Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik geef ze automatisch water in mijn vakantie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Ik geef ze automatisch water in mijn vakantie

    Thx voor het meedenken allemaal.
    Ik heb eerst maar even een spuitbus gehaald bij het tuincentrum. Gisteren gespoten, nu op het eerste oog niets meer te zien.

    De schade lijkt beperkt in de kast. En aangezien ik volgende week een nieuwe kweekkast ga bouwen en daar dan schoon in kan beginnen vind ik het prima zo.

    Thx, Ron

    Comment


      #17
      Re: Ik geef ze automatisch water in mijn vakantie

      ALtijd een herhalinngsbeurt toepassen na 7 dagen als je tegen spint of trips spuit. De nog niet uitgekomen eieren overleven de eerste spuitbeurt en dan ben je weer terug bij af en bouwen ze resistentie op.

      Comment


        #18
        Re: Ik geef ze automatisch water in mijn vakantie

        Thx voor de tip Fintstoned! Ga ik doen

        Comment


          #19
          Re: Ik geef ze automatisch water in mijn vakantie

          De trips heb ik niet meer gezien sinds ik een aantal keer heb gespoten. Blijkbaar werkt het toch wel.

          Mijn Damnesia Autoflower die op 2 augustus is ontkiemt heeft de afgelopen twee weken een flinke groeispurt doorgemaakt.
          Door een vakantie en het niet goed afstellen van de lamp tijdens mijn afwezigheid is hij toen tegen de lamp aangegroeid met bladschade tot gevolg. Maar nu ik weer na een paar dagen weggeweest te zijn terugkwam is er veel blad vergeeld.



          Ik had hem al veel eerder willen overpotten maar dat is er telkens niet van gekomen. Maar gezien dit bladprobleem dacht ik dat het best een aan de te kleine pot kon liggen. In combinatie met te weinig voeding.
          Nu haal ik de pot eraf en zie hier...

          Wow. Wat een wortelpakket. Vind je het gek dat het plantje het moeilijk heeft.
          Goede leer om voortaan direct in de definitieve pot te beginnen met AF's. Nu dus meteen in een groteren pot gezet. Ik heb ook een halve dosis Alga bloom gegeven in de hoop dat hij ervan bijtrekt.

          Vraagje. Wat kan ik het beste met die vergeelde bladeren doen? Eraf halen? Of laten zitten?
          Thx, Ron
          Last edited by Ronthebudman; 17 September 2015, 14:54.

          Comment

          Bezig...
          X