Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kledingkast --> kweekruimte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Get happy, smoke weed

    Comment


      #17
      Re: Kledingkast --> kweekruimte

      Pak dan mdf he. Apple gebruikers en simpelweg te duur gaan doorgaans ni samen

      Comment


        #18
        Re: Kledingkast --> kweekruimte

        Gebruik die kast voor je kleren en zoals beowulf zegt, als je wat handig bent maak je er eentje op maat voor 20 euro, heb ik ook gedaan. Houten frame overdekt met zwart-wit folie, zeer amateuristisch mss maar toch veilig. De afzuiging had wel beter gekund, maar na de eerste kweek vond ik de geuroverlast heel goed meevallen en kon de temps vrij goed onder controle houden.

        Comment


          #19
          Kledingkast --> kweekruimte

          Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
          Pak dan mdf he. Apple gebruikers en simpelweg te duur gaan doorgaans ni samen
          Hahaha, daar zit wat in, maar misschien komt t wel daardoor dat er weinig geld over is?:p Volgende week mn iphone scherm late repareren is ook niet goedkoop...

          Heb inmiddels besloten om voor 2x250w te gaan, en toch een filter te nemen. Daarom wil ik de achterkant dichtmaken en de binnenkanten wit texen. De ruimte is ongeveer 1,5m2 zou een 150m3/u filter+vent voldoende wezen?
          Als inlaat zou ik dan de actieve pc-fans hebben, plus de naden rond de deuren (passief). Hoe groot moet de oppervlakte oongeveer zijn? Er staat me iets bij over inlaat ongeveer 3x de uitlaat?


          Sent from my iPad using Tapatalk
          Get happy, smoke weed

          Comment


            #20
            Re: Kledingkast --> kweekruimte

            Voor 20 euro maak je niet veel als je niets hebt liggen.
            M'n eerste zelfbouwkast kostte wel 600 gulden, maar ik moest alles kopen, ik had geen schuurtje met allerlei spijkers, hamer, schroeven en hout.
            Soms kun je bij de kringloop weleens leuke kastjes vinden, als je geluk hebt voor weinig, ze gaan ook niet altijd voor een appul.jpg en een peer.

            Maarre..hoeveel wiet wil je kweken dan, spring je al een gat in de lucht met 100-150 gram dan heb je aan 1x250W al voldoende.
            Dan kun je in het kleinere deel van de kast bijv. de voeding zetten, misschien een watertonnetje ook, dan kun je er een Blumat aanhangen.
            Mogelijkheden genoeg.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #21
              Re: Kledingkast --> kweekruimte

              Je kan ook lekker buiten beginnen en dan elke maand als je centen hebt wat kopen voor je kast. Dan kan je in de winter beginnen. Is de temp ook beter.

              Comment


                #22
                Re: Kledingkast --> kweekruimte

                Zal ik ook ff mijn mening geven? Nou vooruit dan, ook al is dit topic al 2 weken oud.

                Tussenschot kan prima weg, als je wat balkjes plaatst als frame. Dan hoeven de oorspronkelijke wanden niets meer te houden >>> stevig en meer ruimte.

                Behoud het tussenschot, en plaats in het kleine deel de afzuiger (en eventueel filter, mits de airflow goed genoeg is langs dat tussenschot) Minder kweek oppervlak, wel goede luchtfiltering, betere keuze in mijn ogen. Gat in de bovenkant van de kast, om de lucht af te voeren. Meeste mensen zijn niet lang genoeg om daar op te kunnen kijken? Roostertje erop, zodat zooi op de kast, niet in de afzuiger kunnen vallen.

                Kastdeuren dicht gespijkerd, wtf... Zet er gewoon een plaat tegen de achterwand, schop die wielen eraf, en plaats een slotje op de deuren. Als mensen vragen, oh die sleutel ben ik al een tijdje kwijt.

                Niet diepe kast icm HPS, ook al is het maar 250 watt... Lijkt mij echt niet slim. Als ik DIE kweekruimte zou gebruiken, zou ik een turbo neon TL lampen setje halen. Haal dan ook direct groei en bloei lampen. Je zal minder oogsten, maar je afzuiging kan ook zwakker zijn ivm warmte, stroom rekening zal lager zijn, lijnmeting is lastiger (aan je budget te horen zou het een analoge VSA worden voor de HPS) en je kan toch lekker hobby kweken. Je grote kast deel is 1.20 breed, als ik het goed begreep. Dan kan je er 2 armaturen van 2x 75 watt inhangen, dus dan kom je op 300 watt in totaal uit, mooi zat lijkt me. (plaats dan wel extra computer fans of beter, aangezien die armaturen als "plank" werken waardoor de luchtcirculatie niet goed door de hele kast gaat, spreek uit ervaring)

                Blijf je toch bij HPS, wees dan de hele tijd tijdens de lamp-aan periode in huis. Regel ook een poeder brandblusser vlak bij de kast, niet op/aan/in de kast, omdat die zal fikken wanneer je brandmelder af gaat. Of een automatische brandblusser, al lever je dan flink in op de hoogte van je geval.

                Luchtinlaat moet groter, zoals anderen al zeiden. Je hebt bij de bouwmarkt wel goedkope plastic kapjes om over een afzuig luchtkanaal te plaatsen in bijvoorbeeld de badkamer. (125 mm aansluiting) Plaats die in de achterkant van je kast, en zet de kast een paar cm van de wand. Doe daar een stukje flexibele slang (ook 125 mm) in, in de kast. Zorg dat die slang een 90 graden hoek maakt, en je hebt amper/geen lichtlekkage.

                Voor de kieren in je kast, dat is vragen om lichtlekkage/herma's afhankelijk van de lamp aan periode icm overige lichtbronnen in je woonkamer. Haal schuim/tocht strip. Kost niet veel, en heeft een plak rand. Leg dat rondom de kieren, en als je het goed doet, stopt het al het licht je kast in te komen.
                Still learning... Respect, ook voor de mensen die tegen beter weten in hun eigen koers trekken.

                Comment

                Bezig...
                X