Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TV kast wordt kweekast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    TV kast wordt kweekast

    Korting op 420shop

    #2
    Re: TV kast wordt kweekast

    Leuk project.

    Een paar opmerkingen:

    De passieve inlaat moet eigenlijk minimaal 2 x de oppervlakte zijn van de oppervlakte van het afzuiggat. Anders krijg plaatselijk veel te hoge luchtsnelheden in de kast.

    Dat gaas voor de inlaat laat nog erg veel ongewenste insecten door. Spint en trips gaat daar zo doorheen.

    Isoleren voor de warmte heeft in een kast waarin je 3 x per minuut de lucht in ververst eigenlijk geen doel. Ook in het donker moet je afzuigen om natslag te voorkomen dus de nachten houd je er ook niet warmer door. Nadeel van die piepschuimplaten erin is dat je een perfecte verstopplaats en woning maakt voor allerlei ongedierte.

    Als de isolatie puur voor het geluid is dan kan ik het deels begrijpen al zou ik dan wel zorgen dat de isolatie nogmaals afgetimmerd en naadloos weggewerkt werd zodat daar zich zeker niks achter kan verstoppen.

    Geheel geluidloos is overigens een utopie.

    Comment


      #3
      TV kast wordt kweekast

      Dank voor je reactie Flintstoned.

      Ik heb het oppervlakte uitgerekend. Het oppervlakte van de inlaat is per toeval 2 keer het oppervlakte van de afzuiger. Misschien dat ik er toch nog ff de zaag op zet nu het nog kan.
      Ik had dat gaasje al dubbel gevouwen om kleinere gaatjes te krijgen, maar ik begrijp van jou dat dit nog niet genoeg is. Wat dan? Zou ik er zo'n afzuigkap filter voor maken? Of houd dat weer teveel lucht tegen? Hoewel, als ik de inlaat nou nog groter maak kan het zo wel misschien.......hmmm, ff een jointje om creatiever te kunnen denken[emoji41]

      Die piepschuim platen zijn meer voor het geluid dan de warmte. Dat heb ik wel aardig onder controle door de ruimte waar de kast staat.

      Ik heb over het piepschuim inmiddels witte folie gespannen. Goed schoon te maken en makkelijk te vervangen mocht het nodig zijn.

      Hij zal inderdaad nooit helemaal stil worden denk ik. Maar zolang het niet stoort en teveel opvalt is het goed. Ik moet het ook even aanzien hoe het straks in de praktijk klinkt. Dan kan ik altijd nog wat aanpassen.

      Morgen kan ik weer verder klooien.

      Thx, Ron

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: TV kast wordt kweekast

          Mooi project ! Voor de inlaat zou je evt. luidsprekerdoek kunnen gebruiken.
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #6
            Re: TV kast wordt kweekast

            Dank voor het meedenken mensen!
            Ik neem alle tips ter harte want ik ben ook nog maar een newbie...

            De inlaatopening is nu 4X zo groot als de uitlaat[emoji3] dat luidsprekerdoek gaat er zeker voor komen Stemma. Thx!
            Daar had ik nog niet aan gedacht en het toeval wil dat ik nog een oude box op zolder heb....komt mooi uit dus.

            Vandaag bezig geweest met het uitzagen van de luchtinlaat. Alle ruimtes bekleed met folie. Ook de naden van de folie afgeplakt om te voorkomen dat er beestjes gaan wonen.
            Elektra gemonteerd. Pfff. Best weer een klus.
            Die wasmachine rubbers is ook een goed plan voor in mijn nieuwe huis volgend jaar. Thx.


            Ik zal straks nog wat foto's maken....

            Ron

            Comment


              #7
              Re: TV kast wordt kweekast




              Comment


                #8
                Last edited by Ronthebudman; 9 September 2015, 22:51.

                Comment


                  #9
                  Re: TV kast wordt kweekast

                  Ik heb plannen om binnen 1 of 2 kweekjes ook zo'n projectje te starten, en dit topic is heerlijk om te lezen!
                  Ik zou wel alle naden properder afwerken, zodat er zeker niets tussenkan (eventueel zelfs vocht ertussen).

                  En is het zaaihok niet wat klein?
                  Grtz
                  Stap voor stap geraken we er wel.

                  Comment


                    #10
                    TV kast wordt kweekast

                    Thx voor het meedenken allemaal.
                    Ja, de naden worden straks nog beter afgewerkt. Dat doe ik als een van de laatste dingen. Het zaaihok is idd wat klein. Vooral is ie laag. Deze ruimte is bedoelt om tijd te winnen en alvast een nieuw kweekje te kunnen starten als de oude nog een paar weken moet. Zo kan ik effectief rouleren. Dat is de gedachte. Nou maar hopen dat het gaat werken. Ik zit nog wel te denken wat voor licht ik het beste in die opgroei ruimte kan monteren. Een TL is toch voldoende voor het allereerste stadium?
                    @Modest. Maak je straks ook een verslag van de bouw van je kast? Zou leuk zijn.

                    Grtz, Ron

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        TV kast wordt kweekast

                        Ik ga er nog eens rustig over nadenken. Wel een slim idee om de potjes in de voorgroeiruimte te laten verzinken. Ik ga het eens bekijken. Thx voor de tips in ieder geval.
                        De kast is vandaag verhuist naar de aanbouw. Ik heb hem verdomme wel half moeten slopen want hij ging niet lekker door het deurtje[emoji51] zonde, maar de afwerking plak ik er later wel weer netjes op.
                        Ook aan het stoeien geweest met de licht/luchtsluizen. Van grijsboard van 2mm heb ik de doorgang gemaakt van de voorgroei ruimte naar de grote kweekruimte. Ik heb hem getest en er komt geen straaltje licht meer door. Als je er een sigaret voor houd zie je de rook er perfect doorheen gezogen worden. Dat werkt prima dus.


                        De huidige kweek maak ik af in deze kast en ga intussen een SCROG net maken zodat ik straks mijn eerste Scrog kan gaan doen.
                        Ik heb nu 150 watt T neon hangen maar heb voldoende ruimte voor een tweede Tneon.....of zal ik aan de LED gaan?...het mag ook weer niet teveel stroom kosten om moeders de vrouw niet op stang te jagen...hmm, genoeg stof tot overdenken.
                        Ik ga nu eerst ff een paar dagen weg....
                        Thx voor het meedenken.

                        Grtz, Ron

                        Comment


                          #13
                          Re: TV kast wordt kweekast

                          Sorry, ik ben niet zo handig. Dus bruikbare tips kan ik je waarschijnlijk niet geven.

                          Vind het wel super mooi om te zien, hoe je alles zo in elkaar knutselt. Goed bezig man.

                          Comment


                            #14
                            Re: TV kast wordt kweekast

                            Netjes man ik zie dat je je inleest en niet zomaar ergens aan begint, top. Over de leds kan ik heel duidelijk zijn , jij moet gewoon met t neon in die kast aan de slang gaan.

                            leds zijn erg in de opmars en we zien zelfs op jd al led kweken die de stoutste verwchtigen doen wegblazen, maar das omdat die gasten op de frontline van de ontwikkeling zitten er hobby aan hebben, verstand van zeken hebbe, en er via slime inkoop(via de baas) er relatief goedkoop aan kunnen komen , en ze hebben de elctro knowhow , ik zou deze kast lekker op t neon gaan maken, als de jedboys klaar zijn gespeeld wordt ook led aantrekkelijk voor uw beurs. Laat die jonens lekker pionieren ze doen het voorwerk.

                            Comment


                              #15
                              TV kast wordt kweekast

                              Ik denk dat het inderdaad gewoon een extra T neon gaat worden.
                              Ik ga me volgende week, als ik gestrekt lig na mijn knie OK eens lekker inlezen over het kweken met gefeminiseerde plantjes. Nu al zin in.
                              Ik zit te denken aan de Laughing buddha van Barney's farm. Of zou dat te hoog gegrepen zijn als eerste niet AF kweek?

                              Comment

                              Bezig...
                              X