Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Try-out zolder-kweekruimte met 6 stekken, soort onbekend

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Try-out zolder-kweekruimte met 6 stekken, soort onbekend

    Korting op 420shop

    #2
    Re: Try-out zolder-kweekruimte met 6 stekken, soort onbekend

    Hoy PF,

    Persoonlijk denk ik dat je met je mediums, eerst groeimix en dan batmix, volledig op het juist spoor zit.
    Echter vind ik 1200W voor 4 plantjes wel een beetje te veel van het goede. Meer licht is meer opbrengst, dat is zo, maar voor iemand die op een verdubbeling van de opbrengst mikt raadt ik aan de roze bril even af te zetten. Zeker voor een beginner zou dit wel eens een harde muur zijn waar je tegenaan zou kunnen lopen.
    Op grond is de pH van je gietwater best tussen 6 en 6,5. De reden hiervoor is dat stikstof op grond het best wordt opgenomen tussen deze waardes.
    Aan de LV kun je weinig doen zonder degelijke investering en een kwalitatieve luchtbevochtiger, maar 25% is idd wel zeer laag. Zelf in de zomer ligt ze hier nog hoger... Gebruik je een vertrouwbare hygrometer? Hou er ook rekening mee dat als je de 2e lamp gaat aansteken, de LV nog meer zal dalen.
    De folie hiervoor gebruiken vind ik geen zon verstandig idee. ik veronderstel dat je stekken al geworteld zijn en door de folie zullen verzwakken. De lucht is niet meer in beweging rond je plantje (CO2), de folie houdt grotendeels het licht tegen (bewaring van voeding) en zou ervoor kunnen zorgen dat je plantje gaat strekken.
    Verslagjes met foto's zijn verder altijd veel aangenamer om te lezen en maken hulp iets eenvoudiger, ik kan dus al niet wachten voor je hier een foto dropt man!

    Veel suc6 en grtz $iR
    sigpic

    Comment


      #3
      Attached Files
      Last edited by Power Flower; 11 March 2010, 22:22.

      Comment


        #4
        Re: Try-out zolder-kweekruimte met 6 stekken, soort onbekend

        Ik weet niet of het verstandig is om snel wisselende LV te hebben, maar dit zou je nog eens moeten navragen. Ik denk dan bvb aan stekken die van de prop onder de lamp komen (dit is uiteraard een extreem geval) die kapot gaan door het grote verschil in LV.
        Ik persoonlijk opteer altijd voor een zo constant mogelijke omgeving voor mn schatjes.

        Grtz $iR
        sigpic

        Comment


          #5
          Last edited by Power Flower; 12 March 2010, 00:33.

          Comment


            #6
            Attached Files

            Comment


              #7
              Re: Try-out zolder-kweekruimte met 6 stekken, soort onbekend

              Volgens mij slaan ze goed aan , nu is het zaak van alles zo constant mogelijk te houden...dus niet teveel aan prutsen of hokje openmaken...is ni gemakkelijk weet ik...verleiding en bezorgdheid zijn groot bij het eerste kweekje!

              Comment


                #8
                Attached Files
                Last edited by Power Flower; 15 March 2010, 08:14.

                Comment


                  #9
                  Re: Try-out zolder-kweekruimte met 6 stekken, soort onbekend

                  Kan natuurlijk ook het licht aanzetten wanneer je zelf ook wakker bent. zo heb je gwn alle tijd om je plantjes te voeden.
                  Met nachtstroom zou je hem in de groei fase ook nog wel zo kunnen zetten dat je ze niet hoeft te storen (wanneer de lampen uitstaan).
                  zelfs heb ik 12:00 tot 0:00 uur 1 aan staan
                  en heb ik vanaf 21:00 tot 15:00 een lamp aan staan. duz kan ik vanaf 12:00 tot 15:00 beide tenten in, en vanaf 21:00 tot 0:00 beide tenten in.

                  Comment


                    #10
                    Re: Try-out zolder-kweekruimte met 6 stekken, soort onbekend

                    Zaatotop, het licht gaat 's morgens om 08.00 uur aan en 's nachts om 02.00 weer uit. In de bloei-fase gaan beide lampen (1200 watt) aan van 09.00 uur tot 21.00 uur. Salmonello rade mij aan de deur zo min mogelijk te openen tijdens de licht periode, dit i.v.m. temperatuur en luchtvochtigheid schommelingen.

                    Wat doe jij met de grote bladeren onder aan de jonge plantjes? Weghalen of laten zitten?

                    Greetzz, PowerFlower

                    Comment


                      #11
                      Re: Try-out zolder-kweekruimte met 6 stekken, soort onbekend

                      Hey power flower
                      Succes met je kweekje!

                      Bladeren nooit weghalen. Waarom zou je? Die plant weet heus wel hoe te groeien. Als een blad overbodig is, zuigt de plant dit eerst leeg om er alle voedingstoffen uit te halen. Je ziet dit heel goed het blad wordt dan bruin en verdord. Een bruin / volledig dood blad kan je natuurlijk wel weghalen.

                      Veel plezier nog!
                      Grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: Try-out zolder-kweekruimte met 6 stekken, soort onbekend

                        Thanks Deerriz, ik zal de bladeren laten zitten totdat ze vanzelf afsterven. Mijn gedachte was dat deze grote bladeren te veel energie van het plantje zouden vragen maar niet dus...

                        Comment


                          #13
                          Re: Try-out zolder-kweekruimte met 6 stekken, soort onbekend

                          het klopt wel een btje die gedachte van je , en het gebeurt meestal als de stekken "gemaakt" worden dan worden de te grote bladeren meestal bijgeknipt
                          dus korter geknipt dit zou je eventueel kunnen doen , maar naar mijn mening hoeft dat bij die van jou niet meer gr batssman

                          Comment


                            #14
                            Re: Try-out zolder-kweekruimte met 6 stekken, soort onbekend

                            Oorspronkelijk geplaatst door Power Flower View Post
                            Thanks Deerriz, ik zal de bladeren laten zitten totdat ze vanzelf afsterven. Mijn gedachte was dat deze grote bladeren te veel energie van het plantje zouden vragen maar niet dus...
                            denk ik.

                            Grtz

                            Comment


                              #15
                              Re: Try-out zolder-kweekruimte met 6 stekken, soort onbekend

                              Ook daar zit weer een harde waarheid in. maar net zoals ik hierboven heb gelezen...
                              De plant groeit hoe het het zelf uitkomt in die situatie. en past zich ook redelijk goed aan iedere situatie.
                              Maar wanneer je een snel groeiende en snel bloeiende plant wil hebben, moet je hier zo min mogelijk mee doen.
                              Want bij iedere schaar die je in de plant zet, moet de plant weer harder werken om de wond te herstellen. hierdoor loopt de plant vertraging op, en dan moet je bij jezelf nagaan als deze vertraging uit kan, bij wat jij van plan bent met de plant.

                              Zelf laat ik de planten lekker hun gang gaan en haal alleen de grote gele bladeren eraf. (ongeveer 2 bladeren per plant in 1 dag kan geen kwaad)

                              P'z Zaatotop

                              Comment

                              Bezig...
                              X