Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x Amnesia autoflower 600watt hps (+2x autoflower White Widow)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    5x Amnesia autoflower 600watt hps (+2x autoflower White Widow)

    Korting op 420shop
    Beste mede forummembers,

    sinds april vorig jaar ben ik eigenaar geworden van een koopwoning. Na een grondige verbouwing, wat wel nodig was omdat er ruim 15 jaar niks aan gedaan was, ben ik sinds januari dit jaar woonzaam in dit huis.

    Ik ben altijd gefascineerd geweest met binnen wiet kweken, en had besloten een tent aan te schaffen en deze op mijn zolder te plaatsen. Zeker aangezien ik alleen woon in een huis van 150m2 en dus nogal wat ruimte over houd

    Na wat onderzoek gedaan te hebben en wat informatie van vrienden gekregen te hebben besloot ik een Mammoth 150x150 tent aan te schaffen met complete inrichting (afzuiging/600w hps/omvormer/tijdklok etc). Ik was wel van plan om het redelijk 'veilig' te laten en max 5 planten te zetten, aangezien ik mezelf veiliger acht mocht ik gepakt worden.

    Nadat de tent was opgezet en ingericht heb ik deze tot 2x afgebroken omdat ik visite kreeg van familie en kennissen die natuurlijk de woning wouden komen bezichtigen en ik niet wou dat ze de tent zouden zien of zich afvragen wat het was. Afijn, de meeste familie en kennissen hebben inmiddels de woning bezocht en ik besloot de tent weer op te zetten en wat plantjes erin te zetten! De meeste mensen waren nu toch geweest en mochten er nog mensen komen laat ik ze alleen de benedenverdieping bekijken

    Ik besloot voor een autoflower te kiezen aangezien ik totaal geen ervaring heb met het binnen kweken en deze leken mij wel handig. Ik koos voor de Amnesia autoflower huismerk van een bepaalde zaadjes verkoopsite.

    Destijds kreeg ik bij aanschaf van de tent 5x11 liter potten en heb deze gevuld met een potgrond die ik gekocht heb bij een lokale growshop. Tevens bij dezelfde growshop voeding gekocht van Plagron, 100% bio.

    Na de zaadjes op maandag 6 maart besteld te hebben kreeg ik deze woensdag 8 maart binnen en toen ik thuis kwam van mijn werk deze direct in een glas water gedaan. Na 2 dagen waren ze allemaal ontkiemt en een worteltje van 1 cm te hebben, besloot ik ze in de grond te stoppen.

    Dinsdag 14 maart zagen ze er zo uit



    Na ze 2 dagen voor het raam gehad te hebben besloot ik ze in de tent te zetten met de tijdklok op 18/6

    Vrijdag 24 maart zagen ze er zo uit



    Zaterdag 25 maart zo




    Heb ze zaterdag 18 maart allemaal +-200ml water gegeven met voeding en ditzelfde gedaan vandaag.
    Vochtigheid in de tent is rond de 35-45% en temperatuur rond de 28-30 graden.

    Zoals je wel kunt zien staan er 7 potten, ik heb namelijk in een dronken bui vorige week 2 extra zaden laten ontkiemen en omdat ik het zonde vond ze weg te gooien toch maar besloten ze in de tent de houden Het betreft tevens een autoflower maar de White Widow van Dutch passion.

    Vind het heel leuk en ben elke dag zo benieuwd als ik thuis kom hoe ze ervoor staan!
    Ik houd jullie op de hoogte. Tips zijn altijd welkom overigens!

    Happy smoking!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Vrijdag 24 maart

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Zaterdag 25 maart



      Sorry dat ze niet in dezelfde post staan, maar ik heb geen idee hoe ik ze allemaal in dezelfde post kan zetten omdat ik melding krijg van dat ik teveel foto's upload

      Happy smoking!
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #4
        Gaat goed, oppassen met teveel water of voeding bij autoflowers! Die zaadjes die ge teveel had kon je ook in een gsloten zakje ofzo bewaren in de koelkast voor een volgende ronde. Mss handig weetje voor de toekomst.
        succes!
        verslag 1, verslag 2

        Comment


          #5
          Ik zou toch eens gaan kijken naar gewone soorten ipv autoflowers want je kweekt op deze manier wel erg dure wiet. Snap niet goed dat beginners altijd naar die autoflowers gaan, want die zijn net moeilijker.

          Comment


            #6
            Deed ik ook beo, als ge nog niks weet en begint te googlen lees je overal op de zadensites dat autoflower ideaal is voor beginners en lekker makkelijk. daardoor koos ik ze destijds. Zo zijn er vast velen.
            verslag 1, verslag 2

            Comment


              #7
              Bedankt voor de reacties.

              Zoals ergonaut hierboven beschrijft was dit de reden dat ik ook voor autoflowers koos. Inmiddels heb ik nieuwe zaden besteld, en wel de power plant regular fem, die ik ga zetten nadat deze dames geoogst zijn.

              Close up van de grootste dame 26 maart;

              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #8
                Even een kleine update, inmiddels weer een week verder en zo staan de dames er nu voor;



                De plant rechtsboven is bijna 2x zo groot als de anderen. Is het normaal dat het zoveel kan schelen? Ondanks dat ze allemaal dezelfde behoeftes krijgen.
                Tevens zijn de eerste tekenen van bloei al zichtbaar!

                Zullen de kleine planten nog aanzienlijk groeien denken jullie?

                En hoe staan ze er verder voor?

                Bedankt en keep on growing!
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                  #9
                  hey fox ze gaan best lekker!! volgens mij is die grote een amnesia die worden best groot ook al zijn het autoflowers, als je autoflowers kweekt geef ze dan lekker veel ruimte en een wat grotere pot zou ik nemen zodat ze lekker hard groeien. autoflowers overpotten zou ik in de toekomst niet meer doen omdat elke handeling die stress kan veroorzaken de groei belemmerd en die hebben autoflowers nou net nodig.

                  Neem eens een foto 5 min voordat de lampen aangaan. krijg je beter beeld van de kleur van de bladeren. wat is je lichtschema? en wat voor grond gebruik je? geef ze niet teveel water kunnen ze slecht tegen en zeker niet teveel voeding.

                  peace

                  Comment


                    #10
                    Thanks indorico!

                    de 5 grote planten zijn overigens allemaal amnesia autoflowers. De 2 kleine zijn white widow auto's die ik in een dronken bui heb laten ontkiemen.

                    Als grond gebruik ik lightmix van Atami en ze staan allen in 11 liter potten (wellicht te klein)

                    Als lichtschema 18/6 sinds ze net ontkiemd waren. Temperatuur is momenteel rond de 28/29 graden overdag en 20/21 rond de nacht.

                    Bedankt voor je tips!

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door foxybrown View Post
                      Thanks indorico!

                      de 5 grote planten zijn overigens allemaal amnesia autoflowers. De 2 kleine zijn white widow auto's die ik in een dronken bui heb laten ontkiemen.

                      Als grond gebruik ik lightmix van Atami en ze staan allen in 11 liter potten (wellicht te klein)

                      Als lichtschema 18/6 sinds ze net ontkiemd waren. Temperatuur is momenteel rond de 28/29 graden overdag en 20/21 rond de nacht.

                      Bedankt voor je tips!
                      graag gedaan fox!!! je kan ook op Google kijken tik dan in ' autoflower wss' en dan staat er super auto wss. is echt de moeite waard om die topic te lezen die gast haalt mega oogsten met autoflowers door ze te toppen. Zet de volgende keer lekker je tent vol :de je hebt ruimte genoeg.

                      peace

                      Comment


                        #12
                        Ga nou eerst maar oogsten, en dan kun je altijd nog wel een keer gek gaan doen.
                        Vele nieuwkomers kiezen voor autoflowers, veel vertellen ook hun omgeving dat ze wiet kweken.
                        Da's niet zo handig allemaal.

                        Potten zijn prima, 11L is groot genoeg voor autoflowers.
                        Als je nog potten over hebt, zet dan die kleinere op een omgekeerde pot, zodat de afstand tot de lamp beter is. (60-70cm)

                        De fan op de plantjes gericht geeft vaak problemen, alhoewel ik daar bij jou nog niks van zie, denk ik.
                        Als ze echt bloeien, gaan ze niet meer aanzienlijk groeien.

                        Succes.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                          Ga nou eerst maar oogsten, en dan kun je altijd nog wel een keer gek gaan doen.
                          Vele nieuwkomers kiezen voor autoflowers, veel vertellen ook hun omgeving dat ze wiet kweken.
                          Da's niet zo handig allemaal.

                          Potten zijn prima, 11L is groot genoeg voor autoflowers.
                          Als je nog potten over hebt, zet dan die kleinere op een omgekeerde pot, zodat de afstand tot de lamp beter is. (60-70cm)

                          De fan op de plantjes gericht geeft vaak problemen, alhoewel ik daar bij jou nog niks van zie, denk ik.
                          Als ze echt bloeien, gaan ze niet meer aanzienlijk groeien.

                          Succes.
                          11liter is wel een beetje weinig voor autoflowers, autoflowers hebben toch juist de ruimte nodig om snel te kunnen groeien.

                          peace

                          Comment


                            #14
                            Bedankt voor de reactie's en adviezen allemaal!

                            Foto komt later van hoe ze er nu voor staan. Maar gegroeid zijn ze niet meer. Wel hebben ze 1 dag slap gehangen, ik vermoedde dat ik teveel voeding gegeven had, maar na wat water in de pot gedaan te hebben, liep het er direct onder uit. Oorzaak; te weinig water gegeven.

                            De auto White widow gaat voorspoedig daarentegen en is bijna net zo hoog als de kleinste Amnesia planten. Hopelijk wordt dit nog wel wat...

                            Comment

                            Bezig...
                            X