Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ratjetoe a l'Indica sous un soleil des Cob's 200W

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    De onderste wordt sowieso niks. Dus die moet je niet meetellen. Wat je topt kan je doorgaans niet stekken, daar zit te weinig blad aan. Als er genoeg blad aan zit dan ben je veels te ver terug aan het gaan, dat het te zot is om dat te proberen. Kan je beter die onderste node stekken. Ik snij zelf zo wenig mogelijk weg, net genoeg dat het effectief getopt is, geen fim. Dan houd je ook het meest over.

    Comment


      #17
      okay, thanx Beo... Het belangrijkste is uiteraard een goede kweek, stekjes zijn bijzaak... Ik ga van het weekend mijn nagels in de stengels zetten...

      Comment


        #18
        DAG 27

        Van een afstandje lijkt het kropsla... het toppen is aardig gegaan, maar de hoogte in... dat willen ze niet. De lampen hangen op ca. 30 a 35cm, maar dat is wellicht toch nog te laag voor de groeifase (?)
        Ook zijn sommige bladeren wat aan de crispy kant. Ik denk dat dit door de afzuiging komt die moeite blijft houden om de weerstand van het filter te overwinnen. De temperatuur bovenin schommelt rond de 28-29 graden, op planthoogte rond de 27 graden. Beetje jammer, hij is wel stil, maar mist gewoonweg power om weerstand te overwinnen. Mijn oude afzuiger had een kleinere diameter aansluiting, maar had duidelijk een hoger debiet.

        De topjes staan inmiddels in de prop onder een TL, vooralsnog blijven ze er gezond uitzien...

        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #19
          DAG 32

          Doorvoer boven in tent heeft per ongeluk een paar dagen open gestaan; geen kweekje zonder fuckup lijkt bij mij wel een wet. Gelukkig weinig schade behalve dat door de slechte doorvoer van verse lucht onderin de tent, de temperatuur richting 29-30 graden liep. Daardoor was de wateropname dusdanig groot dat ik flink moest bijwateren; ze stonden gortdroog.

          Heb met wat volkern installatiedraad de takken proberen te forcereren in een enigszins egaal oppervlak. Nog een paar dagen om de nieuwe vorm aan te nemen en dan gaat ie op bloeistand. Les voor de volgende keer is om te groeien met de lampen op een grotere hoogte, zegge 40-50cm, zodat ik wat minder kropsla krijg en er iets meer mogelijkheden zijn om ze het gewenste kapsel te geven.

          Nou goed, alle begin is moeilijk... ben nog steeds tevreden, zeker in vergelijking met mijn autoflower avonturen.

          picca's zeggen meer dan 1000 woorden...
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.
          Last edited by Meglow; 2 April 2017, 11:50.

          Comment


            #20
            DAG 33

            Nog geen halve dag verder en ik blijf verbaasd over hoe snel cannabis zichzelf kan aanpassen. Alle toppen in de dop staan alweer recht omhoog. Het wordt een leuk tapijtje zo.
            De timers op bloei gezet, had eigenlijk al eerder gemoeten want was even vergeten dat ze nog wat doorgroeien als je overschakelt naar 12/12.
            Ik zie wel dat bepaalde blaadjes wat lichte sporen laten zien van verstoring, waarschijnlijk veroorzaakt door het even te droog staan. Vanavond ff sprayen met een lichte bladvoeding, hopelijk komt het goed.

            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #21
              Kan door het licht zijn, maar ze zien er wat bleekjes uit. Iets meer voeding? Vorm ziet er wel goed uit.
              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

              Comment


                #22
                Is voornamelijk het licht denk ik, hoop ik, de foto's van een dag ervoor zijn zonder verlichting en daar lijkt de kleur een stuk gezonder. Overigens zie ik daar bladeren die wel erg donkergroen zijn. De enkele grote gele fanleaves daarentegen lijken wel te duiden op een periode van stikstoftekort... of gewoon op een lichttekort onderin de dichte kropsla.
                Voeding zit sinds een dag of 10 op de 3ml/liter Alga Grow per waterbeurt. Ga zo nog even een lichte bladvoeding aanmaken, want ik zie wel wat andere kleine dingetjes hier en daar die me niet geheel bevallen. Recht zo die gaat.

                Comment


                  #23
                  Zou niet al te gek doen, dat ze erg droog hebben gestaan zal de grootste oorzaak zijn, denk ik.
                  Ziet er goed uit, tijdstip 12/12 lijkt me perfect.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #24
                    Als je al kleine dingetjes ziet is het omdat de grote onder controle zijn

                    Komt dik in orde. Is altijd moeilijk in te schatten op foto.
                    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                    Comment


                      #25
                      Thanx mannen!
                      Ik heb er ook verder wel een goed gevoel bij.

                      Comment


                        #26
                        DAG 50 (2 weken op 12/12)

                        Nou, het tapijtje ziet er mooi dicht uit.... tenzij ik een dag water vergeet te geven... In vergelijk met mijn AF kweekjes moet ik veel meer water geven, er zit namelijk veel meer blad aan deze dames. Gisteren hingen ze er slap bij maar vandaag is het weer prachtig bijgetrokken. Taaie dames!
                        De eerste topjes beginnen vorm te krijgen en op enkele bladeren onderaan na is de kleur goed (COB's doen het lijken alsof ze erg lichtgroen zijn, maar dat valt best mee). Het doorgroeien na 12/12 switch heb ik iets onderschat, maar al doende leert men. Ik ben vooralsnog dik tevreden.

                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 2 photos.

                        Comment


                          #27
                          DAG 60 (3 weken op 12/12)

                          En nu zwellen, dames!!
                          Weinig te melden, gaat eigenlijk wel goed.

                          You do not have permission to view this gallery.
                          This gallery has 2 photos.

                          Comment


                            #28
                            DAG 72 (41/2 week op 12/12)

                            Het zwellen gaat goed. Enkele topjes hebben iets te dicht op de COB gezeten en zijn gebleached; 10cm is toch echt iets te dichtbij.
                            Enkel de Afghan OG heeft wat lichte bladeren, deze groeide in het begin ook het hardst. Maar eigenlijk gaat het nog steeds als een trein deze kweek.
                            You do not have permission to view this gallery.
                            This gallery has 2 photos.

                            Comment


                              #29
                              Nog niks van gemerkt, ik had toppen die dichter kwamen dan 10 cm. De 3590. Ze dikken mooi in, das het belangrijkste.

                              Comment


                                #30
                                Apart, meer vermogen en dichterbij en toch geen bleaching. Misschien maakt het ene soortje betere zonnebrand aan dan het andere (?)

                                Comment

                                Bezig...
                                X