Kweekbak zelfbouw

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • baldie
    Advanced Stoner
    Member
    • Jan 2013
    • 58

    #1

    Kweekbak zelfbouw

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben begonnen met mijn kweekbak te maken. Er zitten al isolatie platen in en gans de binnenkant met reflectie . Afmetingen zijn 55*55*170 . Ik zou willen een 600w lamp steken. Iemand advies welke verlichting ik best gebruik en welke afzuiging?
  • Ronthebudman
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • May 2015
    • 916

    #2
    Re: Kweekbak zelfbouw

    Op zo een klein oppervlakte en in zo'n klein kastje zou ik geen 600watt HPS hangen. Tenzij je er een knal van een afzuiger bij hangt. En een goede brandblusser......
    Beter voor LED gaan qua warmte of T-Neon of Cannalight. Hou wel rekening met de lengte/breedte, want je kastje is zo klein dat TL er al haast niet meer in past.
    Ik heb zelf ook de fout gemaakt in het begin dat ik een te kleine kast bouwde. Alles aangeschaft etc...om er in de loop van de tijd achter te komen dat het toch te klein is.
    Voila, dan maar maar weer een nieuwe kast bouwen met alle extra kosten.
    Al met al heb ik nu allemaal verschillende lampen en had ik veel beter en goedkoper in het begin gelijk een flinke LED lamp kunnen kopen.
    Kijk eens goed rond op het forum hier, vooral bij de micro kweekkasten. Daar kun je een hoop van opsteken. Ook is er veel te vinden over kweken met LED.
    Succes!

    Comment

    • baldie
      Advanced Stoner
      Member
      • Jan 2013
      • 58

      #3
      Re: Kweekbak zelfbouw

      Oorspronkelijk geplaatst door Ronthebudman
      Op zo een klein oppervlakte en in zo'n klein kastje zou ik geen 600watt HPS hangen. Tenzij je er een knal van een afzuiger bij hangt. En een goede brandblusser......
      Beter voor LED gaan qua warmte of T-Neon of Cannalight. Hou wel rekening met de lengte/breedte, want je kastje is zo klein dat TL er al haast niet meer in past.
      Ik heb zelf ook de fout gemaakt in het begin dat ik een te kleine kast bouwde. Alles aangeschaft etc...om er in de loop van de tijd achter te komen dat het toch te klein is.
      Voila, dan maar maar weer een nieuwe kast bouwen met alle extra kosten.
      Al met al heb ik nu allemaal verschillende lampen en had ik veel beter en goedkoper in het begin gelijk een flinke LED lamp kunnen kopen.
      Kijk eens goed rond op het forum hier, vooral bij de micro kweekkasten. Daar kun je een hoop van opsteken. Ook is er veel te vinden over kweken met LED.
      Succes!
      Foutje ivm afmetingen kast.

      Hoogte : 1.70m
      Breedte : 1.40m
      Diepte : 55 cm

      Comment

      • Ariebombarie
        Wicked Stoner
        MemberLucky Member
        • Apr 2015
        • 295

        #4
        Re: Kweekbak zelfbouw

        Dan zou ik er nog eerder 2*250W in hangen naast elkaar, kan ook dichter op je planten (600W ga je hoogte problemen krijgen, die moet 60cm van je toppen af blijven, 250W 25cm) en een betere verdeling van licht ivm smalle maar diepe kast.
        Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
        Verslag:
        1e n00b binnen kweek...
        Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

        Comment

        • baldie
          Advanced Stoner
          Member
          • Jan 2013
          • 58

          #5
          Re: Kweekbak zelfbouw

          Oorspronkelijk geplaatst door Ariebombarie
          Dan zou ik er nog eerder 2*250W in hangen naast elkaar, kan ook dichter op je planten (600W ga je hoogte problemen krijgen, die moet 60cm van je toppen af blijven, 250W 25cm) en een betere verdeling van licht ivm smalle maar diepe kast.
          Ok thnx. Wat raad je het beste dan aan voor verlichting? Lijkt me idd dan beter 2x 250W .

          Comment

          • Ariebombarie
            Wicked Stoner
            MemberLucky Member
            • Apr 2015
            • 295

            #6
            Re: Kweekbak zelfbouw

            Als je nieuw begint beetje handig bent en niet te duur uit wilt zijn kan je het van die standaard setjes kopen:



            Zelf zou ik iets meer uitgeven voor een EVSA als voorschakel apparaat, die zijn duurder maar veiliger.
            en een relaiskast om de boel aan en uit te schakelen op tijd zoals deze:
            Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
            Verslag:
            1e n00b binnen kweek...
            Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

            Comment

            • baldie
              Advanced Stoner
              Member
              • Jan 2013
              • 58

              #7
              Re: Kweekbak zelfbouw

              Welke lampen zou ik moeten aanschaffen? Heb op deze link 2 soorten lampen staan? Best is dus 2 kappen aankopen voor telkens een lamp van 250W?

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #8
                Re: Kweekbak zelfbouw

                2 kappen
                2 lampen
                2 vsa's
                1 schakelkast
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                • Ariebombarie
                  Wicked Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Apr 2015
                  • 295

                  #9
                  Re: Kweekbak zelfbouw

                  Wat QNQ zegt.

                  2 sets van: 1 kap, 1 250w lamp en 1 (e)vsa.
                  1 schakelkast waar je beide mee kan bedienen.

                  Als je start gewone HPS bloei lamp (geel/oranje licht). een MH lamp (blauw licht) voor groeien kan later altijd nog.
                  Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                  Verslag:
                  1e n00b binnen kweek...
                  Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                  Comment

                  • baldie
                    Advanced Stoner
                    Member
                    • Jan 2013
                    • 58

                    #10
                    Re: Kweekbak zelfbouw

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ariebombarie
                    Wat QNQ zegt.

                    2 sets van: 1 kap, 1 250w lamp en 1 (e)vsa.
                    1 schakelkast waar je beide mee kan bedienen.

                    Als je start gewone HPS bloei lamp (geel/oranje licht). een MH lamp (blauw licht) voor groeien kan later altijd nog.
                    Moet ik niet eerst starten met een groeilamp en dan een bloeilamp?

                    Ik zag het zo: eerst opkweken met 2 groeilampen van 250 W en dan 2 bloeilampen van 250W. Of heb ik het verkeerd voor?

                    Comment

                    • Ariebombarie
                      Wicked Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Apr 2015
                      • 295

                      #11
                      Re: Kweekbak zelfbouw

                      Je kan ook groeien met een bloeilamp, dan strekken ze wat meer.
                      Ging mij meer om initiƫle kosten en dat dit je eerste kweek is.
                      En houd het simpel de 1e paar kweekjes, ervaring opdoen en daarna pas optimaliseren.
                      Je zult met deze opzet al een goed rokertje oogsten en een berg ervaring opdoen.
                      Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                      Verslag:
                      1e n00b binnen kweek...
                      Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                      Comment

                      • baldie
                        Advanced Stoner
                        Member
                        • Jan 2013
                        • 58

                        #12
                        Re: Kweekbak zelfbouw

                        Ik ga deze artikelen aankopen : zou dat ok zij ?


                        2 x Prima Klima Optimiser voor 250-600W http://www.kweekkast.nl/verlichting/...-voor-250-600w
                        En 3 van deze lampen, (1 in reserve) http://www.kweekkast.nl/verlichting/...ctrum-hps-lamp

                        En deze koolstoffilter http://www.onlinekweken.nl/prima-kli...-kit-480m.html


                        Zou dat voldoende zijn om op te starten?

                        Ik hoor graag jullie mening daarover.....grts









                        Comment

                        • baldie
                          Advanced Stoner
                          Member
                          • Jan 2013
                          • 58

                          #13
                          Re: Kweekbak zelfbouw

                          Niemand geen mening? 😆

                          Comment

                          • Ronthebudman
                            Senior Grower
                            MemberLucky Member
                            • May 2015
                            • 916

                            #14
                            Re: Kweekbak zelfbouw

                            Ik zou ff langsrijden bij die growshop. Zijn schappelijke jongens daar met verstand van zaken. Kun je gelijk kijken wat wel en niet op voorraad is...lijkt me zo op het eerste gezicht een prima setup.

                            Comment

                            • Ariebombarie
                              Wicked Stoner
                              MemberLucky Member
                              • Apr 2015
                              • 295

                              #15
                              Re: Kweekbak zelfbouw

                              Vorige week zelf bij growshop noord geweest, zeer behulpzaam idd.
                              Ziet er goed uit, geen ervaring met dual spectrum lampen.
                              Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                              Verslag:
                              1e n00b binnen kweek...
                              Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                              Comment

                              Bezig...