brandbeveiliging?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Ariebombarie
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Apr 2015
    • 295

    #1

    brandbeveiliging?

    Korting op 420shop
    Mijn idee is onderstaande...

    Kweek met een evsa, schakelkast en 600W hps in een 120x120x200 tent.
    Zolder is punt dak en ongeveer 4 bij 5 meter.

    evsa, schakelkast afzuiger en alle stekkerblokken buiten de tent, in de tent alleen de lamp, en ventilator (2 stuks)

    Mabo aan het plafond boven de tent en evsa etc. (In de nok, warmte stijgt)
    Blusbal midden op de tent leggen (als de tent wegfikt valt hij naar beneden op het vuur.)
    En evt. een mabo in de tent zelf.
    Rookmelder
    Kleine hand blusser buiten de de kamer zelf (als er rook is vind ik de blusser anders nooit meer)

    Of is dat overkill.....

    Vond op de youtube filmpjes wel dat die Mabo erg laat afging, dan is er al niks meer over van mijn zolder (huis staat er nog wel dan.....)
    Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
    Verslag:
    1e n00b binnen kweek...
    Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken
  • beowulf
    Exquisite Grower
    MemberLucky Member
    • Nov 2008
    • 6495

    #2
    Re: brandbeveiliging?

    Mijn idee, maar denk erover wat je wil. Brandblusapparaat buiten de kamer waar je tent staat en een rookmelder in de ruimte. Die gaat bij het minste af en dan kan je wsl nog zelf blussen. Als die mabo moet afgaan, trust me. Dan ben je hoe dan ook fucked. Als je niet thuis bent ook. Ik heb enkel een rookmelder hangen en slaap op 2 oren.

    Met 1 lamp op een aparte groep met evsa kan er eigenlijk niks mis gaan. VSA wordt amper warm en de lamp wordt ook een stuk frisser. Ik twijfel of ze heet genoeg wordt om iets te doen ontbranden. Hang dan die mabo liever boven de fritketel. Of de 2000 watt elektrische kachel van 20 euro uit de aldi. Brandgevaar komt er door lullen die 16 lampen op 1 groep hangen.

    Comment

    • Ronthebudman
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • May 2015
      • 916

      #3
      brandbeveiliging?

      Die MABO is op zich prima, maar zoals jezelf al zegt. Hij is erg traag met in werking komen.
      Beter is om de MABO te combineren met de Fire knock-out. Die ontsteekt als er open vuur bij komt, ongeacht de temperatuur. Dit in tegenstelling tot de MABO. Die ontsteekt bij 84gr.


      O ja. Iedereen roept altijd dat je de elektra buiten je tent moeten plaatsen. Maar als je met automatische brandblus systemen werkt kun je er ook over nadenken of je de elektra dan niet beter in je tent kunt zetten. In ieder geval binnen het bereik van je brandblussysteem. Wel van de grond af natuurljk.

      Comment

      • De Witte
        Ultra Grower
        MemberLucky Member
        • Dec 2013
        • 2133

        #4
        Re: brandbeveiliging?

        Voor 1 600watt lampje?

        Alle respect voor veiligheid, maar als je een frietketel gebruikt sta je dan ook zo paraat?

        Vraag dan gewoon of de brandweer naast je deur wil wachten
        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

        Comment

        • Ariebombarie
          Wicked Stoner
          MemberLucky Member
          • Apr 2015
          • 295

          #5
          Re: brandbeveiliging?

          Een frietketel staat dan ook niet 18 uur per dag te branden net als die ventilatoren die 24*7 draaien waar ze niet voor zijn gebouwd...
          Vandaar de vraag.

          Maar 1 Fire knock-out in de tent en 1 Fire knock-out ernaast en de brandblusser die ik al heb buiten de kamer en een rookmelder.Ben ik met 120 euro klaar maar wel veilig (hoop ik)

          Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
          Verslag:
          1e n00b binnen kweek...
          Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

          Comment

          • beowulf
            Exquisite Grower
            MemberLucky Member
            • Nov 2008
            • 6495

            #6
            Re: brandbeveiliging?

            Die ventilatoren kunnen dat perfect aan. PC's staan ook dag en nacht aan.

            Comment

            • Ronthebudman
              Senior Grower
              MemberLucky Member
              • May 2015
              • 916

              #7
              Re: brandbeveiliging?

              Het gaat er niet om dat je je zaakjes qua veiligheid hebt geregeld als alles goed gaat en je ventilatoren het goed blijven doen enzo. Maar het gaat het juist om dat je op totaal onvoorziene gebeurtenissen voorbereid bent.
              Denk aan het omvallen van iets, doorbuigen tentstokken, lampophanging breekt, ventilator loopt vast. Enz. Enz....op dat soort momenten ben ik blij dat ik mijn fire knockout heb hangen. En ook dan nog heb je geen garantie dat het goed afloopt, maar de kans daarop is dan wel groter.
              Als je zeker wil weten dat er niets gebeurt moet je naast je tentje blijven zitten.

              Comment

              • De Witte
                Ultra Grower
                MemberLucky Member
                • Dec 2013
                • 2133

                #8
                Re: brandbeveiliging?

                Jaja, maar je overdrijft harder dan het brandweerkorps die een hete scheet proberen te blussen.
                Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                Comment

                • FlintStoned
                  Banned
                  • Oct 2012
                  • 5580

                  #9
                  Re: brandbeveiliging?

                  Oorspronkelijk geplaatst door beowulf
                  Die ventilatoren kunnen dat perfect aan. PC's staan ook dag en nacht aan.
                  Een pc fan is wel iets anders gelagerd en is ontworpen om 24/7 te draaien. Een clipfan van 15 euro is eigenlijk niet gemaakt voor 24/7 en is niet gelagerd met een kogellager of magneetlager of vloeistoflager maar dat is gewoon een plastic glijlager. ZUlk soort fans vervang je beter na een jaar.

                  De betere clipfans hebben sinterbronzen glijlagers die zelf smerend zijn en wel enkele jaren zouden moeten kunnen draaien op 24/7

                  Stof en pluizen kunnen bij elke fan een gevaar vormen ook bij de betere, goed gelagerde modellen.

                  Comment

                  • Ariebombarie
                    Wicked Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Apr 2015
                    • 295

                    #10
                    Re: brandbeveiliging?

                    Dank voor de adviezen.
                    Ik heb voor de volgende kweek een Fire Knock-out aangeschaft en een rookmelder. kleine brandblusser had ik nog voor buiten de kamer.
                    Fire knock-out zet ik tussen de elektra spullen die buiten de tent staan. de lamp in de tent zal niet zo snel een probleem zijn...
                    Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                    Verslag:
                    1e n00b binnen kweek...
                    Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                    Comment

                    • beowulf
                      Exquisite Grower
                      MemberLucky Member
                      • Nov 2008
                      • 6495

                      #11
                      Re: brandbeveiliging?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Ronthebudman
                      Het gaat er niet om dat je je zaakjes qua veiligheid hebt geregeld als alles goed gaat en je ventilatoren het goed blijven doen enzo. Maar het gaat het juist om dat je op totaal onvoorziene gebeurtenissen voorbereid bent.
                      Denk aan het omvallen van iets, doorbuigen tentstokken, lampophanging breekt, ventilator loopt vast.
                      Dan gaat het er wel om dat je je zaakjes geregeld hebt qua veiligheid. Als alles goed opgesteld is maakt dat allemaal niet uit of kan het niet. Mijn lamp hangt op met een stalen ketting. Je kan zo'n zaken veel gemakkelijker voor hebben in de keuken...
                      Ik heb 2 duurdere clipfans. Die worden elke ronde gekuist. Draaien enkel als de lampen aan staan en gaan elk uur een kwartier uit. Op die manier gebeurt er nooit iets. Dan zal het veel sneller gebeuren met cheap ass elektronica of ander gereedschap. Die wattages liggen dan veel hoger meestal.

                      Comment

                      • Urban
                        Amazing Grower
                        MemberLucky Member
                        • Jan 2008
                        • 4104

                        #12
                        Re: brandbeveiliging?

                        Onderhoud inderdaad ,dat scheelt een hoop in onkosten daarnaast verbaas ik me nog steeds dat er mensen zijn die geen rookmelders en brandblussers in het huis hebben hangen waar ze wonen en leven.

                        Comment

                        Bezig...