Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig DIY kweekkast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hulp nodig DIY kweekkast

    Korting op 420shop
    Dag allemaal,

    Ik ben al een tijdje erover aan het denken om zelf een kweekkast te maken. Ik zou die in 2 delen opdelen, 1 deel voor voorgroei (vanuit zaadjes) en groei (want die moeten onder dezelfde lampen, niet?) en een tweede deel voor bloei.
    kamerindeling vr kweekkast definitief 2 keuzes.jpgkamerindeling vr kweekkast definitief.jpg
    Het is niet supergoed te zien maar de oranje (bloei)-blauwe (groei) delen zijn de kweekkast. Op elke foto zit bij het linkse plan de kweekkast linksboven en in het 2e model links onder. De lichtblauwe boog is van de deur en de lichtblauwe strook is het raam + radiator. Welke opstelling zou best zijn denken jullie? En welke lampen, afzuiging en dergelijke zouden jullie aanraden? Ik vind het nogal moeilijk te berekenen hoeveel watt de lampen moeten hebben en hoe sterk de afzuiging moet zijn.
    En welke zaadjes raden jullie aan die snel groeien en bloeien, niet te groot worden, veel opbrengen en die een creatieve en vrolijke vibe geven? Sorry dat ik zoveel vraag, heb al veel gelezen maar ben een enorme twijfelaar dus daarom hoor ik graag eens wat jullie denken
    Alvast bedankt allemaal! Xxx jolien

    #2
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Hulp nodig DIY kweekkast

      Ken geen wijs uit je tekening maar ben dan ook super stonedmaar een groei en een bloei kastje maken is heel verstandig,dan gaat het allemaal wat sneller.Voorgroeien kan je bijna overal onder,spaarlampen,tl enz,maar wil je mooie gedrongen krachtige planten is voorgroeien onder hps en afbloeien onder hps het beste.Afbloeien onder een 600 watter geeft natuurlijk meer wiet dan onder een hps van 150 watt.Dus hoeveel wiet heb je nodig voor jezelf en wat heb je er voor over?
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #4
        Re: Hulp nodig DIY kweekkast

        Volgens dat ik gelezen heb moet je 50/50 cm per plant rekenen en een opbrenst die van 50 tot 120g per plant gaat (afhankelijk van je kweking skills en ik weet echt niet of ik dat goed kan of niet!). Ik kwam dus uit 3 planten op 1, 5m en ik wil minimum 50g per maand. Omdat je verschillende lampen nodig hebt voor groei en bloei dacht ik dat het makkelijker zou werken in 2 delen te kweken.

        Comment


          #5
          linkje>

          Een 600W lamp gebruik je op een oppervlakte van 120x120. Qua hoogte moet je denken aan 2 meter.
          tip: hoe groter de ruimte, hoe makkelijker het klimaat is te controleren.

          Een schakelkast heb je ook nodig om de lampen te schakelen. Dit kan niet
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Hulp nodig DIY kweekkast

            Ik dacht dat een kweek tussen 2-2, 5 maand nodig had tot het oogsten? Het probleem voor de kweekkast is dat ik niet hoger dan 1, 5m kan gaan anders wordt het te hoog om makkelijk te kunnen werken vanuit een rolstoel. Voor de afzuiging was ik van plan 2 afzuigers van een oude computerbak te gebruiken want blijkbaar zijn dat nog sterke toestelletjes en een koolstoffilter zou ik zelf maken (heb al verschillende filmpjes bekeken over hoe het moet.
            En voor de fancontroller ging ik een oude thermostaat aanpassen zodat die aangaat als het te warm is en afgaat als het te koud is.
            En die HPS lampen zijn toch rode lampen die warmte afgeven, niet?

            Comment


              #7
              Re: Hulp nodig DIY kweekkast

              Nee.
              Een plant heeft vooral licht nodig om toppen te maken.
              Een kweekje duurt ongeveer 4 maanden.
              Met 150 hoogte zou je met 250W hps kunnen kweken.
              Dat verlicht effectief zo'n 60x60cm
              Meer wattage = meer oogst.
              Een beginner kan best 0.5gram per Watt halen in het begin.
              Ben je een snelle leerling is 0.7gr of meer ook haalbaar.

              Qua zadenkeuze zou je kunnen denken aan iets met vooral Sativa erin.
              Die brengen het effect wat jij zoekt.
              Nadeel van een goeie Sativa is dat die vaak een wat langere bloeitijd nodig heeft.
              Ik reken even voor:
              3 weken groei op 18/6
              12 weken lamp op 12/12 wat resulteert in zo'n 10 weken echte bloei, wat de meeste Sativa's echt wel nodig hebben.
              Weekje of twee drogen, dus dan zit je op ruim 4 maanden.

              Tientallen kwekers hebben het al voorgedaan
              kweekverslagen.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Hulp nodig DIY kweekkast

                Niet?
                Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                Comment


                  #9
                  Re: Hulp nodig DIY kweekkast

                  Wat bedoel je?

                  Comment


                    #10
                    Re: Hulp nodig DIY kweekkast

                    ga je het hokje vanuit je rolstoel bouwen ?
                    als iemand anders het hokje bouwt kan je evt lamphangers gebruiken die je vanuit de rolstoel kan verhangen (omhoog en naar beneden)
                    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Re: Hulp nodig DIY kweekkast

                        @AudioSystemRolla: ik wordt de 5de januari geoppereerd dus hoop de kast tegen dan klaar te hebben. Na de operatie zit ik zeker 6 maand in de rolstoel en ga ik op geen van beide benen mogen steunen om die reden kan ik dus ook niets anders dan zelf gaan kweken en moet alles dus goed toegankelijk zijn.
                        @RonTheBudman: het is net omdat ik hier zoveel verschillende dingen lees, ik ben nu aan het twijfelen welke methode de beste verhoudingen heeft qua kosten/kwaliteit/kwantiteit.
                        Ik vind het ook wel moeilijk hier op de site om te vinden wat ik specifiek zoek.

                        Comment


                          #13
                          Re: Hulp nodig DIY kweekkast

                          Je kan met 1m50 ook een 400W doen, maar dan moet je scroggen. Ik zit ook met hoogte problemen en heb 1m65, maar door het scroggen lukt dit aardig om ze laag te houden.

                          Succes met het bouwen. Er zijn er al massa die het je voorgedaan hebben en daar een mooi verlag van hebben gemaakt. Ik zou zeggen veel plezier met lezen.
                          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                          Comment


                            #14
                            Re: Hulp nodig DIY kweekkast

                            Heb nog een vraagje waar ik tot nu toe geen antwoord op gevonden heb. Kan je je geoogste plukken hangen drogen in dezelfde ruimte waar je je zaden ontkiemt en voorgroeit?

                            Verstuurd vanaf mijn GT-N8000 met Tapatalk

                            Comment


                              #15
                              Re: Hulp nodig DIY kweekkast

                              Je kunt overal drogen. De WC, de Kelder, een tent, auto, caravan, camion, echt overal.
                              Zolang je het maar donker maakt, het 24/7 lichtjes geventileerd wordt, de temperatuur rond de 20 graden is, en de luchtvochtigheid rond de 50%.
                              Een filter is ook fijn, want de eerste week stinkt dat harder dan alles.

                              5 januari heh....die datum nadert rap.
                              Tijd om te stoppen met twijfelen en eens te gaan beginnen, anders krijg je het niet af.
                              De ruimte moet ook nog getest worden, op temperatuur enzo.

                              Ohja, toppen, zo noemen we die plukken die je rookt.
                              En je kan ook meteen nat knippen en op een netje gooien.
                              Zo'n netje hang je gewoon in je ruimte, easypeasy..

                              Maar eerst maar eens beginnen met bouwen en planten kweken.

                              QNQ353.jpg
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X