Eerste autoflower-kweek in kleerkast

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Kweeknoob
    Expert Stoner
    MemberLucky Member
    • Jun 2017
    • 90

    #16
    Plantjes hebben net voor de eerste keer groeivoeding van Plagron Alga Grow gekregen en wow! Heb maar 2 ml op 1 liter gegeven en op twee dagen tijd zijn ze van 14 en 16 cm naar 18 en 25 cm gegaan Vraag me wel af waarom de ene zoveel sneller groeit dan de andere.

    IMG_20170725_151300_1.jpgIMG_20170725_151312.jpg

    IMG_20170725_151322.jpgIMG_20170725_151328.jpg

    Comment

    • Kweeknoob
      Expert Stoner
      MemberLucky Member
      • Jun 2017
      • 90

      #17
      Hey Iedereen, we zijn week 4 ondertussen en de dames zijn weer flink gegroeid. Nu zo'n 40 en 30 cm groot en allebei al langzaam in bloei aan het gaan. Zoals je op de laatste foto kan zien, heb ik enkele dagen geleden op 1 blaadje wat gele vlekken ontdekt. Verder nergens te zien en het is ook niet groter geworden, dus veel zorgen maak ik me er niet over.
      Attached Files

      Comment

      • Kweeknoob
        Expert Stoner
        MemberLucky Member
        • Jun 2017
        • 90

        #18
        Is er eigenlijk iemand aan het volgen of ben ik gewoon een verslag voor mezelf aan het maken?

        Comment

        • Flip Hasjkip
          Wicked Grower
          420 MemberMemberLucky Member
          • Sep 2008
          • 3595

          #19
          Jawel, ik ben een stille aanbidder Gaat lekker, toch ?

          Hoe hoog heb je de lamp hangen ? Zit toch nog wat strek in zo te zien..
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment

          • Kweeknoob
            Expert Stoner
            MemberLucky Member
            • Jun 2017
            • 90

            #20
            Leuk! Ondertussen zijn de planten ongeveer 40 en 50 cm hoog, de grootste is idd vooral in de lengte aan het groeien, de kleinste in de breedte. De lamp hangt nu respectievelijk 40 en 30 cm van de kruin. Is dat nog steeds te hoog? Ben gewoon voorzichtig omdat ze toch wat in lengte schelen en niets wil verbranden
            Last edited by Kweeknoob; 2 August 2017, 23:24.

            Comment

            • Flip Hasjkip
              Wicked Grower
              420 MemberMemberLucky Member
              • Sep 2008
              • 3595

              #21
              Hoogte zou goed moeten zijn, dan zit het in de genen.

              Komt goed

              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment

              • Kweeknoob
                Expert Stoner
                MemberLucky Member
                • Jun 2017
                • 90

                #22
                Hoera! We hebben week 5 gehaald!

                De plantjes zijn nu 44 en 52cm groot en al lekker harig. Weet er iemand, afgaande op de foto's wanneer ik aan bloeivoeding zou moeten beginnen? Ik dacht zelf nog wel zeker een weekje te wachten, maar kan het nogal moeilijk inschatten. Wacht ik best tot ze volledig gestopt zijn met groeien?

                Attached Files

                Comment

                • Ronthebudman
                  Senior Grower
                  MemberLucky Member
                  • May 2015
                  • 916

                  #23
                  Het is moeilijk te zien met dat discolicht....

                  Comment

                  • Flip Hasjkip
                    Wicked Grower
                    420 MemberMemberLucky Member
                    • Sep 2008
                    • 3595

                    #24
                    Als er witte pruikjes te zien zijn begin je de bloei te tellen en kun je bloeivoeding gaan geven.

                    Het hoeft niet, je kunt rustig nog een weekje wachten om zeker te zijn, te vroeg schijnt ook niet goed te zijn. Begin met een halve dosis, dan zit je altijd goed.
                    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                    Comment

                    • Kweeknoob
                      Expert Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Jun 2017
                      • 90

                      #25
                      Nog een update! Er beginnen nu al een hele hoop witte pruikjes op te duiken, heb ook maar even foto's getrokken zonder discolamp, zodat het allemaal wat duidelijker is Ze zijn nu 52 en 55cm, dus ik denk dat ze wel min of meer klaar zullen zijn met groeien.

                      Tijd voor bloeivoeding of wat denken jullie?

                      Oh ja, op 1 van de foto's kan je zien dat 2 bloeihaartjes op de stam helemaal bruin zien. Weet niet goed wat dat wil zeggen?

                      Attached Files

                      Comment

                      • Jack Spliff
                        Senior Grower
                        MemberLucky Member
                        • Apr 2017
                        • 771

                        #26
                        Die bruine pistels zijn de eerste pistels die zichtbaar waren.(voorbloei) Totaal normaal dat die nu bruin zijn, geen zorgen.
                        Plantjes zien er gezond uit en mooie beginnende bloei. Komt in orde

                        Comment

                        • Kweeknoob
                          Expert Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Jun 2017
                          • 90

                          #27
                          Okay, bedankt voor de feedback! Ze hebben net hun laatste dosis Plagron Grow gekregen, binnen een dag of twee denk ik rustig aan de Bloom te beginnen. Ik moet zeggen dat ik me voor m'n allereerste kweek reuze amuseer met deze dames. Ben benieuwd naar wat het uiteindelijk gaat opbrengen, maar ik denk dat als deze klaar is, de kast al snel terug gevuld zal zijn met nieuwe plantjes

                          Comment

                          • Kweeknoob
                            Expert Stoner
                            MemberLucky Member
                            • Jun 2017
                            • 90

                            #28
                            Probleempje!


                            Net gemerkt dat de onderste blaadjes van 1 plant geel zijn geworden en sommige steeltjes een paarsachtige kleur hebben. Verder niet echt iets anders te zien dan ervoor.
                            Ik denk dat ik ze gisteren net iets te veel water heb gegeven, er lag een klein plasje onder beide potten, zou dat het probleem kunnen zijn?

                            Iemand een idee wat ik hier tegen moet doen?


                            IMG_20170808_194225.jpgIMG_20170808_194237.jpgIMG_20170808_194252.jpg

                            Comment

                            • Flip Hasjkip
                              Wicked Grower
                              420 MemberMemberLucky Member
                              • Sep 2008
                              • 3595

                              #29
                              Paarse stelen kan zo veel oorzaken, waaronder genetica, hebben. Zou me er niet druk over maken.

                              Geel blad kan komen door te veel water geven, dat zie/voel je zelf het beste door even je pot op te tillen. Als je denkt dat het te veel is geweest dan sla je een keertje over tot de pot weer licht aanvoelt.
                              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                              Comment

                              • Kweeknoob
                                Expert Stoner
                                MemberLucky Member
                                • Jun 2017
                                • 90

                                #30
                                De onderste blaadjes blijven verder vergelen :/ Heb eens rondgekeken en het zou een stikstoftekort of net een teveel aan stilstof kunnen zijn. Misschien heb ik toch te lang groeivoeding (veel stikstof) gegeven terwijl hij al begon te bloeien?

                                Hoe los ik zoiets snel op? de onderste blaadjes hangen inmiddels al naar beneden gekruld..

                                Comment

                                Bezig...