Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste autoflower-kweek in kleerkast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste autoflower-kweek in kleerkast

    Korting op 420shop
    IMG_20170709_155216.jpg
    IMG_20170709_155240.jpg
    IMG_20170709_155256.jpg
    IMG_20170709_155304.jpg
    IMG_20170709_155311.jpg

    #2
    Succes ! De lamp mag wel wat lager, of hangt deze tijdelijk zo hoog ? Ik zie al wat strek. Ook je potten kun je aanvullen tot de rand, dan is de lange steel alweer voor een deel bedekt.

    Blijft dat gat open aan de achterkant ? Daar zou ik dan wat gaas voor maken zodat er geen insecten naar binnen kunnen en een lichtlabyrint zodat je straks, mocht je met regulier zaad gaan kweken, geen licht naar binnen krijgt gedurende de donkerperiode.

    Succes !
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      De planten staan voor de foto een beetje lager, ze staan nu op een houten kist, waardoor de blaadjes op ongeveer 60cm van de lamp staan. Dat strekken komt waarschijnlijk doordat ze nog maar een dag of 2 onder de lamp staan (levering duurde nogal lang), daarvoor stonden ze buiten en onder het dakraam, waar de lichtinval niet altijd ideaal was. Zal er nu idd wat extra aarde bijdoen. Insecten komen normaal niet binnen, het is een zolderkamertje dat voor de rest ongebruikt is, maar een gaasje is misschien geen slecht idee.

      Weet er iemand ongeveer hoeveel water ze nodig hebben in deze fase? Het zijn potten van 30 liter, maar ze drogen precies nogal snel uit.. Ik ben redelijk voorzichtig omdat ik al genoeg heb gehoord dat beginners hun plantjes vaak verdrinken, maar wil nu ook niet het andere uiterste hebben en ze laten uitdrogen

      Comment


        #4
        let alstublieft op en wees geen ezel gelijk mij ik ben mijn mooiste plant nu aan het verdrinken het gaat slehter en slechter als je niet zeker bent laat ze dan eerst een smeekpositie aannemen voor water dan ben je tenminste heel zeker doe dit niet altijd maar soms kan niet niet kwaad om die sletjes wat te laten lijden




        GRTZ chronic

        Comment


          #5
          Hier nog wat fotootjes van vandaag. Heb er een laagje grond bijgedaan zodat de steeltjes terug wat bedekt zijn.
          1.jpg2.jpg

          Comment


            #6
            Kweeknoob

            Ik zou je dames als ze nog zo klein zijn 2 keer per dag iets van 10 ml geven.

            Of met n sprayfles een paar keer goed sprayen
            Maar dan natuurlijk niet op het blad als het licht brand want dat verbrand het hele circus en dat wil je natuurlijk niet

            Succes!

            Comment


              #7
              Nog eens een update uit de kleerkast: de dames zijn nu 2 weken oud en zijn al mooi aan het groeien
              Attached Files

              Comment


                #8
                Ziet er goed uit ! Zo te zien is de strek er uit, houden zo.

                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                Comment


                  #9
                  Is het trouwens een goed idee om in de loop van deze week al geleidelijk te starten met groeivoeding of is het daar nog wat te vroeg voor?

                  Comment


                    #10
                    Het is gewoon universele potgrond uit de Gamma, ja Bedankt voor je tip, dan zal ik ze vanaf morgen eens hun eerste maaltijden geven

                    Comment


                      #11
                      Wat voor aarde gebruik je ? Kan het niet goed zien op de paarse foto's maar volgens mij zijn je plantjes nog mooi groen, dan is er nog geen voeding nodig.


                      Ow, zie dat ik weer te lang nodig heb gehad tussen lezen & reageren :p

                      Die universele potgrond, zit daar niet al voeding in voor een week of 6 ? Henk bedoelt potgrond zonder voeding, dan mag je al bijvoeden als het nodig zou zijn.
                      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                      Comment


                        #12
                        Er zit idd al wat voeding bij ja, maar voor 6 weken lijkt me wel veel, niet? Zal me nog even inhouden met extra voeding te geven tot ze wat groter zijn. Ben er net al eens met m'n neus langs geweest en ze beginnen ook al een lekker geurtje te hebben

                        Comment


                          #13
                          Helemaal niet, er wordt potgrond verkocht, Plagron all-mix bijv., of de batmix, die is voor 100 dagen voorbemest. Als je daar zelf nog flink wat voeding ingooit vanaf de eerste weken dan wordt het overkill.





                          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                          Comment


                            #14
                            We zijn weer een weekje verder, nog maar eens tijd voor wat foto's uit de kleerkast. Plant 1 is zo'n 14 cm en plant 2 een dikke 16cm. Ze lijken me nog redelijk gezond, alleen staat plant 2 sinds een dag een beetje scheef en ik heb gemerkt dat er wat ongelijkheid is tussen de bladeren, sommige missen een punt langs 1 kant, weet niet of dat veel uitmaakt?

                            Ze krijgen op dit moment nog niks van voeding, buiten wat er in de potgrond zit. Iemand advies over wanneer ik daar best mee begin? Volgens mij heb ik trouwens ook de eerste bloeihaartjes gespot bij plant 2, maar dat kan mss wishfull thinking zijn

                            PLANT 1
                            plant1.jpg
                            plant1top.jpg


                            PLANT 2


                            plant2.jpg
                            plant2top.jpg
                            plant2bloei.jpg

                            Comment


                              #15
                              Je planten zien er goed uit. Over dat blad met een blaadje minder zou ik me niet druk maken. Zo heb ik wel meerdere bladeren.
                              De laatste foto toont inderdaad het begin van de voorbloei. Je zal er de komende dagen meer en meer zie verschijnen.
                              Als je al voeding geeft, nog steeds groeivoeding blijven geven. Ook aan de plant die voorbloei toont. Pas beginnen met bloeivoeding als de echte bloei begonnen is. Meerdere pruikjes op de planten, dan pas bloeivoeding.
                              Maar aan de kleur van je bladeren te zien ben je goed bezig.

                              Succes met bloei!

                              Comment

                              Bezig...
                              X