Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Computer fan in schoendoos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Computer fan in schoendoos

    Korting op 420shop
    Ik zat me vandaag wat te vervelen, dus ben ik maar wat creatief gaan doen.
    Ik zag een pc-fan liggen en dacht:"laten we die eens muisstil maken".
    Eerst even nagedacht, tekening gemaakt en eraan begonnen.
    Gaandeweg heb ik hier een daar wat aangepast tot ik tevreden was.

    Het is Macgyver-style en ben dus ook niets gaan halen in de winkel. Ik had alles hier thuis liggen.

    De foto's

    [attachment=2:ngqtyzdi]Ventilator en isolatie.JPG[/attachment:ngqtyzdi]

    [attachment=1:ngqtyzdi]isolatie in doos.JPG[/attachment:ngqtyzdi]

    [attachment=0:ngqtyzdi]ventilator in doos.JPG[/attachment:ngqtyzdi]
    Attached Files

    #2
    Re: Computer fan in schoendoos

    [attachment=2:3ein2fz8]3 (Medium).JPG[/attachment:3ein2fz8]

    [attachment=1:3ein2fz8]afzuig.JPG[/attachment:3ein2fz8]

    [attachment=0:3ein2fz8]inzuig.JPG[/attachment:3ein2fz8]

    Hij is nu volledig stil, niet van trillingen, enkel de luchtstroom maakt nog wat lawaai, maar die zal fel minder eenmaal die in de kast is.
    Enkel nog mijn filterdoekje die ik maandag misschien kan kopen.
    Ik zal zo snel mogelijk een foto posten van het geheel, want nu hebben jullie nog niet echt een idee van hoe het er helemaal uitziet denk ik.

    Greetz,
    zion
    Attached Files

    Comment


      #3
      Re: Computer fan in schoendoos

      ziet er goed uit....ik heb nog 3 pc fans liggen...die wil ik misschien gaan gebruiken voor mijn kweek kastje...hoe heb jij ze op elektra aangesloten ?

      mvg
      jeffer

      Comment


        #4
        Re: Computer fan in schoendoos

        Oorspronkelijk geplaatst door jeffer
        ziet er goed uit....ik heb nog 3 pc fans liggen...die wil ik misschien gaan gebruiken voor mijn kweek kastje...hoe heb jij ze op elektra aangesloten ?

        mvg
        jeffer
        Met een Nokia-lader.
        Ik zal vandaag eens fotootje trekken van de bedrading.

        Greetz,
        zion

        Comment


          #5
          Re: Computer fan in schoendoos

          Nice Zion Macgyver style
          Veel gestelde vragen over het forum

          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
          420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

          Comment


            #6
            Re: Computer fan in schoendoos

            Lol, ik was deze thread al vergeten.
            Jeffer, ik kan geen foto's trekken, maar ik heb iets beters.
            aansluiten van pc-fan aan nokia-lader.
            Ik heb het op die manier gedaan en het werkt perfect.

            Filterdoekje heb ik nog steeds niet gevonden, maar ik denk dat ik eens ga zien in een dierenzaak.

            Greetz,
            zion

            Comment


              #7
              Re: Computer fan in schoendoos

              die filter doekjes vind je normaal in iedere dierenzaak die aqauriumbenodigdheden heeft vraag naar koolstoffilter voor je aqauriumfilter. of je kan een los pakje van ne kilo koolstof kopen.

              in den aveve hebben ze die zekers haal ze daar soms ook

              grtz
              a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

              Comment


                #8
                Re: Computer fan in schoendoos

                Thanks Okiwiet. Nu heb ik al 2 adressen waar ik is kan gaan kijken.
                Hebben jullie soms een idee om de snelheid van de fan te verlagen. Hij draait echt te snel, daardoor is er veel luchtverplaatsing en dus ook lawaai.

                Misschien zal dit verminder als het filterdoekje erop is geplaatst. Ik zal zeker nog iets laten weten.

                Greetz,
                zion

                Comment


                  #9
                  Re: Computer fan in schoendoos

                  Oorspronkelijk geplaatst door zion
                  Thanks Okiwiet. Nu heb ik al 2 adressen waar ik is kan gaan kijken.
                  Hebben jullie soms een idee om de snelheid van de fan te verlagen. Hij draait echt te snel, daardoor is er veel luchtverplaatsing en dus ook lawaai.

                  Misschien zal dit verminder als het filterdoekje erop is geplaatst. Ik zal zeker nog iets laten weten.

                  Greetz,
                  zion
                  Je kan natuurlijk een adaptor (oplader) met minder volts nemen. Maar je kan ook bijvoorbeeld ook van Zalman een "Fanmate" kopen voor 5 euries en dan kan je hem traploos verstellen. Of als je handig bent, koop je een potmetertje en soldeer je die ertussen.

                  Comment


                    #10
                    Re: Computer fan in schoendoos

                    ken je die universele adapters? die gaan van 3v tot 12v. je kan ze vinden vanaf drie euro ongeveer en zijn in zes of zeven standen verstelbaar. of een pcfan controller die voor in je drivebay te bouwen zijn ideaal voor pcfans te regelen

                    grtz
                    a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                    Comment


                      #11
                      Re: Computer fan in schoendoos

                      Ik heb wat info geozcht over die fancontroller (fanmate)

                      [attachment=0:1gjv46bs]FrostyTech_PWM_ControllerTw.jpg[/attachment:1gjv46bs]

                      Nu is men vraag: how the hell sluit ik de nokia-lader op deze fancontroller aan.


                      Greetz,
                      zion
                      Attached Files

                      Comment


                        #12
                        Re: Computer fan in schoendoos

                        Je sloopt die 3 pin connector die erop zit eraf.
                        Die 3 pin doe je in de output van die Fanmate (Ja een 3 pin past op een 4 pin, andersom niet). Stop je de zwarte kabel in het meest rechtse gaatje, en de rode in die links daarnaast.

                        Die gesloopte input moet dus stroom krijgen van je nokia kabels. Dus sluit je gewoon die rode draad van de fanmate op de rode draad van je nokia lader, en de zwarte op de zwarte (Kan je gewoon met ducktape aan elkaar tapen)

                        Hopelijk snap je het een beetje wat ik bedoel, maar als je dat plaatje erbij houdt (heel handig plaatje trouwens) moet het lukken denk ik Anders moet je het maar ff vragen.

                        Comment


                          #13
                          Re: Computer fan in schoendoos

                          @Sammy:
                          Ik snap het denk ik.
                          En de 2 draden van de fan moet ik aansluiten op de draadjes van de 3 pin output (waarvan die connector gesloopt is).
                          Ik denk dat ik dit alles zelfs nog beter kan aansluiten. Nu ik ongeveer zeker ben hoe ik alles moet aansluiten.
                          Ik zal eens zoeken achter die fanmate en post meteen foto's van het geheeld.
                          Thanks voor de hulp Sammy.

                          @Okiwiet:
                          Ja die fancontrollers voor in de dirve bay moeten ook wel lukken. Die zal ik ook eens onderzoeken.
                          Maar volgens mijn is daar wel erg veel bedrading aan.

                          Greetz,
                          zion

                          Comment


                            #14
                            Re: Computer fan in schoendoos

                            Nu zie ik op het internet dat ik in een winkel hier in de buurt enkel de Fanmate 2 kan kopen.

                            [attachment=1:1x2wl0rh]1125043873-zalman_fanmate2.jpg[/attachment:1x2wl0rh]

                            [attachment=0:1x2wl0rh]fanmate2tech.jpg[/attachment:1x2wl0rh]

                            Door deze laatste tekening heb ik nu volledig door hoe het in elkaar te knutselen.
                            Hopelijk hebben anderen hier ook iets aan.

                            Greetz,
                            zion
                            Attached Files

                            Comment


                              #15
                              Re: Computer fan in schoendoos

                              Je kan hem met een gerust hart kopen. Als het niet lukt kan ik je altijd helpen. Ik ben wel handig met pc fans enzo Heb zelf een "Scythe Drivebay Fancontroller"

                              Wel handig ding. Maar ik gebruik hem alleen voor me pc.

                              Zou wel een beetje duur zijn om zo'n drivebay fancontroller speciaal voor die ene fan te kopen.

                              Comment

                              Bezig...
                              X