Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

temperatuur!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    temperatuur!

    Korting op 420shop
    hallo ik zit met een probleem.

    Ik heb een schuur met een kledingkast erin, daar ga ik mijn stekjes in kweken.

    Alleen de temperatuur in de schuur is veels te laag.
    Dus hoe kan ik zonder veel elektriciteit te verbruiken een ideale klimaat scheppen voor de stekjes?

    #2
    Re: temperatuur!

    In de winter kweken is moeilijk als je een temperatuur probleem hebt want automatishe heb je ook een vochtigheids probleem. Het beste wat je kan doen is ten eerste de warmte van je lampen gebruiken door je kast en schuurtje een beetje te isoleren. warmte maten onder je potten helpen ook. Vroeger had ik een serreverwarming op petrol. verbruikt weinig en is nog eens goed voor zuurstof in stikstof te veranderen. Maar altijd je vochtigheid in oog houden hoe meer je het verwarmd hoe lager je vocht komt.

    Comment


      #3
      Re: temperatuur!

      oke bedankt voor de snelle reactie,

      Ik ben van plan om de gehele inhoud van de kledingkast met steenwol te isoleren.
      en waar kan ik warmtematten halen?

      Comment


        #4
        Re: temperatuur!

        wel de goede of betere dieren of tuinspecialzaak. ik ga er achter naar een grote stock maar je kan ook warmte kabels kopen gewoon een draad. aan de ene kant een stekker en de kabel wordt worm verdoet bijna niets van electricitiet en kost weinig terwijl je matten toch wel wat duur kunnen zijn. maar goed isoleren kan de warmte van je lamp al veel doen maar tussen licht en donker zou je maar 8 graden verschil mogen hebben dus als het licht uit is zou je warmte bron moeten aangaan om de tekortkomende warmte te leveren.

        hier nog een linkje naar een treat waar monty een warmtelamp uitlegt is ook wel goe voor warmte. verwarm je hoek zoals je een terrarium zou verwarmen.

        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-in-mij-tentje
        Last edited by Jointjedraaien; 20 June 2010, 13:18.

        Comment


          #5
          Re: temperatuur!

          Oorspronkelijk geplaatst door seb View Post
          hallo ik zit met een probleem.

          Ik heb een schuur met een kledingkast erin, daar ga ik mijn stekjes in kweken.

          Alleen de temperatuur in de schuur is veels te laag.
          Dus hoe kan ik zonder veel elektriciteit te verbruiken een ideale klimaat scheppen voor de stekjes?
          ik denk aan een soort partytent. zo verklein je de ruimte. denk er eens over na en mss kom je op een uitwerking

          Comment


            #6
            Re: temperatuur!

            Vroeger had ik een serreverwarming op petrol. verbruikt weinig en is nog eens goed voor zuurstof in stikstof te veranderen.
            Euhm ken jij dan toveren

            Brandstof + zuurstof geeft verbrandingsproducten + energie

            Bij een volledige verbranding zijn de verbrandingsproducten co2 (koolstofdioxide) + water.

            Bij onvolledige verbranding zijn de eindproducten water co2 (koolstofdioxide), CO (koolstofmonoxide) en koolstof (roet)

            Lucht bevat 21 % zuurstofgas en 79 % stikstofgas en nog kleine hoeveelheden andere gassen zoals argon. De zuurstof dient als oxidator. Het stikstofgas is inert en neemt dus geen deel aan de reactie.

            Grtz

            Comment


              #7
              Re: temperatuur!

              Hay,
              Wat je kan doen is 2 kleinere kasten bouwen ipv 1 grote. Deze zet je da naast elkaar. Je boort 2, 4, 6 gaten (zolang het maar een even getal is en plaats op elk gat een pc-ventilator. De helft van de ventilatoren blaast lucht van de eerste kast naar de tweede kast en de andere helft van de 2de naar de eerste kast. Zet die pc-ventilatoren hoog genoeg zodat ze de warme lucht afzuigen. Dan leidt je met behulp van ventilatieslangen de afgezogen lucht naar beneden, maak wat gaten in de slang en knijp of tape het uiteinde van die slang dicht.
              Dit "fenomeen" wordt recirculatie genoemd. De bedoeling is dus een redelijk evenwichtige temperatuur te bekomen door warme lucht van de kast die de lamp(en) aan heeft naar de koudere kast die de lamp(en) uit heeft te blazen. De lucht uit de koudere kast wordt op zijn beurt benut door koelere lucht naar de warme kast te blazen.
              Er is ook een tweede voordeel aan verbonden:
              de planten in de kast met het licht aan doen aan fotosynthese 12H2O + 6CO2 + licht → C6H12O6 (glucose) + 6O2 + 6H2O

              de planten in de kast met het licht uit doen aan ademhaling C6H12O6 + 6 H2O + 6 O2 ⇒ 6 CO2 + 12 H2O + 38 ATP + warmte (glucose)

              Zie je het?
              De planten in kast met licht aan nemen CO2 op om er onder andere O2 van te maken
              De planten in kast met licht uit nemen maken CCO2 met behulp van onder andere de C6H12O6 die ze aangemaakt hebben tijdens de fotosynthese.

              Hoop dat het een beetje duidelijk uitleg

              Voorwaarde is natuurlijk wel dat beide kasten op 12/12 staan.
              De ene kast met licht als de andere zonder licht zit.

              Als je dan de stekken eerst wat wil voorgroeien dan stop je ze allemaal in 1 kast en zet je die kast op 18/6 en de 2de lege kast op 6/18.

              Dit is enkel haalbaar met HPS of MH lampen, TL geeft veel te weinig warmte af.

              Greetz,
              zion

              Comment

              Bezig...
              X