Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuw, zo perfect mogelijk hokje....!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: nieuw, zo perfect mogelijk hokje....!

    Uhu. In combinatie met een kabel met solide kern zijn dat ondingen. Zou daar ni mogen zitten bij hps, beter wago klem tussen zetten. Beter investering dan ne brandblusser als het over veiligheid gaat

    Comment


      #17
      Re: nieuw, zo perfect mogelijk hokje....!

      suikertje is inderdaad vlaams voor kroonsteen.
      Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

      Comment


        #18
        Lucilux e-ballast 600 Watt is dit een goede vervanger?

        zo zie je maar, alleen zie je veel zaken over het hoofd!!!
        Last edited by turbotom; 13 October 2016, 21:19.

        Comment


          #19
          Re: nieuw, zo perfect mogelijk hokje....!

          Indien je er nog aan kunt geraken raad ik deze aan: http://www.herbshop.be/catalog/gavit...ure-p-204.html

          Heb de vorige reeks van deze lamp vorige winter effe getest in een zelfgemaakt hok van 140 op 140, op 500 watt en dat ging. Ze hebben er wel maar een week of 3 onder gestaan en de strek was er al uit. Maar men scrog was op 120 op 120 en heb nooit de behoefte gehad om ze naar 600 te draaien. Had 505 gram met nog een deel toprot en de scrog kon nog voller. Voor mij kan het op vlak van HPS niet veel beter dan deze.
          Passen perfect in een zo perfect mogelijk hokje

          Ik bedoelde vooral de suikers langs de zijkant van uw kappen. Om daar een wago van te maken. Eender welke digitale ballast zal wel ok zijn. Had zelf de lumii.
          Last edited by beowulf; 13 October 2016, 22:31.

          Comment


            #20
            Re: nieuw, zo perfect mogelijk hokje....!

            update;

            door ziek geweest te zijn is er eigenlijk niet veel veranderd.
            het plafond is volledig dicht gemaakt, en het gat voor de aanzuiging is gemaakt alsook is er een flens met vervangbaar filter geplaatst (foto's volgen nog)
            De planning voor dit weekend is zaterdag gaan winkelen; Esva's, lampen, potgrond ed.

            tot later

            Comment


              #21
              Re: nieuw, zo perfect mogelijk hokje....!

              Een vraag, iemand een idee voor de verwarming als de lampen uit zijn?
              Ik dacht aan een kachel-radiator te plaatsen,maar zelfs als de afzuiging naar minimum gaat, gaat deze dan niet constant verwarmen?
              de afzuiging laten uitvallen lijkt me zowiso geen oplossing.....

              Comment


                #22
                Re: nieuw, zo perfect mogelijk hokje....!

                Hoe koud wordt het ?
                In m'n kelder heb ik het al 10-15 graden gehad met lampen uit, dat leverde weinig problemen op.
                Het is ook niet meteen winter in je hok als de lampen uitspringen natuurlijk.
                Je zou de CV op minimaal 18 kunnen houden in huis, dan wordt het nooit erg koud toch ?
                Je kunt de uitblaas met een automagisch DIY project binnenshuis laten afblazen zo gauw de lampen uit gaan.
                Daar tackel je de temperatuur mee, maar de LV in die ruimte gaat wel genadeloos stijgen.

                Probleem is inderdaad dat je je hok, of inblaas wel kunt verwarmen, maar dat blaas je ook meteen weer naar buiten.
                Dan moet je je nog zorgen gaan maken of er geen damp te zien is op een mistige winteravond.

                Zou in ieder geval de lampen 's nachts aan doen, dan is het het koudst.
                En een kachel achter de hand houden, voor als we eindelijk weer eens een echte winter krijgen. animaatjes-sneeuwpop-10344.gif
                Last edited by QnQ; 22 October 2016, 10:12.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #23
                  Re: nieuw, zo perfect mogelijk hokje....!

                  Hok staat achteraan in de tuin dus zelfs nu is het overdag maar 13'.
                  Tegen dat de plantjes er in staan is verwarmen echt wel nodig, de luxe van warme binnenlucht aan te zuigen heb ik niet meer nu.

                  Comment


                    #24
                    Re: nieuw, zo perfect mogelijk hokje....!

                    zibro laserkachel de goedkoope 260 pleuro gaat met een timer automatisch aan,uitzetten moet je zelf doen,de wat duurdere gaan aan en uit wanneer je dat wilt de krandstof is petroleum en dat is net over de grens in belgien goedkoop in te slaan.tectro is ook een goed merk
                    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                    Comment


                      #25
                      Re: nieuw, zo perfect mogelijk hokje....!

                      Hoi,
                      Is er geen manier om op koude dagen u uitblaas en inlaat te verbinden met een mini gaatje in die verbinding waar ge zo een co fles in aansluit en afdicht. Met wat zoeken door wat meer of minder isolatie rond u koppelbuis, ev. een verwarming in die buis. stoppen die het wat kan bijwarmen als het echt vriest. kan ge het vast relatief behaaglijk houden. Stel 28 uitblaas, via buis langs buitenmuur, onder de grond, ... Koelt wat af en komt er aan pakm beet 20 terug in met voldoende co door die fles op laag standje.
                      Heb je ook geen damp naar buitengaan.
                      Als ge tkoppelbaar maakt, haal je m.weg en draai je normaal op normale dagen.
                      Geen idee of het allemaal kan, en voldoende is voor de plantjes qua luchtsamenstelling ofzo. Is het eerste wat ik zou uitzoeken qua mogelijkheden in u situatie. Maak je een soort gesloten hok met co2 toch zo in de winter?


                      Of je zet dat co2 ding gewoon in u hok, samen met een verwarmingske op een x graden en verbind/isoleert,... u uit/inblaas. Denk ik nu pas aan. Zal vast wat testdraaien en zoeken zijn. En dan telkens het wat kouder word de verwarming ietske omhoog. Maar denk dat dit de goedkoopste is qua stroom. Laag wattage verwarming zal vast niet cst draaien zo. Bv een olieradiator lijkt me best veilig en blijft nadat m uitgaat nog lang nagloeien dus minder stroom dan blazende hittedingen. Die nagloei kan u lamp helpen u circulair luchtstroom op 28 te krijgen eens de verwarming uitgaat op bv 23c geeft m zeker nog een uurtje een behoorlijk aantal graden stralingswarmte af, kan het lekker 28worden door dat +lamp. En die houd m zo tot donker, temp gaat omlaag naar 21/23 en verwarming neemt terug over

                      Of zo een co2 vuurtje, petrolium dacht ik? Klopt dat? Heb je de 2 in 1. Nja ik ben niet zo voor brandstof dingen onbewaakt.
                      Last edited by ergonaut; 22 October 2016, 22:58.
                      verslag 1, verslag 2

                      Comment


                        #26
                        Re: nieuw, zo perfect mogelijk hokje....!

                        Goe plan als je een LV van 80% en meer wilt

                        Comment


                          #27
                          Re: nieuw, zo perfect mogelijk hokje....!

                          Yep, en CO2 toevoegen in het donker heeft geen zin.

                          Een andere oplossing is 's winters een rondje autoflowers draaien.
                          Dan kun je de lamp op 20/4 zetten tot het eind, dan gebruik je die dure stroom nog nuttig, in plaats dat je de buitenlucht zit te verwarmen.
                          Op de oppervlakte van jouw ruimte kunnen 78x 6L potjes staan dus dan zou je niet al teveel hoeven te verliezen qua oogst.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #28
                            Re: nieuw, zo perfect mogelijk hokje....!

                            Bouwdroger erin, genereert m nog warmte . Nee Ff serieus, die lv dacht ik niet aan, idd geen strak plan hehe.
                            verslag 1, verslag 2

                            Comment


                              #29
                              Re: nieuw, zo perfect mogelijk hokje....!

                              https://tuinland.nl/product/182163/super-warm-4/?gclid=CLmi-9ff8M8CFUETGwodSd0L-g zijn minder duur in aanschaf en vaak ook 2e hands op marktplaats te verkrijgen.wel de juiste brandstof erin anders gaan ze roet produceren en word heel je hok zwart
                              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                              Comment


                                #30

                                Comment

                                Bezig...
                                X