Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Modest's groei-, bloei- en knoeigebeuren 2017.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Modest's groei-, bloei- en knoeigebeuren 2017.

    Korting op 420shop
    Hey, ola, bonjour en salaam-alaikum!

    Hier is die weer, de Modest!
    Voor de mensen die hun tijd nuttig hebben in te vullen, deze kunnen al direct naar beneden scrollen.

    Dus... Het was even stil hier.
    Een (al dan niet slecht gebalanceerde) combinatie van tijdsgebrek, drukte, luiheid en een goede (vorige) oogst heeft Modest de tent eventjes laten opbergen.
    Maar de potten slinken sneller dan verwacht, dus de tent kwam terug boven, dit ergens begin december.
    Toen plantte ik enkele zaden (betrouwbare zaadbank), en van de 6 had ik maar 3 goede planten om een scrog mee te beginnen, niet de moeite leek me (zou heel lange voorgroei betekenen), dus proberen we het even opnieuw. Door omstandigheden zijn die 'opnieuw' uitgesteld geweest tot begin deze maand.

    Aarde wat opgewaardeerd, en we laten 8 C99 zaadjes ontkiemen. Hiervan komen er 6 boven.
    Tot dusver zo goed, al merk ik dat er 2 bij zijn dat serieuze mongooltjes zijn. Waarom?

    Wel (hier komt de 'knoei' al boven), de enige 3 conclusies hieruit kunnen zijn:
    *Slechte zaden (zou 2 keer na elkaar zijn bij verschillende zaadbanken, deze is dus ook zo goed als zeker te schrappen).
    *Aarde die opgewaardeerd is nadat hij 2 weken gebruikt is in de vorige ronde: zou kunnen, maar zou me verbazen. Dat de kwaliteit van de aarde wat minder is zou me niet zo verbazen, want de growshop bewaard hun zakken potgrond buiten. Gisteren zag ik dan ook ergens een miniscuul wormpje rondkruipen in de aarde. Geen idee of dit goed of slecht is, later meer hierover.
    *Temperatuur: Met de lampen aan is het 25 graden, met de lampen uit tussen de 13 en de 15 graden (warmere dagen is dit uiteraard ook beter). Jammer genoeg weinig aan te doen.

    Het feit is dat in de zomer de tent in een schuur staat en hier groeit alles zonder al te grote problemen. In de winter staat deze op de zolder, en vorig jaar had ik vergelijkbare problemen bij het opkomen van nieuwe zaailingen. Iets wat anders altijd zonder problemen gebeurd.

    Hoe zit het nu:
    Momenteel zit ik dus met 3 degelijke C99 (female seeds) van 2 weken oud. Enige probleem hierbij is dat hun onderste blad wat krult, en dat bij 2 hiervan de onderste bladen aangetast zijn (foto verklaart veel).
    Ook zit ik met opgewaardeerde aarde, dus vanaf gisteren hebben deze een heel kleine hoeveelheid groei meegekregen omdat ze naar mijn ogen een beetje licht van kleur zijn. 1 Hiervan is gisteren ook al getopt, de andere 2 volgen een van dezer.

    Gisteren zijn de mongooltjes eruit gegaan (ook al staan ze nog wel tussen de foto's) en vervangen door 1 C99, 1 Blueberry Cheesecake en 1 Sexbud (de gratis zaadjes bij de bestelling, allemaal ongeveer dezelfde bloeitijd). Moest ik veel tijd hebben zou ik het anders aanpakken, maar momenteel kan ik het me niet veroorloven om een volgende oogst nog eens een maand uit te stellen aangezien de potten dan weer een hele tijd leeg gaan zijn. Dus nu wordt het roeien met de riemen die we hebben!

    Het plan was om deze ronde dezelfde voedingsschema aan te houden als vorige keer, dit werkte best goed. Deze week krijgen de planten een preventieve neembeurt, en voorts is het gewoon groeien tot ze aan het net komen. Uiteindelijk is er tussen de 2 verschillende 'zaaien' 2 weken dus hoop ik dat dit niet te veel problemen oplevert.

    Eenmaal de kweek deftig op gang is ga ik proberen experimenteren met de PH waarde. De ene kant afgezuurd, de andere niet. Dat is het plan voor deze ronde!

    Foto's, want deze zeggen meer dan duizend woorden, en ik geraak momenteel niet uit mijn eigen woorden .
    Ze wijzen zichzelf uit, foto's zijn van 2 dagen geleden (ondertussen zijn de middelste dus weg en vervangen door de 2 lege potjes die je daar nog ziet).
    De laatste foto is een macroshot van het bladprobleem aan de onderste blaadjes, iemand die me hier wat meer over kan vertellen? Lijkt me ofwel iets door ongedierte ofwel een soort schimmel ofzo?


    'Als ik foto's wil uploaden krijg ik de melding "Your file of 10126642 bytes exceeds the limit of 7542000.", iemand enig idee wat hier de oplossing voor is?'
    Ondertussen kan ik deze topic ook niet starten zonder een foto bij te voegen, bij deze:



    Met de hoop op nieuwe foto's,
    Modest.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Stap voor stap geraken we er wel.

    #2
    Ghehe leuke foto!

    veel succes en kijk graag met je mee
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


      #3
      Xn view of iets dergelijks downloaden en de foto's verkleinen. De foto's die ik normaal trek zijn ook allemaal te groot voor dit forum.

      Comment


        #4
        Zo, hopelijk volgen hier de foto's (na de tip van beo, bedankt!)

        EDIT: Iemand die weet hoe ik ze ook in dit bericht krijg? Vanonder zie ik maar 3 foto's...
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 13 photos.
        Stap voor stap geraken we er wel.

        Comment


          #5
          je kunt een maal ze opgeladen zijn verslepen naar je bericht. En ik moet ze ook altijd verkleinen sinds de update.

          Succes Modest!
          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

          Comment


            #6
            Zelfde problemen hiero, maar ik ben niet van plan ze op te lossen door meer tijd te besteden aan berichten. Dan maar wat plaatjes minder
            Succes met de grow!
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Ik gebruik soms deze image resizer om snel even iets te verkleinen.
              Dan kun je in verkenner rechtsklikken op een foto (of meerdere tegelijk) etc...je ziet dat wel op die site.
              Je kunt natuurlijk ook gewoon de foto's in een iets kleinere resolutie nemen, dan zijn ze vanzelf al kleiner.

              Dat blaadje lijkt verwelkt, te nat gestaan, of misschien op de natte aarde gelegen ?
              Lijkt me vooral vochtgerelateerd.

              Dat opkomen van de zaden blijft een probleem bij je eh...
              Zou daar eens mee experimenteren of je dat beter krijgt.
              Voila, succes heh, ik kijk er weer naar uit.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Tools zijn er legio. Het is alleen lastiger om te doen. Ik draai mijn foto's altijd eerst door een programma die alle info eruit haalt. En nu moet ik dat nog eens doen voor te resizen (batch gemaakt in irfanview).
                Het is doenbaar, maar waar ik vroeger iets had van ik gooi snel een aantal foto's online, doe ik dat nu niet omdat het me toch iets te omslachtig lijkt.

                En nu stop ik met Modest zijn topic te vervuilen.

                Modest, als je nog zaden nodig hebt om te oefenen, laat maar weten.
                Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                Comment


                  #9
                  Goedemorgen Modest ik kom hier ook even bijzitten
                  Staat die fan nu vol gericht op de potten die ik aan de zijkant nog net zie hangen ????
                  Als dat zo is kan je deze beter omdraaien gericht naar de lamp i.p.v naar je plantjes ,Misschien heb je daarom ook zoveel verschil in grootte
                  succes met deze ronde in ieder geval

                  Comment


                    #10
                    Ik check ook in modest, lekker mee kijken.
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                    Comment


                      #11
                      Wat is er ondertussen nog gebeurd? Niet zoveel.
                      Planten hebben nog steeds wel hun kuren, maar groeien (traagjes).
                      Temperatuur met lamp aan is nog steeds 26 graden, met de lamp uit zo'n 15-16 graden.

                      De grote planten (ondertussen zo'n 20 dagen oud) doen het best ok, enkel zijn er nog steeds de vreemde bladen.
                      Nog steeds een vraagteken wat dat heeft veroorzaakt (het gebeurd ook bij de nieuwe zaailingen).
                      Enige wat ik me kan bedenken is dat het water (weeral) onderaan de pot blijft steken en door de lagere temperatuur de waterverdeling in de aarde niet 100% is.

                      De zaailingen zijn als volgt:
                      De grootste is een C99, de middelste (met lobbige blaadjes) is een Blueberry Cheesecake en de langere stengel is de Sexbud.
                      Alles loopt wat stroefjes, en ondertussen leest deze heer nog wat rond over DWC kweken. Ben bij elke kweek weer aan het vloeken op die grond.

                      Foto's zijn met de lampen aan: kleuren zijn minder duidelijk, maar het geeft me wel eens scherpere beelden.
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 13 photos.
                      Stap voor stap geraken we er wel.

                      Comment


                        #12
                        Hier zijn we weer. Wat problemen met in te loggen, maar da's ondertussen opgelost.
                        De laatste tijd is het hier eigenlijk te druk om dagelijks naar de planten te kijken. Ik geef om de 2 dagen water en kan ze dan even wat aandacht geven, maar meer lukt even niet.

                        Daarmee dat de planten ook wat minder gingen. Door de temperatuurschommelingen was het moeilijk om alles onder controle te houden met de 600w, dus sinds een goeie week steekt er een 400w op boost functie in. Planten krijgen nu enkel een klein beetje Sugar Roots en Terra Grow. De grootste planten (C99) zijn ondertussen een maand onderweg en meerdere keren getopt. De kleinere (C99, Sexbud en Blueberry Cheesecake) zijn een goeie 2 weken onderweg en worden niet getopt. Ik schat nog een week of 2 en dan kan ik wel gaan overschakelen.
                        Zijn wel wat bladproblemen, maar eigenlijk geen flauw idee wat het kan zijn aangezien dat het bij elke plant iets anders is. Typisch voor mij uiteraard. Maar ik doe nu de "je m'en fous" aanpak en ga gewoon rustig door met groeien en bloeien.

                        Doordat ik te weinig tijd heb voor m'n planten doen m'n planten het slechter en duurt het net langer om te oogsten, negatieve spiraal enzo .

                        Foto's zeggen uiteraard meer:

                        Grtz,
                        Modest.
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 7 photos.
                        Stap voor stap geraken we er wel.

                        Comment


                          #13
                          Komt wel goed Modest! Heb je er geen zin meer in?

                          Volgens mij moet je echt beginnen meten hoor. Dat zou veel problemen oplossen.

                          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                          Comment


                            #14
                            als ik t zo zie zou ik zeggen dr is iets met die aarde, en sluit ik me bij vaperke aan, meten is weten (ik ga denk ik zelf ook zo'n meetding halen)

                            Comment


                              #15
                              Ken het zo'n beetje. Ik ben men tweede ronde ook wat aan het verknoeien. Planten moesten al lang getopt zijn en overpot. Soms heb je er gewoon effe geen zin in. Meten is voor mietjes

                              Comment

                              Bezig...
                              X