Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Try-out zolder-kweekruimte met 6 stekken, soort onbekend
Re: Try-out zolder-kweekruimte met 6 stekken, soort onbekend
Het gaat super!
Inmiddels ben ik halverwege de 4e week 12/12. De planten zijn nu ± 110 cm hoog en zitten van onder tot boven in de toppen. De hoofdtoppen heb ik naar beneden gebogen zodat alles op ± 95 cm vanaf de pot is begrensd. De afstand van de 600 watt lampen tot bovenkant planten is 25 cm en dat gaat prima. De lucht wordt met hoge snelheid onder de lampen weggezogen.
De temperatuur in de ruimte is tot nu toe redelijk binnen de limiet gebleven. Boven in de ruimte zo'n 32 graden en tussen de planten ± 27 graden met beide lampen aan
Ik kon het toch niet opbrengen om twee planten af te laten vallen dus ik ben met 6 planten verder gegaan. De twee "afvallers" heb ik in emmers tussen de specie-kuipen gezet. Deze staan op lichtmix, de planten in de specie-kuipen staan op Batmix.
De planten zijn nog mooi groen en vertonen geen stressverschijnselen. De voeding die ik nu geef is Aarde-A en Aarde-B van H&G. Dit zat bij een tweedehands koolstoffilter en is voldoende om deze kweek mee af te ronden. Er zat ook nog een volle fles Topbooster bij dus dat wordt knallen aan het eind van de kweek.
Hier nog wat foto's (d.d. 11-04-'10) van het oerwoud aan het eind van de derde week 12/12. Zou het toch een Haze-soort zijn?
Thanks $iR,
Vandaag ben ik aan het dieven geslagen en heb het meteen maar rigoureus aangepakt in de veronderstelling dat het de hoofdtoppen ten goede komt. Een behoorlijke hoeveelheid weggeknipt dus..., zie de foto's. Daarna de planten goed gesproeid met 'Plant Vitality', dit vinden de planten erg lekker en is tevens goed tegen beestjes. Moest de dames toch een beetje verwennen na deze aanslag op hun vrouwelijkheid
Plus een mooie close-up van één van de hoofdtoppen. Het begint al aardig te sneeuwen in m'n hok.
Mooie plantjes hoor PF.
Het dieven ziet er geslaagd uit, maar dat zul je achteraf wel te weten komen. Persoonlijk ga ik nog iets verder omhoog denk ik, maar zoals gezegd dat is iets wat je zelf moet aanvoelen en kan uiteraard sterk verschillen van plant tot plant. Beter te veel laten staan dan teveel afdieven!!!
In de toekomst zou ik wel proberen zoveel mogelijk blad te laten hangen aan je plantje. Het blad dient als energiereserve zoals onze vetlaag. Als er iets fout loopt bvb een tekort dan gaat je plant stoffen onttrekken aan je blad meestal helemaal onderaan te beginnen. Ze gaat zo naar boven en neemt telkens het volgende blad in de rij. Als je deze gaat afknippen zit je probleem vaak direct in je top met serieuze opbrengstverliezen als gevolg. Misschien is het dus beter voor de toekomst ze er gewoon aan te laten hangen, ookal kleuren ze een beetje geel...
heel mooi bezig power flower,
heb een vraagje: ik heb je topic volledig gevolgd en heb gelezen dat je de warmte aan je lampen afzuigt,
Is ook duidelijk te zien op de foto's.
Ik zie daar ook de reuk (koolstof filter) hangen, daarnaast hangt de warmte afzuiger als ik niet mis ben.
Nu,.... zit daar ook een koolstof filter op? en naar waar zuig je af?
Het is maar kwestie voor de geur.
heel mooi bezig power flower,
heb een vraagje: ik heb je topic volledig gevolgd en heb gelezen dat je de warmte aan je lampen afzuigt,
Is ook duidelijk te zien op de foto's.
Ik zie daar ook de reuk (koolstof filter) hangen, daarnaast hangt de warmte afzuiger als ik niet mis ben.
Nu,.... zit daar ook een koolstof filter op? en naar waar zuig je af?
Het is maar kwestie voor de geur.
De lucht wordt onder de lampen weggezogen door een 500 kub afzuiger die naast de kweekruimte staat opgesteld. Deze blaast af via een 800 kub koolstoffilter op zolder.
Hé growerds,
Weer even een update van mijn kweek. Inmiddels ben ik aanbeland in dag 45 op 12/12. De planten doen het volgens mij nog steeds goed. Wel heb ik nu redelijk wat grote bladeren die langzaam lichter worden van kleur, vergelen en vervolgens uitdrogen. Op één plant na vertonen ze dit allemaal en het lijkt mij ook wel te kloppen in dit stadium van de bloei. Waarom die ene plant nog geen enkel geel blad heeft laten zien weet ik niet, ze is al vanaf het begin een rare eend in de bijt. Misschien beloont ze me wel dat ik haar de nek niet omgedraaid heb in het begin, ze heeft de meest vette toppen en is volgens mij wel gelukkig
Wel heb ik opgemerkt dat bij een aantal hoofdtoppen de blaadjes aan de randen wat opkrullen. Vermoedelijk wordt dit veroorzaakt doordat de lampen wat dicht op de planten staan maar hier kan ik niets meer aan veranderen. In ieder geval zijn de bladrandjes (nog) niet verbrand.
Gisteren heb ik de grond gemeten en kwam tot de ontdekking dat de EC van de batmix aan de hoge kant is (EC 2.97 / PH 6.6). Daarom krijgen de planten in de batmix voorlopig alleen nog water (PH 6.5) en geen voeding meer tot de EC gedaald is onder 2.0. De EC van de licht mix was wel in orde (EC 1.55 / PH 6.3) dus deze blijf ik wel voeding meegeven (Terra Flores en Vitrasol).
Inmiddels beginnen de eerste haartjes bruin te kleuren en zwellen de toppen aardig aan. Omdat ik geen idee heb welke soort dit is heb ik geen idee wanneer het tijd is om te oogsten.
Nog even wat foto's erbij om een indruk te geven hoe het er nu bij staat. Wordt wel een lekker rokertje volgens mij
Comment