Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekbak zelfbouw

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekbak zelfbouw

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben begonnen met mijn kweekbak te maken. Er zitten al isolatie platen in en gans de binnenkant met reflectie . Afmetingen zijn 55*55*170 . Ik zou willen een 600w lamp steken. Iemand advies welke verlichting ik best gebruik en welke afzuiging?

    #2
    Re: Kweekbak zelfbouw

    Op zo een klein oppervlakte en in zo'n klein kastje zou ik geen 600watt HPS hangen. Tenzij je er een knal van een afzuiger bij hangt. En een goede brandblusser......
    Beter voor LED gaan qua warmte of T-Neon of Cannalight. Hou wel rekening met de lengte/breedte, want je kastje is zo klein dat TL er al haast niet meer in past.
    Ik heb zelf ook de fout gemaakt in het begin dat ik een te kleine kast bouwde. Alles aangeschaft etc...om er in de loop van de tijd achter te komen dat het toch te klein is.
    Voila, dan maar maar weer een nieuwe kast bouwen met alle extra kosten.
    Al met al heb ik nu allemaal verschillende lampen en had ik veel beter en goedkoper in het begin gelijk een flinke LED lamp kunnen kopen.
    Kijk eens goed rond op het forum hier, vooral bij de micro kweekkasten. Daar kun je een hoop van opsteken. Ook is er veel te vinden over kweken met LED.
    Succes!

    Comment


      #3
      Re: Kweekbak zelfbouw

      Oorspronkelijk geplaatst door Ronthebudman View Post
      Op zo een klein oppervlakte en in zo'n klein kastje zou ik geen 600watt HPS hangen. Tenzij je er een knal van een afzuiger bij hangt. En een goede brandblusser......
      Beter voor LED gaan qua warmte of T-Neon of Cannalight. Hou wel rekening met de lengte/breedte, want je kastje is zo klein dat TL er al haast niet meer in past.
      Ik heb zelf ook de fout gemaakt in het begin dat ik een te kleine kast bouwde. Alles aangeschaft etc...om er in de loop van de tijd achter te komen dat het toch te klein is.
      Voila, dan maar maar weer een nieuwe kast bouwen met alle extra kosten.
      Al met al heb ik nu allemaal verschillende lampen en had ik veel beter en goedkoper in het begin gelijk een flinke LED lamp kunnen kopen.
      Kijk eens goed rond op het forum hier, vooral bij de micro kweekkasten. Daar kun je een hoop van opsteken. Ook is er veel te vinden over kweken met LED.
      Succes!
      Foutje ivm afmetingen kast.

      Hoogte : 1.70m
      Breedte : 1.40m
      Diepte : 55 cm

      Comment


        #4
        Re: Kweekbak zelfbouw

        Dan zou ik er nog eerder 2*250W in hangen naast elkaar, kan ook dichter op je planten (600W ga je hoogte problemen krijgen, die moet 60cm van je toppen af blijven, 250W 25cm) en een betere verdeling van licht ivm smalle maar diepe kast.
        Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
        Verslag:
        1e n00b binnen kweek...
        Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

        Comment


          #5
          Re: Kweekbak zelfbouw

          Oorspronkelijk geplaatst door Ariebombarie View Post
          Dan zou ik er nog eerder 2*250W in hangen naast elkaar, kan ook dichter op je planten (600W ga je hoogte problemen krijgen, die moet 60cm van je toppen af blijven, 250W 25cm) en een betere verdeling van licht ivm smalle maar diepe kast.
          Ok thnx. Wat raad je het beste dan aan voor verlichting? Lijkt me idd dan beter 2x 250W .

          Comment


            #6
            Re: Kweekbak zelfbouw

            Als je nieuw begint beetje handig bent en niet te duur uit wilt zijn kan je het van die standaard setjes kopen:

            http://www.growcenter-noord.nl/watt-p-2062.html

            Zelf zou ik iets meer uitgeven voor een EVSA als voorschakel apparaat, die zijn duurder maar veiliger.
            en een relaiskast om de boel aan en uit te schakelen op tijd zoals deze:
            http://www.growcenter-noord.nl/relai...ic-p-1312.html
            Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
            Verslag:
            1e n00b binnen kweek...
            Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

            Comment


              #7
              Re: Kweekbak zelfbouw

              Welke lampen zou ik moeten aanschaffen? Heb op deze link 2 soorten lampen staan? Best is dus 2 kappen aankopen voor telkens een lamp van 250W?

              Comment


                #8
                Re: Kweekbak zelfbouw

                2 kappen
                2 lampen
                2 vsa's
                1 schakelkast
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Kweekbak zelfbouw

                  Wat QNQ zegt.

                  2 sets van: 1 kap, 1 250w lamp en 1 (e)vsa.
                  1 schakelkast waar je beide mee kan bedienen.

                  Als je start gewone HPS bloei lamp (geel/oranje licht). een MH lamp (blauw licht) voor groeien kan later altijd nog.
                  Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                  Verslag:
                  1e n00b binnen kweek...
                  Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                  Comment


                    #10
                    Re: Kweekbak zelfbouw

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ariebombarie View Post
                    Wat QNQ zegt.

                    2 sets van: 1 kap, 1 250w lamp en 1 (e)vsa.
                    1 schakelkast waar je beide mee kan bedienen.

                    Als je start gewone HPS bloei lamp (geel/oranje licht). een MH lamp (blauw licht) voor groeien kan later altijd nog.
                    Moet ik niet eerst starten met een groeilamp en dan een bloeilamp?

                    Ik zag het zo: eerst opkweken met 2 groeilampen van 250 W en dan 2 bloeilampen van 250W. Of heb ik het verkeerd voor?

                    Comment


                      #11
                      Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                      Verslag:
                      1e n00b binnen kweek...
                      Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                      Comment


                        #12
                        Re: Kweekbak zelfbouw

                        Ik ga deze artikelen aankopen : zou dat ok zij ?
                        http://www.growcenter-noord.nl/relai...ic-p-1312.html

                        2 x Prima Klima Optimiser voor 250-600W http://www.kweekkast.nl/verlichting/...-voor-250-600w
                        En 3 van deze lampen, (1 in reserve) http://www.kweekkast.nl/verlichting/...ctrum-hps-lamp

                        En deze koolstoffilter http://www.onlinekweken.nl/prima-kli...-kit-480m.html


                        Zou dat voldoende zijn om op te starten?

                        Ik hoor graag jullie mening daarover.....grts









                        Comment


                          #13
                          Re: Kweekbak zelfbouw

                          Niemand geen mening? 😆

                          Comment


                            #14
                            Re: Kweekbak zelfbouw

                            Ik zou ff langsrijden bij die growshop. Zijn schappelijke jongens daar met verstand van zaken. Kun je gelijk kijken wat wel en niet op voorraad is...lijkt me zo op het eerste gezicht een prima setup.

                            Comment


                              #15
                              Re: Kweekbak zelfbouw

                              Vorige week zelf bij growshop noord geweest, zeer behulpzaam idd.
                              Ziet er goed uit, geen ervaring met dual spectrum lampen.
                              Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                              Verslag:
                              1e n00b binnen kweek...
                              Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                              Comment

                              Bezig...
                              X