Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

brandbeveiliging?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    brandbeveiliging?

    Korting op 420shop
    Mijn idee is onderstaande...

    Kweek met een evsa, schakelkast en 600W hps in een 120x120x200 tent.
    Zolder is punt dak en ongeveer 4 bij 5 meter.

    evsa, schakelkast afzuiger en alle stekkerblokken buiten de tent, in de tent alleen de lamp, en ventilator (2 stuks)

    Mabo aan het plafond boven de tent en evsa etc. (In de nok, warmte stijgt)
    Blusbal midden op de tent leggen (als de tent wegfikt valt hij naar beneden op het vuur.)
    En evt. een mabo in de tent zelf.
    Rookmelder
    Kleine hand blusser buiten de de kamer zelf (als er rook is vind ik de blusser anders nooit meer)

    Of is dat overkill.....

    Vond op de youtube filmpjes wel dat die Mabo erg laat afging, dan is er al niks meer over van mijn zolder (huis staat er nog wel dan.....)
    Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
    Verslag:
    1e n00b binnen kweek...
    Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

    #2
    Re: brandbeveiliging?

    Mijn idee, maar denk erover wat je wil. Brandblusapparaat buiten de kamer waar je tent staat en een rookmelder in de ruimte. Die gaat bij het minste af en dan kan je wsl nog zelf blussen. Als die mabo moet afgaan, trust me. Dan ben je hoe dan ook fucked. Als je niet thuis bent ook. Ik heb enkel een rookmelder hangen en slaap op 2 oren.

    Met 1 lamp op een aparte groep met evsa kan er eigenlijk niks mis gaan. VSA wordt amper warm en de lamp wordt ook een stuk frisser. Ik twijfel of ze heet genoeg wordt om iets te doen ontbranden. Hang dan die mabo liever boven de fritketel. Of de 2000 watt elektrische kachel van 20 euro uit de aldi. Brandgevaar komt er door lullen die 16 lampen op 1 groep hangen.

    Comment


      #3
      brandbeveiliging?

      Die MABO is op zich prima, maar zoals jezelf al zegt. Hij is erg traag met in werking komen.
      Beter is om de MABO te combineren met de Fire knock-out. Die ontsteekt als er open vuur bij komt, ongeacht de temperatuur. Dit in tegenstelling tot de MABO. Die ontsteekt bij 84gr.
      http://www.brandblusstore.nl/fire-kn...tfWxoCswXw_wcB

      O ja. Iedereen roept altijd dat je de elektra buiten je tent moeten plaatsen. Maar als je met automatische brandblus systemen werkt kun je er ook over nadenken of je de elektra dan niet beter in je tent kunt zetten. In ieder geval binnen het bereik van je brandblussysteem. Wel van de grond af natuurljk.

      Comment


        #4
        Re: brandbeveiliging?

        Voor 1 600watt lampje?

        Alle respect voor veiligheid, maar als je een frietketel gebruikt sta je dan ook zo paraat?

        Vraag dan gewoon of de brandweer naast je deur wil wachten
        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

        Comment


          #5
          Re: brandbeveiliging?

          Een frietketel staat dan ook niet 18 uur per dag te branden net als die ventilatoren die 24*7 draaien waar ze niet voor zijn gebouwd...
          Vandaar de vraag.

          Maar 1 Fire knock-out in de tent en 1 Fire knock-out ernaast en de brandblusser die ik al heb buiten de kamer en een rookmelder.Ben ik met 120 euro klaar maar wel veilig (hoop ik)

          Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
          Verslag:
          1e n00b binnen kweek...
          Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

          Comment


            #6
            Re: brandbeveiliging?

            Die ventilatoren kunnen dat perfect aan. PC's staan ook dag en nacht aan.

            Comment


              #7
              Re: brandbeveiliging?

              Het gaat er niet om dat je je zaakjes qua veiligheid hebt geregeld als alles goed gaat en je ventilatoren het goed blijven doen enzo. Maar het gaat het juist om dat je op totaal onvoorziene gebeurtenissen voorbereid bent.
              Denk aan het omvallen van iets, doorbuigen tentstokken, lampophanging breekt, ventilator loopt vast. Enz. Enz....op dat soort momenten ben ik blij dat ik mijn fire knockout heb hangen. En ook dan nog heb je geen garantie dat het goed afloopt, maar de kans daarop is dan wel groter.
              Als je zeker wil weten dat er niets gebeurt moet je naast je tentje blijven zitten.

              Comment


                #8
                Re: brandbeveiliging?

                Jaja, maar je overdrijft harder dan het brandweerkorps die een hete scheet proberen te blussen.
                Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                Comment


                  #9
                  Re: brandbeveiliging?

                  Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                  Die ventilatoren kunnen dat perfect aan. PC's staan ook dag en nacht aan.
                  Een pc fan is wel iets anders gelagerd en is ontworpen om 24/7 te draaien. Een clipfan van 15 euro is eigenlijk niet gemaakt voor 24/7 en is niet gelagerd met een kogellager of magneetlager of vloeistoflager maar dat is gewoon een plastic glijlager. ZUlk soort fans vervang je beter na een jaar.

                  De betere clipfans hebben sinterbronzen glijlagers die zelf smerend zijn en wel enkele jaren zouden moeten kunnen draaien op 24/7

                  Stof en pluizen kunnen bij elke fan een gevaar vormen ook bij de betere, goed gelagerde modellen.

                  Comment


                    #10
                    Re: brandbeveiliging?

                    Dank voor de adviezen.
                    Ik heb voor de volgende kweek een Fire Knock-out aangeschaft en een rookmelder. kleine brandblusser had ik nog voor buiten de kamer.
                    Fire knock-out zet ik tussen de elektra spullen die buiten de tent staan. de lamp in de tent zal niet zo snel een probleem zijn...
                    Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                    Verslag:
                    1e n00b binnen kweek...
                    Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                    Comment


                      #11
                      Re: brandbeveiliging?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Ronthebudman View Post
                      Het gaat er niet om dat je je zaakjes qua veiligheid hebt geregeld als alles goed gaat en je ventilatoren het goed blijven doen enzo. Maar het gaat het juist om dat je op totaal onvoorziene gebeurtenissen voorbereid bent.
                      Denk aan het omvallen van iets, doorbuigen tentstokken, lampophanging breekt, ventilator loopt vast.
                      Dan gaat het er wel om dat je je zaakjes geregeld hebt qua veiligheid. Als alles goed opgesteld is maakt dat allemaal niet uit of kan het niet. Mijn lamp hangt op met een stalen ketting. Je kan zo'n zaken veel gemakkelijker voor hebben in de keuken...
                      Ik heb 2 duurdere clipfans. Die worden elke ronde gekuist. Draaien enkel als de lampen aan staan en gaan elk uur een kwartier uit. Op die manier gebeurt er nooit iets. Dan zal het veel sneller gebeuren met cheap ass elektronica of ander gereedschap. Die wattages liggen dan veel hoger meestal.

                      Comment


                        #12
                        Re: brandbeveiliging?

                        Onderhoud inderdaad ,dat scheelt een hoop in onkosten daarnaast verbaas ik me nog steeds dat er mensen zijn die geen rookmelders en brandblussers in het huis hebben hangen waar ze wonen en leven.

                        Comment

                        Bezig...
                        X