Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Extra aansluiting op een Softbox?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Extra aansluiting op een Softbox?

    Korting op 420shop
    Stap voor stap geraken we er wel.

    #2
    Re: Extra aansluiting op een Softbox?

    Modest, is een y stuk op de orginele aanzuig een idee?



    I like it!!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

    Comment


      #3
      Re: Extra aansluiting op een Softbox?

      Ik weet absoluut niet of het een goede en verantwoorde oplossing is, maar ik heb 1 van mijn inlaten van mijn kweektent aangesloten op mijn droogtentje.
      Voor mij werkt het.

      GHF

      Comment


        #4
        Re: Extra aansluiting op een Softbox?

        Hallo

        Maar waarom dan niet zoiets?

        http://www.greensell.nl/a-22514587/c...t/#description

        Dan kun je daarin met een kleine lamp eventueel ontkiemen een paar dagen
        voor de oogst, grote broer leegmaken, ontsmetten en gelijk dezelfde
        dag het nieuwe grut erin, en het geknipte spul in de complete droger!

        Succes O.D.

        Comment


          #5
          Re: Extra aansluiting op een Softbox?

          Gewoon de takken ophangen in de ruimte waar je tent staat. Zo doe ik dat ook. Echt ruiken begint het toch pas als alles een paar dagen in de weckpotten zit. Op een dikke week is alles wel droog en ik heb geen last van de geur. Toch niet te vergelijken met een open tent met bloeiende planten.
          Een Y stuk is de enige oplossing denk ik, een extra gat maken in de softbox gaat wsl niet. Toch niet als ik naar mijn model kijk. De slak hangt binnenin de box op een plank met een gat in. Van daaruit loopt een stuk slang van een 10 tal cm naar de opening van de softbox. Dus als je er een gat zou in maken zou daar nog geen lucht naartoe gezogen worden. De uitblaas hangt wel los zogezegd.

          Comment


            #6
            Re: Extra aansluiting op een Softbox?

            Ik verbond uitlaat tent 1 ook met mn andere tent zn inlaat. Wel met een 85kuub fan ertussen die ev. Wat kan helpen (momenteel niet nodig) ik gebruik die kleine om voor te groeien en te drogen.

            Ik denk dat wat hoeloes linkte met ev. Dekseltje het simpelste is.

            Wil je toch boren en zagen. teken een cirkel, boor op u lijn een gaatje, stop een een wipzaag in dat gat en gaan met die banaan ...op dat lijntje he...
            bevestig u uitgehaald rondje op een vierkant dun stukje plaat van enkele mm dik die iets groter is. bv lijm het op een tupperware deksel met uitstekend rubber dichting,... je snapt m wel eh.
            Of zaag een houten plaatje en hang in de binnenkant een dun rubber of zo een zelfkleefstrip zoals ge voor ramen of keukenkasten vind in een doehetzelf. Als het goed is zou ie zou moeten vacuum vastgezogen worden in u box en afsluiten. (Theorie) ge kan natuurlijk altijd wat helpen afsluiten door een kort vijsje (zodat m niet door de boxplaat heen gaat) op de hoekjes te draaien traagjes tot m tegen u boxplaat dichtklemt met de dichting.
            Last edited by ergonaut; 27 September 2016, 21:34.
            verslag 1, verslag 2

            Comment


              #7
              Re: Extra aansluiting op een Softbox?

              Zaag een extra gat in je softbox.
              Smeer de rand in met kit, zet er een 100mm pvc flens op en schroef die vast.

              Nu heb je een softbox met 2 ingangen.
              Als je er eentje niet nodig hebt, haal je bij de lokale DHZ een pvc afsluitdop van 100mm en die schuif je zo over de flens.
              Je hebt geen lijm of andere dingen nodig, de softbox zuigt die dop vanzelf vast.

              Ik heb ook 2 gaten in m'n homemade softbox. (3 dus eigenlijk)
              Als ik de ene niet gebruik, hou ik er een plaatje tegen, en die zuigt vanzelf vast. Dan is het al afgesloten.
              Mja, als de afzuiger even uitvalt flikkert dat plaatje eraf natuurlijk, dus het is niet helemaal foolproof hier in huize Q.
              Moet eigenlijk ook eens zo'n pvc dop halen, maar ik vergeet die steeds.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              Bezig...
              X