Verzpnt TL buizen 4 pro's kennis UVB spectrums

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X

• Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• gforze
    replied
    Re: Verzpnt TLbuizen 4 pro's:kennis,UVB?,spectrums

@ vraag 4 : lichtspectrum

tussen de 400 en de 700 nm

bron:

Leave a comment:

• SirSmokeAllot
    replied

Dat is het hem dus he... heb het bij mezelf ook opgemerkt...
    Gebruik zelf nummer 14 (865) & 15 (84), vond het een "beter" voorgroeiresultaat hebben dan de 33, of misschien is het weer de combinatie van... (staat bij deze bvb dat ze in feite zouden moeten worden gebruikt samen met warm licht. voor de spectrums zie bijlagen) Betekent dus echt wel koud wit, wat goed is voor voorgroei van onze plantjes. Ik ervaar sneller, compacter en dikkere stammetjes. Ik moet van mijn ww's dagelijks ontelbare scheuten verwijderen, wat een werk!!! Beetje onderschat (mayb ook de combi van CO2...) Kan het misschien ook verklaren met de cijfers want als je eens goed kijkt, de L/W zijn meer (toch van de 15).
    Denk dat we er nog eens goed zullen over moeten nadenken en echt al dien theorie proberen te interpreteren.

EDIT: Nog een aanvullingetje...
    Spectrums spectrums spectrums!!!
    Heb voor de rest nog wat bijgelezen en ja hoor... De TL lampen waar wij over spreken zijn T8 (van type zeker), maar er bestaan nu ook van die fijnere, T5. Dacht dat dat eigenlijk hetzelfde was maar die verbruiken blijkbaar iets meer watt... daar krijg je echter 100% meer lichtopbrengst voor in de plaats terug. Vervolg komt later. Mailtje naar fabrikanten gestuurd
    Grtz $iR
    Attached Files
    Last edited by SirSmokeAllot; 29 June 2009, 04:29.

Leave a comment:

• monty
    replied

Sow $ir, wat een uitgebreide post man, petje af. Mega veel goede info maar ook mega veel goede vragen. Moet je hele verhaal eens ff laten bezinken maar kom er zeker op terug.

Kleurcode deel is ook super uitgebreid. Enigste opmerking;

5) Lichtkleur – code:
    Wit – 33
    W – lengte(cm) – L/W:
    18W – 59 – 63,9
    36W – 120 – 79,2
    58W – 150 – 79,3
    Geschiktheid voor planten:
    Piek in blauw en geel bereik, nog minder rood dan universeel wit. Niet geschikt!!!
    Genoeg mensen groeien onde code 33 hun plantjes met succes voor (in de groeifase dus) dus bij het niet geschikt zet ik mijn vraagtekens.

verder prima post man ga zo door 5 sterren!

Grtz

Leave a comment:

• Urban
    replied

hier is werk aan besteed super gedaan.

Leave a comment:

• weedeveryday
    replied

dat is nu es een goeie topic se ik ken niet veel van dat licht er zullen er wel zijn die daar verstand van hebben. Heel goed gedaan da is voor mij eeen grote R van RESPECT.
    grtz een wietroker is geen onruststoker

Leave a comment:

Bezig...