hij draait immers niet constant, maar slaat aan en af...

                    De kachel verbruikte 4.25 kWh op 4.5 uur ..., wat omgerekend neerkomt op gemiddeld 0.94 kW

                    Temperatuur buiten de tent constant houden lijkt me serieus duurder uit te vallen...

                    Hoeveel watt het toestel is, weet ik niet, sticker is verdwenen ..
                    Ongeveer 1 kilowat per uur, dat zijn er 12 in de donkere periode met de afzuiger uit en geuroverlast. Dat is het dubbele van een tent met 400 watt lamp inclusief afzuiger en clipfan. En dan is die verwarming sowieso 2000 watt op zijn minst. Wordt wel hele dure wiet op die manier.

                    Comment

                    • grinderke
                      Senior Grower
                      MemberLucky Member
                      • Jul 2014
                      • 974

                      #40
                      Re: Kweken in koude ruimte

                      Zou een haardoger de "job" niet kunnen doen
                      Die blaast de warmte nog eens rond en is regelbaar 1000w-2000w

                      Comment

                      • beowulf
                        Exquisite Grower
                        MemberLucky Member
                        • Nov 2008
                        • 6495

                        #41
                        Re: Kweken in koude ruimte

                        Ik hoop dat dat om mee te lachen is.

                        Comment

                        • grinderke
                          Senior Grower
                          MemberLucky Member
                          • Jul 2014
                          • 974

                          #42
                          Re: Kweken in koude ruimte

                          Ja

                          Comment

                          • WeedFan
                            Senior Grower
                            MemberLucky Member
                            • Aug 2014
                            • 848

                            #43
                            Re: Kweken in koude ruimte

                            2 dubbelen. kan je beter 2 tentjes hebben en dan vervolgens om en om de lamp aan doen. Dan vervolgens de lucht naar elkaar toezuigen. Zo heb je altijd die warme lucht in een donkere ruimte omdat links of rechts wel een tentje aanstaat. Denk je dat je met een 600 watt lamp 2 kleine tentjes kan verwarmen? En dan heb je ook maar 1 filter nodig klopt dat?

                            Comment

                            • AudioSystemRolla
                              Super Grower
                              MemberLucky Member
                              • May 2012
                              • 1709

                              #44
                              Re: Kweken in koude ruimte

                              nee dat klopt niet ten eerste hebben planten VERSE lucht nodig
                              ten 2e als je 'gesloten' om en om draait loopt de LV dusdanig hoog op dat het een garantie op rot oplevert
                              dus 2 hokjes om en om draaien ;
                              beide een afzuiger en filter welke naar 'buiten' afblazen
                              2 afzuigers welke het warme hokje afzuigen en inblaast naar de koude
                              enige nadeel is dat je dan je onderdruk kwijt bent en dus je tentjes gaat ruiken
                              Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                              Comment

                              • Wietefras
                                Amazing Grower
                                MemberLucky Member
                                • Mar 2013
                                • 4374

                                #45
                                Re: Kweken in koude ruimte

                                Er zijn ook (semi)-gesloten kweken. Verse lucht heb je dus niet nodig, maar dan moet je mogelijk wel zelf zorgen voor CO2 en inderdaad een droger erbij.

                                Je kunt ook een warmtewisselaar gebruiken waarbij je de inkomende lucht laat opwarmen door de uitgaande lucht.

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...