Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verzpnt TL buizen 4 pro's kennis UVB spectrums

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Verzpnt TL buizen 4 pro's kennis UVB spectrums

    Oorspronkelijk geplaatst door smileydoobinator View Post
    de Opbrengst zou veel minder zijn met tl buizen.
    Correct, maar je stroomverbruik zal ook veel hoger liggen. In theorie is meer watt dus ook meer opbrengst. Daarna is het aan jou om te bepalen hoe of wat.

    En de verandering van lamp is geen probleem Smiley, je zult ze al snel serieus zien aandikken en in de hoogte gaan.

    Grtz $iR
    sigpic

    Comment


      #47
      Re: Verzpnt TL buizen 4 pro's kennis UVB spectrums

      ok thanks $ir!
      wat bedoel je met" daarna is het aan jou om te bepalen hoe of wat?

      greetzzz
      sMiLeY DoObInAtOr

      Comment


        #48
        Re: Verzpnt TL buizen 4 pro's kennis UVB spectrums

        Hoeveel je zelf rookt he... Misschien volstaan enkele TL's of eventueel zelf spaarlampen al om je in je behoefte te voorzien.

        Grtz $iR
        sigpic

        Comment


          #49

          Comment


            #50
            Re: Verzpnt TL buizen 4 pro's kennis UVB spectrums

            Hallo medemenschen

            Dus als ik het goed begrijp, groeit de plant naar gelang de aangeboden golflengtes en natuurlijk lv enzo. Als ik een lamp (type/soort) wissel moet mijn meisje nieuwe blaadjes aanmaken die deze golflengtes beter aankunnen?

            De genen(niet dus, maar de pigmenten ) worden dus beinvloed wat betekend dat de voorgroei en bloei golflengtes een natuurlijkere overgang kunnen hebben.

            Nu dacht ik, als dit iets van effect heeft, zou ik dus een lamp kunnen ophangen met zoveel mogelijk bereik kwa golflengte(zonder te schadelijke), en deze hoeft dus niet sterk te zijn, als mijn meisje maar went aan alle toekomstige aangeboden golflengtes.

            Groetjes van een medewieter.
            Last edited by Dnerac; 3 February 2013, 22:26. Reden: groenheid

            Comment


              #51
              Re: Verzpnt TLbuizen 4 pro's:kennis,UVB?,spectrums,...

              Als ik een lamp (type/soort) wissel moet mijn meisje nieuwe blaadjes aanmaken die deze golflengtes beter aankunnen? Je plant past de dichtheid en soort lichtgevoelige pigmenten idd aan aan het aangeboden licht. Genetisch veranderd daar echter niks aan. Een blad in de schaduw is heel anders van opbouw en pigment verdeling dan een blad in de zon. Ook als je van lamp (spectrum) gaat wisselen dat zal het blad wat eerst was aangepast aan je eerste lamp niet optimaal functioneren onder de nieuwe lamp (spectrum)

              Een HPS lamp heeft eigenlijk een heel slecht spectrum voor je plant maar door de enorme hoeveelheid licht die zoon lamp geeft wint deze het dan toch van een TL of SL die eigenlijk een , voor de plant, beter lichtspectrum geven maar gewoonweg minder PFFD.

              Comment


                #52
                Re: Verzpnt TL buizen 4 pro's kennis UVB spectrums

                @flintstoned, geen genen, meer pigmenten

                Comment

                Bezig...
                X