QnQ dat heb ik helemaal gelezen maar het zegt mij heel weinig. Probeer het te begrijpen allemaal hoor en Google me suf
Begin al veel te leren maar begrijpen van alles lukt nog niet helemaal.
heb zelf pas voor het eerst zaadjes laten ontkiemen en heb 2 vrouwtjes gekregen in slechte toestand die nu beginnen met bloeien.
heb zelf erg weinig ruimte voor apparatuur en woon in een flat met balkon met zon van 15 tot 20uur en de ochtend een raam met zon van 730 tot 1430.
heb ook een 250watt lamp hangen maar is in een kleine gang kast.
ik rook al heel wat jaartjes maar zelf kweken niet
Eerste autoflower-kweek in kleerkast
Collapse
X
-
Met volledig spoelen bedoel je natuurlijk gewoon de normale hoeveelheid water geven, maar zonder voeding.Nieuwe vraag: wanneer zou ik ongeveer moeten beginnen met de planten volledig te spoelen voor de oogst?
Dat doe je de laatste dagen. Minimaal een dag of zeven als ze nog zo groen zijn. (langer kan ook geen kwaad)
Dat vergelende blad lijkt me een stikstof tekortje, magnesium ook misschien.
Da's niet zo'n probleem in de laatste fase.
Zou daar nu niks meer aan doen. Ik reken dat ze met een week of twee wel om gaan ja.
Leuke plantjes, Kweeknoob ; Doe je goed.Leave a comment:
-
Hoe komt het dat je vanaf groei tot aan de bloei er maar 8 weken over doet en nu al zulke toppen hebt?Leave a comment:
-
Bedankt voor je reactie, dat stelt me al wat gerust
Het is m'n eerste kweek, dus ik maak me nogal snel zorgen, zeker nu ik zo dicht bij het einde zit. Ik had gelezen dat een beetje voeding wel aangeraden werd, heb ze gewoon alge grow en bloom gegeven.
Volgens RQS zou ik in principe binnen 2-3 weken kunnen oogsten. Ik moet me alleen nog ergens een vergrootglas aanschaffen om de trichomen te kunnen checken
Leave a comment:
-
Zou me niet zo druk maken je planten moeten nog paar weekjes maar ze heeft niet meer al haar bladeren nodig dus sommige laat ze los worden geel vallen af
Ze kan niet eeuwig groen blijven natuurlijk verder zien ze er goed uit zou me geen zorgen maken .
En waarom je autoflowers voeding geef ik weet het niet maar die gaan ook goed zonder voeding om dat ze niet zo oud worden maar suc6Leave a comment:
-
Week 8!
Ik blijf me toch wat zorgen maken over plant 1, de bladeren blijven vergelen en afvallen, op 1 zit ook een rare vlek en de bladpunten staan hier end aar in een "klauw" naar beneden, dus ik denk dat het toch een stikstofvergiftiging is. Plant 1 heeft de afgelopen 2 dagen dus enkel water gekregen zonder voeding. Hij heeft volgens mij nog wel enkele weken te gaan, de witte haartjes staan nog grotendeels recht naar boven en ik merk ook wel dat er minder buds aan zitten dan bij plant 2.
Over plant 2 maak ik me minder zorgen al zie ik ook een paar klauwen opduiken. De toppen zijn groter en hebben al een pak meer bruine haartjes.
Wederom dezelfde vraag dus: is het al problematisch en zo ja, wat kan ik nog verbeteren?
Nieuwe vraag: wanneer zou ik ongeveer moeten beginnen met de planten volledig te spoelen voor de oogst? Plant 1 zal volgens mij wat later klaar zijn dan plant 2, die al een pak meer bruine haartjes heeft ontwikkeld. Volgens RQS is de bloeitijd 8 tot 10 weken en oogsten in 11 tot 12 weken.
PLANT 1
1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg8.jpg9.jpg
PLANT 2
21.jpg22.jpg23.jpg24.jpg25.jpg
Leave a comment:
-
Heyt iedereen. Weekje overgeslagen, maar de plantjes zijn nu 7 weken oud! Zoals ik eerder al aangaf blijven de onderste blaadjes verkleuren en heb er al enkele verwijderd. Moet ik me daar nog zorgen over maken? Plant 1 lijkt me er het "ergst" aan toe, plant 2 doet het precies vrij goed, zonder al te veel verkleuring. Ze hebben allebei hier en daar wel kleine verbrande tipjes op de bladeren.
Ze krijgen nu elk ongeveer een halve liter met alga bloom per 24u
Alle advies is welkom, ik ben nu al zo ver geraakt dat ik het niet wil verknoeien in de laatste weken
PLANT 1
3.jpg1.jpg2.jpg5.jpg4.jpg
PLANT 2
IMG_20170820_184916.jpgIMG_20170820_184801.jpgIMG_20170820_184833.jpgIMG_20170820_184841.jpgIMG_20170820_184825.jpgAttached FilesLeave a comment:
-
De onderste blaadjes blijven verder vergelen :/ Heb eens rondgekeken en het zou een stikstoftekort of net een teveel aan stilstof kunnen zijn. Misschien heb ik toch te lang groeivoeding (veel stikstof) gegeven terwijl hij al begon te bloeien?
Hoe los ik zoiets snel op? de onderste blaadjes hangen inmiddels al naar beneden gekruld..Leave a comment:
-
Paarse stelen kan zo veel oorzaken, waaronder genetica, hebben. Zou me er niet druk over maken.
Geel blad kan komen door te veel water geven, dat zie/voel je zelf het beste door even je pot op te tillen. Als je denkt dat het te veel is geweest dan sla je een keertje over tot de pot weer licht aanvoelt.Leave a comment:
-
Probleempje!
Net gemerkt dat de onderste blaadjes van 1 plant geel zijn geworden en sommige steeltjes een paarsachtige kleur hebben. Verder niet echt iets anders te zien dan ervoor.
Ik denk dat ik ze gisteren net iets te veel water heb gegeven, er lag een klein plasje onder beide potten, zou dat het probleem kunnen zijn?
Iemand een idee wat ik hier tegen moet doen?
IMG_20170808_194225.jpgIMG_20170808_194237.jpgIMG_20170808_194252.jpg
Leave a comment:
-
Okay, bedankt voor de feedback! Ze hebben net hun laatste dosis Plagron Grow gekregen, binnen een dag of twee denk ik rustig aan de Bloom te beginnen. Ik moet zeggen dat ik me voor m'n allereerste kweek reuze amuseer met deze dames. Ben benieuwd naar wat het uiteindelijk gaat opbrengen, maar ik denk dat als deze klaar is, de kast al snel terug gevuld zal zijn met nieuwe plantjes
Leave a comment:

Leave a comment: