Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kosten energie bij +- 600watt lamp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Kosten energie bij +- 600watt lamp

    Dat hebben ze bij mij al een paar keer gedaan, maar als je de deur open doet met een joint in de hand, zullen ze niet vreemd staan kijken dat er een raar geurtje in huis hangt buiten dat, de meeste meterkasten zitten niet midden in een woonkamer, maar meestal in de hal bij een voordeur

    Ikzelf reken op 1000euro per jaar extra voor mijn 400w lamp met alle benodigdheden, dat leek mij wel een redelijke prijsinschatting
    sigpic
    Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

    Comment


      #17
      Re: Kosten energie bij +- 600watt lamp

      Hoeveel het waard is??
      Nee hij heeft het duidelijk over verkoopprijs,

      De waarde voor onszelf ligt namelijk ergens tussen 6 en 12 euro per gram,
      dat betaal je namelijk als je niet zelf kweekt maar naar de shop moet.
      En 2 kilo per jaar lijkt me ook niet echt een berekening die uit gaat van eigen gebruik....

      Kijk trouwens hier eens voor een meer redelijke berekening van de stroomkosten.

      Grts
      Daniella
      Last edited by Jointjedraaien; 26 June 2010, 03:27.
      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

      Misty's ABC

      Comment


        #18
        Re: Kosten energie bij +- 600watt lamp

        hallo er klopt niks van je berekening geloof ik zo, kom zelf uit op ongeveer 30 € p,m
        uitgegaan van 18 u en alleen de lamp 600w
        Last edited by plutotje1; 4 June 2012, 09:53. Reden: fout

        Comment


          #19
          Re: Kosten energie bij +- 600watt lamp

          Topic is al 3 jaar oud plutotje1... En 30euro haal je t niet mee. Ongeveer 80 in groei en 60 in bloei

          Comment


            #20
            Re: Kosten energie bij +- 600watt lamp

            met mijn eerste kweek, waar ik een 600hps heb, ventilator en afzuig aan, heb ik op 3 maanden zo'n 300euro kosten gehad.
            Dus sava nog....had 186g opbrengst van 4 planten....

            Comment


              #21
              Re: Kosten energie bij +- 600watt lamp

              140 euro per maand is ook niet weinig, zouden mijn ouders meteen merken

              Comment


                #22
                Re: Kosten energie bij +- 600watt lamp

                Hallo,

                We hebben hier te maken met een misverstand! kWh is een hoeveelheid energie, namelijk 3.600.000 J (Joules).
                1 W is 1 J/s (lees: 1 joule per seconde) 1kW is dus 1000 J/s. Stel: je rekent 18 uur licht per dag, dan heb je dus de volgende
                hoeveelheid energie:

                1000 * 60 * 60 * 18 = 64.800.000 J

                deel je dit door de 3.600.000 J die in een kWh zit kom je uit op:

                64.800.000 / 3.600.000 = 18 kWh per dag

                dus je verbruikt 0,20 * 18 = 3,6 euro per dag aan elektriciteit!

                Groetjes

                Comment


                  #23
                  Re: Kosten energie bij +- 600watt lamp

                  Correct!

                  Comment


                    #24
                    Re: Kosten energie bij +- 600watt lamp

                    zouden ze daar niet voor komen denk je..

                    Comment


                      #25
                      Re: Kosten energie bij +- 600watt lamp

                      Ik denk dat er dan vast wel meer mensen hier hadden neergezet dat de slimme meter hun heeft genekt met hun kleine kweekjes waar ze ook nog eens voor hebben betaald. Er wordt naar mijn idee pas een onderzoek ingesteld wanneer er in een wijk meer stroom verbruikt wordt dan dat er daadwerkelijk wordt afgezet door een leverancier. Dan gaan ze zich pas zorgen maken ..

                      Wanneer je dus netjes je rekening betaald en aan zo min mogelijk mensen verteld wat je doet is de pakkans niet echt groot en zal je leverancier echt niet komen zeuren bij je of bij de politie van he deze klant verbruikt ineens snachts veel meer stroom dan normaal en hij betaald er ook nog eens voor.. Gaan jullie eens even kijken want wij vertrouwen onze betalende klant niet! Bij dat soort instanties draait het ook om groen alleen dan is dat de kleur van geld...
                      Baco's paarse ronde = done

                      Baco's eerste keer binnen =
                      done

                      Comment

                      Bezig...
                      X