Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

EVSA van Lumatec

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    EVSA van Lumatec

    Korting op 420shop
    Kan iemand mij bevestigen dat je bij een evsa van lumatec geen relais kast nodig hebt als je met 1 lamp kweekt op 1 tijdschakelaar ?

    b.v.d,

    Dual..

    #2
    Re: EVSA van Lumatec

    dat is niet enkel met een vsa van lumatec, dat is simpelweg omdat je niet veel stroom verbruikt een gemiddelde computer werkt ook zonder relais kast en verbruikt minimaal net zoveel stroom als een 400/600w lamp.
    sigpic
    Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

    Comment


      #3
      Re: EVSA van Lumatec

      lumatek is wel een heel veilige vsa ja...
      Geeft ook minder warmte af, die warmte wordt herleid naar meer licht.

      Neem daarop een elektronische schakelklok en je pinnetjes kunnen al niet doorsmelten omdat ze digitaal zijn, dus geen plastiek pinnetje.

      Zowiezo is het met relais werken altijd veiliger he.
      Dat die nu op een ip65 of lumatek staat.

      Comment


        #4
        Re: EVSA van Lumatec

        Je hebt toch een relais nodig, die lumatec verbruikt mss minder voor het opstarten, maar zelfs bij een 250W vsa brand een normale timer regelmatig vast
        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

        A. The cop!

        Comment


          #5
          Re: EVSA van Lumatec

          KLOPT helemaal

          een EVSA heeft GEEN spoel
          het schakelen van een normale last van 600 watt is geen enkel probleem.
          alleen heeft een vsa een MEGA spoel en een spoel heeft een inductieve werking , dat wil inhouden dat er een MEGA stroom gaan vloeien op het moment van inschakelen.

          denk hierbij aan een kortstondige piek van wel 20 amp
          nu is die piek wel heel kort ( enkele miliseconde ) maar dat is voldoende om een relais vast te laten branden.

          een EVSA is net een geschakelde voeding en heeft dus geen spoel en zal dit effect dus ook niet hebben. hierdoor kan hij dus wel door een GOEIE timer alleen worden aangestuurd.
          neem niet zon ding van 3,95 bij de blokker of bouwmarkt want dat is echt zooi en de goden verzoeken om brand.

          als je toch een EVSA koopt kun je naar mijn mening ook wel een relais van een paar tientjes kopen, dan kun je meteen een vent beveiliging in bouwen.
          net zo safe !!

          Comment


            #6
            Re: EVSA van Lumatec

            Oorspronkelijk geplaatst door Mr_3ppozz View Post
            dat is niet enkel met een vsa van lumatec, dat is simpelweg omdat je niet veel stroom verbruikt een gemiddelde computer werkt ook zonder relais kast en verbruikt minimaal net zoveel stroom als een 400/600w lamp.
            heb jij een beste computer staan
            een joint zonder zorgen,
            is een dag in de .........????

            -sorry te stoned-

            Comment


              #7
              Re: EVSA van Lumatec

              Een vraagje:

              Heb een lumatek 400W dimmable ballast aangesloten op een 400w lamp van Philips hps en dit alles zit op een voibox van 16 amp met ingebouwde tijdklok. Iedere keer als de timer gaat schakelen gaat de lamp niet aan. Hoe is dit mogelijk en wat doe ik verkeerd met gewone VSA van 600w is er niks aan de hand.

              Comment


                #8
                Re: EVSA van Lumatec

                Lumatek is bagger spul, hoor en zie niets anders dan dat er mensen ellende mee hebben zoals ik ook. Kan niet eens meer de deur uit omdat me lamp niet aan gaat. Waardeloos!! " Opzoek naar andere ballast!

                Comment


                  #9
                  Re: EVSA van Lumatec

                  Gavita is tha ShIt !!

                  Comment


                    #10
                    Re: EVSA van Lumatec

                    Ik heb geen enkel probleem mijn lumatec, het is een 250 w.
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #11
                      EVSA van Lumatec

                      @backspace @nrdgstrd heb je de draden aan de lampkap al eens omgewisseld? Ik had namelijk net hetzelfde probleem met 1 van Gavita, na omwisselen geen enkel probleem meer gehad...

                      Comment


                        #12
                        Re: EVSA van Lumatec

                        Ik heb ook wel eens gelezen dat je aansluitdraad geen andere draad mag kruisen omdat je dan het magneties veld van de esva in de war raakt.Ik heb daarom maar een gavita genomen no problems.

                        Comment


                          #13
                          Re: EVSA van Lumatec

                          Wat tuinbroek bedoeld heet magnetische inductie. Dat kan idd bepaalde signaaldraden verstoren. Dus bepaald meetapparatuur.

                          Comment


                            #14
                            Re: EVSA van Lumatec

                            @Smowkie: Is nog niet eens zo'n gek idee. Heb nu voor de mensen met adjust a wings de bruine op de witte en blauwe op de zwarte gedaan. ben benieuwd vanaaf.

                            Comment


                              #15
                              Re: EVSA van Lumatec

                              Hou je er rekening mee dat er nu spanning op de buitenkant van de schroefdraad staat, en niet op de middelste (minder makkelijk aan te raken) pin!!
                              In principe ga je niet in je fitting graaien zonder lamp, terwijl er spanning op staat, maar toch...

                              Comment

                              Bezig...
                              X