Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Budman's Tent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Thx voor de reactie's. Hier heb ik wat aan want ik zie inderdaad gekartelde bladrandjes.....dus heb de lampen nu 5 cm hoger gehangen.
    De clipfan heb ik met ductape voor een gedeelte de mond gesnoerd. Waar ik hem ook neerhang, ik vind zelfs op stand 1 de luchtstroom te hard voor in zo'n tent. Maar goed, ik wil toch wel graag wat ventilatie rondom de toppen. Zeker nu we buiten in het natte moessonseizoen zitten en de LV in de tent rond de 60% ligt. Ff uitproberen wat voor effect dit heeft.

    En ja hoor! Ook dit keer weer in week 3a4 van de bloei begint het blad geler te worden. Intrede van de herfst? Of iets anders? Ik ben er niet zo goed in om dit te beoordelen en te verzinnen wat ik eraan kan doen, dus als iemand iets beter weet dan ik, hoor ik het graag.
    Ik ga vanaf nu om de dag wat Green Sensation meegeven met het voedingswater. Kijken of dat wat scheelt.

    Dr420. De Fire knockout is 20cm lang en is driehoekig. Ongeveer 15cm breed. Wel even goed zoeken waar je hem koopt want de prijzen lopen flink uiteen

    Hier nog wat foto's. En thx voor het meedenken!

    Grtz, Ron







    Comment


      #17
      Ik loop ook altijd te klooien met die fans. Het liefst zou ik een oscillerende fan hebben, die van links naar rechts draait en dan weer terug. Heb er ooit eentje gehad en dat werkte perfect, maar goedkope rommel dus na twee kweekjes kapot. Zijn zo goed als niet te vinden in het formaat dat je in een klein tentje zou willen.

      Maar, al met al gaat het toch niet zo verkeerd bij je? Dat worden lekkere topjes volgens mij!

      Comment


        #18
        LR2 had laatst een stukje geschreven dat 'te vroeg' toedienen van bloeivoeding geel blad zou kunnen veroorzaken, heb je dat gelezen?

        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #19
          Hoi Stemma,

          Ja, dat heb ik gelezen. (Moet dat nog een paar keer doen, ingewikkelde stuf) Ik heb nu 1X een halve dosis Green Sensation gegeven en verder nog geen voeding. PH van het water is 6.0. PH van de grond is 7.0
          Okay, ik zal dus nog maar even wachten met meer geven...


          Meglow. Dat is inderdaad ook nog een optie, een zwenkventilator. Ga ik eens naar op zoek. Thx.

          Comment


            #20
            Ondertussen ben ik alvast zaadjes aan het ontkiemen om straks - als de autoflowers klaar zijn - deze in de tent te kunnen afbloeien. Het ontkiemen en voorbloeien doe ik in de oude televisiekast. (Zie eerdere verslagen)
            De autoflowers in de tent bloeien nu een week of 4 en ik reken op 8 weken bloei. Dan heb ik nu dus nog 4 weken om deze nieuwelingen ze groot laten worden dat ze overkunnen op 12/12 in de tent.
            Dat is zo'n beetje de bedoeling.
            Ze staan tijdens het ontkiemen onder 2X 50 watt full spectrum led. Ik wil even zien wat voor effect dat heeft op eventueel strekken. Als ze dat teveel gaan doen hang ik er een T-neon boven. Dan weet ik zeker dat ze compact groeien
            Ik heb 5 zaadjes ontkiemt en ga er straks 4 van gebruiken. Het wordt 4X Amnesia Gold van Pyramid seeds.
            Ze zijn ontkiemt met 7 druppels per ltr Plagron Seedbooster. Eerst 24 uur in een glas met deze oplossing. Daarna tussen keukenpapier totdat de wortelpuntjes 1 cm lang waren. Ze staan in de Canna terra pro.
            De eerste kopjes kwamen 28/7 boven en staan nu op 18/6.
            (Zoals je merkt is dit ook mijn dagboek )





            Ondertussen gaan de autoflowers ook lekker....
            (Foto met iphone flits)



            Grtz, Ron
            Last edited by Ronthebudman; 29 July 2017, 22:40.

            Comment


              #21
              Gaat lekker!
              Je autoflowers blijven mij verbazen ❤️
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #22
                Ik was al bang dat de zaailingen zouden gaan strekken onder de full spectrum lampen.
                Ik heb er nu dus maar weer de T-neon 2X75 watt 6500K boven gehangen.



                Ondertussen heb ik in de tent de lampen nog 5cm hoger gehangen. De gele verkleuring in het blad zit alleen onder het felste gedeelde van het licht. Ik vermoed dat het daar wel eens mee te maken zou kunnen hebben.
                Ik moet wel even wennen aan de kracht van deze TGL's dus.


                Het lijkt wel lightbleach.....


                Grtz, Ron

                Comment


                  #23
                  Lightbleech ziet er volgens mij anders uit. Aan de vele paarse steeltjes te zien denk ik eerder aan iets met voeding. Ik kan je daar niet bij helpen, want autoflowers vind ik zelf ook lastig. Sinds ik over ben naar regulier feminized kom ik een stuk minder problemen tegen. Wel vind ik dat het er, ondanks wat kleine dingetjes, gewoonweg goed uit ziet bij je. Zou me niet teveel zorgen maken.

                  Comment


                    #24

                    Comment


                      #25
                      Blijft lastig dus die temperatuur, er komen weer wat warmere dagen aan dus dat werkt ook niet mee.

                      Ik denk wel dat het bleach kan zijn, ik had namelijk ook soortgelijke bladeren bij een binnenkweek 400w hps met een wing met spreader in mijn witte 80x80 tentje. Te veel van het goede en moest de lamp hoger plaatsen zou moeten kunnen met een spreader. Het leek mij dat hitte het bleach kan accelereren en andersom bleach bladeren sneller verdrogen maar dat weet ik niet zeker. Zo heb ik het tenminste ervaren.

                      Om op Meglow te reageren, wat geef je aan voeding?

                      Ik vind je planten nog steeds prachtig!
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        #26

                        Hey ron,

                        Die ventilator aan het plafond zou ik voor nu gaan gebruiken om die warme lucht bij de heatsinks omhoog te blazen richting afzuiger. Die vergeling komt denk ik wel vanuit je voeding ik had hier zelf ook last mee toen ik plagron bio gebruikte, vermoed dat die bio voeding veel langzamer word opgenomen dan een minerale voeding en zo loop je constant achter de feiten aan volgensmij zie ik dit wel meer voorkomen op bio grond/voedingen.

                        bleachen kan wel, maar heb het hier nog niet meegemaakt onder de cree cobs en heb deze ronde ook weer toppen die een kleine 10cm van de led afstaan. Lucht circulatie is het lastigste met leds vind ik , heb ook het nodige aan extra pc fans hangen die ik gelang het klimaat de warmte meer laat verdelen of juist zo snel mogelijk richting afzuiger blaas.

                        hoe is je lucht vochtigheid geweest? of nog beter je vpd? daar kun je ook nog mee sturen.


                        groeten

                        Comment


                          #27
                          kut Ron, maar laat je niet kisten, er komt heus nog wat vanaf. Mafferds verhaal over plagron bio klopt wel, en zeker met auto's kun je geen kant meer op.
                          Idee: koop een tweede clipfan, monteer de clip op de fan die je al hebt, zet ze vast op de netrand, richt ze een tikkie omhoog dat ze zowel de bladeren een beetje laten wapperen als dat ze langs de lampen blazen. Haal die inlaat boven weg, je kan beter beneden wat open zetten, zodat de verse luchtdoorstroom door de tent optimaal is.

                          Comment


                            #28
                            Thx voor het meedenken allemaal,

                            Tja, ik gebruik nu eigenlijk alleen maar een klein beetje Green sensation en verder niets. De volgende keer neem ik zeker andere voeding, dit is iedere keer klote. Je kunt dit ook niet goedhouden in het watervat.
                            Ik merkte overigens wel dat ze te droog stonden. Ik heb de potten even geprobeerd op te tillen (is lastig in een scrog) en dat voelde wel heel erg licht. Ik moet dus blijkbaar ook wennen aan deze grotere potten. Gelijk maar een liter erin gekieperd.
                            De ventilator heb ik uiteindelijk met tyraps aan een paal vastgemaakt, op lamphoogte. Zo blaast hij de warme lucht richting filter. Dat is inderdaad beter. De inlaat aan de bovenkant heb ik weggehaald en de onderste openingen een beetje opgezet. Je kunt met een tent precies zien wanneer het vacuĆ¼m zuigen ophoud. Zover moeten de luchtopeningen open, grappig.
                            De LV ligt tussen de 55% en 65%. Temp blijft tussen de 23gr en 27gr op bladhoogte.
                            Thx voor de tips!

                            Zie de foto's





                            In de televisiekast staat ondertussen de voorkweek voor de nieuwe ronde groot te worden. 5X Amnesia Gold fem. Waarvan de 4 beste straks onder de TGL's mogen afbloeien.
                            Nu 6 dagen oud.



                            Grtz, Ron

                            Comment


                              #29
                              kijk, alles weer onder controle recht zo die gaat!!

                              Comment


                                #30
                                Man man, mooie lampen! powerrrr

                                Dus voor een 120x120 kan je er mss best 6 hangen van dit type lamp?

                                Comment


                                • QnQ
                                  QnQ commented
                                  Editing a comment
                                  Hoe verdeel je 6 lampen gelijkmatig over een vierkant vlak dan ?
                              Bezig...
                              X