Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig DIY kweekkast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Hulp nodig DIY kweekkast

    Als je maar 50cm ruimte hebt kun je alleen maar de 2x36 watt t-neon kwijt. De 55 en 75 watt zijn langer.
    Hps is prima natuurlijk maar let wel op dat je hokje niet te warm gaat worden dan. Ga je met spaarlampen aan de gang, neem dan die Philips Tornado's van 32watt en hang er zoveel neer als je kwijt kunt.

    Succes

    Comment


      #32
      Re: Hulp nodig DIY kweekkast

      De stroomkosten calculator eyes-crazy2_ani.gif
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #33
        Re: Hulp nodig DIY kweekkast

        zijn er al foto,s van aangeschaft materiaal of blijft het bij vragen?
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


          #34
          Re: Hulp nodig DIY kweekkast

          Mijn materiaal gisteren besteld voor de groei/bloeiruimte. Maar mijn helper is ziek dus zal toch nog even moeten wachten maar hij heeft beloofd dat ze klaar zal zijn tot ik terug thuis ben van mijn operatie. Gaat ietsje trager dan gehoopt maar we komen er wel
          Heel erg bedankt om mij te helpen bij de kostenberekeningen en voor de link naar de calculator!

          Verstuurd vanaf mijn GT-N8000 met Tapatalk

          Comment


            #35
            Re: Hulp nodig DIY kweekkast

            Da allemaal, even geleden dat ik nog online was. De operatie is niet volledig gelopen zoals we wilden maar we hopen dat het goed genoeg zal zijn om weer te kunnen stappen.
            Mijn kast is, zoals ik al een beetje verwachtte, nog niet klaar :-S ik ben dus al redelijk achter op schema maar hoop zo snel mogelijk te kunnen starten. Mijn pa zei me nu ook dat het beter zou zijn in een metalen kast te werken vanwege brandveiligheid. Wat denken jullie hiervan? Wat ik mij vooral afvraag, is of de kast dan niet zo heet wordt dat je je verbrand als je de deur vastgezet of zo? (met 2x250 watt)

            Verstuurd vanaf mijn D2403 met Tapatalk

            Comment


              #36
              Re: Hulp nodig DIY kweekkast

              Heb je hier op het forum ooit al een metalen kast gezien? Ik denk dat je het voorlopig beter laat voor wat het is. Wiet kweken is niet voor iedereen weggelegd.
              Succes verder met de revalidatie.

              Comment


                #37

                Comment


                  #38
                  Re: Hulp nodig DIY kweekkast

                  Het moet van twee kanten komen ook. Ja, ik verlies sneller mijn geduld. Maar heb je weken geleden al aangeraden om te investeren in elektronische vsa's en uitgelegd dat er dan absoluut geen gevaar is voor brand. Dan stel je nu de vraag of een metalen kast soms een goed idee zou zijn ivm brandveiligheid? Je kan het zo niet bedoelen, maar dan heb ik de indruk dat je er mee aan het rammelen bent. Waarom doe ik dan nog de moeite om het allemaal neer te pennen? Ja, dan raad ik aan van het gewoon op te geven.

                  En nu kan er weer geluld worden dat ik het niet goed voor heb met nieuwe leden.

                  Comment


                    #39
                    Re: Hulp nodig DIY kweekkast

                    Waarom zou die metalen kast heet worden dan?

                    Dat niemand een metalen kast gebruikt zal eerder aan de kosten en handelbaarheid liggen. Het lijkt me nogal een duur geintje. Mensen die een metalen kast zelf kunnen bouwen zullen ook dun gezaaid zijn en echt praktisch lijkt al dat gesleep met metalen platen me ook niet.

                    Een kweektentje heb je voor weinig en dat is dan redelijk kant en klaar.

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      #40
                      Re: Hulp nodig DIY kweekkast

                      Ja ik heb die adviezen gevolgd maar mijn pa had dat gezegd ivm met metalen kast en omdat ik zelf dacht dat dat niet echt juist was, vroeg ik het nog eens voor de zekerheid. Maar ik was zelf dus ook van het idee dat zijn oplossing niet past bij de situatie

                      Verstuurd vanaf mijn D2403 met Tapatalk

                      Comment


                        #41
                        Re: Hulp nodig DIY kweekkast

                        Metaal wordt toch warm bij een temperatuur van ong 500graden?

                        Verstuurd vanaf mijn D2403 met Tapatalk

                        Comment


                          #42

                          Comment


                            #43
                            Re: Hulp nodig DIY kweekkast

                            Ah ok, heel erg bedankt voor de info. Nog 1 vraagje, weet niet of dit albergen vermeld staat, maar welke soorten hout worden dan aangeraden of maakt dit niet veel uit?

                            Verstuurd vanaf mijn D2403 met Tapatalk

                            Comment


                              #44
                              Re: Hulp nodig DIY kweekkast

                              IMG_2179.jpgIMG_2180.jpg

                              Houten frame van panlatten, vastgemaakt met hoekprofielen en vijzen. Simpelste en goedkoopste oplossing. Zo'n rol wit-zwart-wit folie kost je 20 euro bij urbangarden in Terneuzen. Het pak panlatten kocht ik in promo voor 14 euro in de gamma. 8 euro voor de hoekprofielen en 3 euro voor een pak vijzen. De folie heb ik uit 1 stuk gesneden voor de zijkanten. Het ene uiteinde vastgemaakt met duckt tape waarvan de duckt tape nog extra geniet is. Langs de binnenkant van het frame, zodat er zeker geen licht door kan. Het andere uiteinde heb ik vastgemaakt met twee klemmen. (staat int voorbeeld gewoon open) In dit geval van kapotte clipfans. De bovenkant neem je wat ruimter, zodat het gat voor de afzuigslang afgedekt is. Bovenkant mag dan perfect los zitten, ik heb de uiteinden vastgeplakt met duck tape. Onderkant net hetzelfde.
                              Int midden bovenaan een extra lat voor de lamp en nog twee voor de filter en klaar is kees. Kostte mij 45 euro voor een voorgroeikast en een bloeikast van 140 op 140. Opgezet op een half uur, afgebroken op een kwartier. Perfect lichtdicht.

                              Comment


                                #45

                                Comment

                                Bezig...
                                X