Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Modest's groei-, bloei- en knoeigebeuren 2017.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Sommige personen kijken 10 keer per dag in hun tent, ik heb al moeite om ze om de 2 dagen water te geven.
    Water zuur ik steeds af tot +- 6.2.
    De planten zien er zo uit door een mooie combinatie van geen tijd, geen goesting, te koud, te warm, slechte grond, kalkrijk water uit mijn kraan en nog een hele hoop gedoe.

    De keren dat ik tijd heb om m'n bladproblemen op te zoeken zit ik eerder meer en meer naar DWC verslagen te kijken. Nu is meten een probleem omdat dat dan elke 2 dagen moet gebeuren.
    Een systeem waarbij ik 1 keer per week gewoon een vat hoef te verversen zou voor mij een pak makkelijker werken.

    Op potgrond is meten trouwens ook redelijk nutteloos merk ik zo stilaan. De waarde in je grond is totaal onbepaalbaar a.h.v. je giftwater.
    Tenzij je een (dure) grond ph-meter hebt ben je eigenlijk ook maar aan het gokken dan. Met DWC is dit anders.

    Maar voor DWC moet ik dan wel weer een hoop kosten doen, en dat lukt voor de moment even echt niet. Dus gaan we hier nog even mee door.
    Kans dat ik volgende ronde op potgrond ga doen is dus ook klein.
    Stap voor stap geraken we er wel.

    Comment


      #17
      Hoezo moet je voor DWC een hoop kosten doen? Als je het zelf doet is kun je dit zeer goedkoop maken hoor. En je spaart er nog aarde mee uit.
      Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

      Comment


        #18
        Jup, maar dan moet ik er ook wel voor zorgen dat het deftig gebeurd.
        Mijn kennende (tent staat op het 2e verdiep) heb ik na enkele dagen ergens een lek en is er 120 liter water van het 2e verdiep naar de kelder gelopen.
        Haha, ik zie het al zo voor mij. Dan is het death row ten huize Modest .

        Aarde is niet de grootste kost hoor, maar ik ben het beu om telkens nieuwe zakken te moeten gaan halen, potten naar boven/beneden te sleuren m.g.d. het hele huis vol potgrond ligt,
        om vervolgens na 3 weken weer te lopen vloeken 'k*taarde!'. Maar het enige nadeel bij DWC of hydro lijkt me dan wel weer dat als het volledige vat vervangen moet worden ik telkens pakweg 120 liter water naar boven hoef te sleuren. Dat is 6 keer op en af de trap met 2 emmers water .
        Stap voor stap geraken we er wel.

        Comment


          #19

          Comment


            #20
            Ik zit op de zolder zonder water en afvoer! Er ligt wel water en afvoer, maar niet toegankelijk.
            De oplossing kan soms simpel zijn. Een oude tuinslang in mijn reservoir die lang genoeg is om naar het bad een verdieping lager. Even zuigen en de communicerende vaten doen de rest.
            10 minuten duurt het voor alles leeg is.
            Daarna een flexi tuinslang op de badkamer kraan aansluiten en boven kraan aan zetten. Een kwartiertje later is het reservoir vol.

            Het volledig vernieuwen van mijn reservoir met PH en EC meten en corrigeren duurt ongeveer een half uurtje. Het meeste ervan sta ik te kijken.

            Je kan het zo moeilijk en makkelijk maken als je zelf wilt
            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

            Comment


              #21
              Njaa, ben her er der wat aan het lezen wat de beste opstelling gaat zijn in mijn geval. Bubblebuckets zijn makkelijk te verplaatsen, maar ik was ook al aan het denken dat moest alles in 1 groot vat staan (of op een constante stroom) ik makkelijk de worteltemperatuur op peil kan houden. Zou me ook een hoop gezeik besparen denk ik.

              Ik lees ondertussen rustig voort. De planten doen het slecht, maar voeding zit ok, enige wat er nog kan zijn is iets met het water (nochtans steeds afgezuurd) of de aarde.
              Morgen zet ik hopelijk de 600w er terug boven, dan nog enkele dagen groeien en dan overschakelen. Maakt me niet echt uit hoe gevuld het net is, zolang deze ronde maar snel afgelopen is.
              Stap voor stap geraken we er wel.

              Comment


                #22
                Bon, we leven nog!

                Ondertussen staan de planten al 2 weken op 12/12 maar van topvorming is nog geen sprake.
                Allerlei bladproblemen en bodemproblemen, maar bij elke plant is het wel wat anders. De oude planten doen het best nog wel ok (C99), maar de na-zaailingen doen het wat minder.
                Behalve de Blueberry Cheesecake, heel lobbig plantje maar ziet er wel grappig uit.

                Ik kan hoogstens om de 2 dagen naar de planten kijken, dus meestal als ik dan de tent open doe is het hoogdringend tijd om ze water te geven.
                Bij het nameten blijkt dat ik de komende tijd de PH wat naar boven moet krijgen, dus vanaf nu probeer ik rond de 6.5-7 te geven om de bodem wat te herstellen.

                De linkse plant vanachter (C99) is zo goed als zeker voor de vuilbak vrees ik. Omdat de foto's met de lamp aan zijn kun je het moeilijk zien, maar die is zeer licht van kleur.
                De voorste (Sexbud) heeft er ook wel last van. Buiten groeide deze als kool, maar hier binnen gaat het gene vette worden vrees ik.

                Grtz

                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 7 photos.
                Stap voor stap geraken we er wel.

                Comment


                  #23
                  Toch blij dat je nog leeft

                  Als je problemen hebt met watergift is hydro misschien wel een oplossing? De plantjes drinken wat ze willen en hebben altijd voldoende.

                  Mocht je toch willen overstappen, zou voor jou zeker eb en vloed aan raden. Het is het meest simpele en minst onderhevig aan schommelingen.

                  Niet opgeven Modest!
                  Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                  Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                  Comment


                    #24
                    Jup, volgende ronde gaat hydro worden.
                    Ik was eerst aan het kijken voor bubblebuckets omdat het makkelijk verplaatsbaar is, maar bij nader inzien blijkt zo'n eb en vloedsysteem me goedkoper en minder werk qua onderhoud.

                    Ik ben er me allesinds stap voor stap aan het inlezen.
                    Deze ronde is echt een serieuze mindere, maar is voor het grootste deel m'n eigen schuld. Pakweg om de 2 dagen dat ik de tent eens kan opendoen en dan vlug vlug water geven.
                    Maar gelukkig zijn wietplanten ook heel sterk!

                    Wat is er de afgelopen 2 weken nog gebeurd? De planten zijn overgeschakeld op 12/12 nadat ik eerst de later gezaaide C99 en Sexbud had verwijderd (serieuze PH problemen). Enkele dagen later bleek de Blueberry Cheesecake ballen te hebben. Zit ik nu dus met 3 planten (de overlevers van de eerst zaai) en redelijk wat lege plekken.
                    Ze zien er echt niet uit, maar lijken me wel sterk. Ik zie het maar aan want ik ga nu echt niet beginnen experimenteren met bijvoeden enzo. Beste lijkt me van zo eenvoudig mogelijk schema aan te houden en ze gewoon rustig te laten afbloeien.

                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 10 photos.
                    Stap voor stap geraken we er wel.

                    Comment

                    Bezig...
                    X