Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Budman's Tent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    practice makes perfect... goed bezig Ron, veel rookplezier met de inhoud van die weckpotten!!

    Comment


      #47
      Ben wel benieuwd naar je succes met je voedseldroger. Ik heb zelf een stockli om mijn fruit en groenten te drogen en iedere keer na een kweek wil ik een paar toppen daar in drogen.
      Maar dit lijkt me nogal te meuren

      Op hoeveel graden droog je ze? Die van mij kan van 20 tot 70.
      Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

      Comment


        #48
        UPDATE

        Nu 1 week op 12/12.

        Nog geen echte tekenen van bloei te zien maar dat zal niet lang meer duren.
        Ik moet wel erg wennen aan de enorme power van de nieuwe TGL's, want het gaat wel erg hard allemaal.
        Ik vrees dat ik te laat op 12/12 over ben gegaan en dat ik ruimte tekort ga komen. Ik SCROG me helemaal uit de naad...haha. Morgen ga ik ook wat dieven onder het net, dat scheelt altijd flink in de ruimte.
        Voeding heb ik nog niet gegeven, ik wil proberen dat ook niet te doen, op Green sensation na straks.

        Verder heb ik eigenlijk weinig te melden....saaie boel soms dat kweken. Je staat erbij en kijkt ernaar....
        So, enjoy the pictures.

        vaperke. Ik heb de voedseldroger gewoon in mijn tent met het filter gezet. Anders is de geur idd niet te harden....op 30gr en dan drie dagen iedere keer 3 uur.





        Grtz, Ron

        Comment


          #49
          Ja, dat wordt wel een vol tentje. Een weekje vroeger op 12/12 had misschien praktischer geweest.
          Maar met een goede ventilatie komt dat wel in orde.

          Comment


            #50
            Ik ga de truk met de voedseldroger ook eens proberen, de tip om hem in het hok te zetten was ik nog niet zelf op gekomen

            Het zal een leuk vol veld worden als je nu pas op 12/12 bent. Het mag ook een beetje spannend toch?
            Ben zelf een beetje aan het late eind in mijn kweek.
            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

            Comment


              #51
              UPDATE.

              Nu 2 weken op 12/12.

              De eerste pruikjes beginnen langzaam tevoorschijn te komen en begin dus vanaf nu mijn bloeiweken te tellen. Dat wordt dus rond eind november oogsten als alles volgens plan verloopt. Een week of 12 bloei wil ik rekenen.


              Dit is wat erover geschreven wordt door Pyramid seeds.

              Amnesia Gold is echt goud voor iedereen die gek is op Sativa's. Door Lennon en Amnesia Haze te kruisen, creëerde Pyramid Seeds een 80% Sativa-/20% Indicahybride met een snelle groei, hoge productiviteit en een zeer hoge potentie. Levert wel 600 g/m² op na 10-11 bloeiweken.

              Naja, alles met een korreltje zout natuurlijk. Ik ben al blij als ik 1 gram per watt haal. Dat zou dan in totaal 228 gram worden.
              We gaan het beleven maar het gewicht boeit me niet zo. Meer de sport om het zo goed mogelijk doen. Toffe hobby is dit!



              Het scroggen is een beetje uit de hand gelopen inmiddels. De kracht van deze lampen - die ik voor de eerste keer gebruik - is veel groter dan ik gewend ben met mijn vorige lamp. Dat was de Mars Hydro, met 196 watt verbruik.
              Zeker geen slechte lamp, maar 1 van de ventilatoren begon herrie te maken. En dan raak ik, als oud brandweerman een beetje onrustig....dus nu hangen er 4 X TGL 60 lampen zonder ventilator boven. Wat een bak licht!!! Iedere keer als de tent open gaat ben ik weer verbaast.
              Terwijl er toch maar 228 watt uit het lichtnet wordt gebruikt....



              Ik gebruik 4 vierkante potten van 25 liter, gevuld met Canna Terra pro. Er wordt per plant 3X 200ml water per 24 uur gegeven met een PH van 6,2. Ik heb tot dusver nog geen voeding toegevoegd.


              Ik kwam bij het vullen van de potten eigenlijk iets Canna Terra tekort. Ik heb dat aangevuld met gewone potgrond van het tuincentrum.
              Nou, dat is een goede leer geweest! GODDAMN...De hele tent zit vol met varenrouwmugjes....
              Het goed nieuws daartegen is, dat de Horiver vangplaten perfect werken om de plaag niet uit de hand te laten lopen. Ik heb ze niet geteld


              Vraag:
              Hoeveel water geven jullie nou als je planten net gaan bloeien? In een 25 liter pot onder een LED lamp.....
              Ze krijgen 600ml water per 24 uur, maar Ik heb het gevoel dat ik meer water moet geven. Daar tegenover, ben ik eerder bang dat het onderin de pot weer te nat wordt. Je kunt onder een scrog niet even de pot optillen om te voelen of hij licht of zwaar is. Ik zit hier iedere keer mee te kloten.
              Ben benieuwd wie hier iets over kan zeggen. Gewoon ter vergelijk.



              Thx voor alle opmerkingen.

              Grtz, Ron




              Last edited by Ronthebudman; 19 September 2017, 23:42.

              Comment


                #52

                Comment


                  #53

                  Comment


                    #54
                    juist ff alles door gelezen omdat ik intrese hebt om deze lampen te kopen
                    want zit nu met een kast van 80x80 met een 400 watt hps die dimbaar is tot 250 SL van lumatiek ben ik wel content van maar verbruikt te veel zeker met de hoge rekeningen hier in Belgie

                    ik kijk altijd naar de triclonen wanneer ik mijn dames om doe zijn ze 60% wit en 40% amber doe ik ze om
                    even microscoop erbij nemen en kijken of ze al klaar zijn
                    veldje staat mooi vol met veel mooie topjes

                    volgende zal ik ook scrog even proberen heb net tentje terug opgezet vandaag en mijn 2 medi weed platjes binnen gehaald kwam te koud staan nu verder af te bloeien boven de 400 wat hps zonnetje
                    Last edited by smoker2002; 1 November 2017, 04:57.
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                    KEEP ON GROWING AND SMOKING

                    Comment


                      #55
                      Plantjes zijn niet meer geaard ?

                      ...Voeding heb ik de gehele kweek nog niet gegeven en wil ik ook niet gaan doen. Niet omdat ik ertegen ben ofzo, maar gewoon om eens te zien of ik zonder voeding geven ook tevreden ben...
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #56
                        Thx smoker2002, ik ga zeker met een microscoop naar de trichomen kijken. Maar het oogsten duurt nog een paar weken...wel al wat amber maar vooral nog transparante trichomen.



                        QnQ. Nee, ik merkte geen verschil tussen wel of niet aarden. Ben er dus maar mee opgehouden toen ze in de tent gingen.
                        Was een opvlieging zullen we maar zeggen😊

                        Wbt de verkleuring. Ik denk dat er nog een ventilator bij mag, de plant die het dichtste bij de ventilator staat is haast niet verkleurd. De rest wel.


                        Ondanks het verkleurde blad groeit het wel lekker door.


                        Ondertussen ook nog ff een mini Turks Tortelduifje het leven gered...

                        Temp van de grond.

                        De ventilator hangt rechts vooraan. Toevallig is de plant rechts vooraan ook degene met de minste verkleuring in het blad tot nu toe. Ventilator heb ik nu naar het midden aan de rechterkant verplaatst. Even kijken wat dat voor effect heeft.
                        Verder heb ik nog wat dood blad opgeruimd en......

                        Ook alweer nieuwe zaadjes laten ontkiemen voor de volgende ronde....4X Anesthesia! Zodra ze boven zijn laat ik ze zien.

                        Thx voor het meedenken. Alle commentaar is welkom.


                        Grtz, Ron
                        Last edited by Ronthebudman; 2 November 2017, 22:01.

                        Comment


                          #57
                          tegen het raam gevlogen ofzo? Ik hoop dat ie het redt! Goed bezig Ron!

                          Die herfstkleuren zijn wel prachtig, maar dat is dan ook het enige positieve er aan. Hmmm... ik herken het deels wel, herfstkleuren die veel te vroeg beginnen. Ik ben in ieder geval voornemens om te kappen met de alga voeding en over te gaan naar terra, ik ben gewoonweg te slecht in het goed vochtig houden van mijn grondje en met bio loop ik te snel achter de feiten aan bij een eventueel probleem. Wel grappig dat de bladeren die het minste groen in zich hebben het hardste omhoog miauwen om licht, alsof ze blind geworden zijn

                          Hoe staat het met je varenrouwers, nog veel van in de tent? Misschien ligt daar ook een deel van het probleem??

                          Kijk ook ff hier, een kweek van mij met soortgelijke ellende, met name de uitleg van Flint (message #85) is interessant.... https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...200w-led/page6
                          Last edited by Meglow; 2 November 2017, 22:06.

                          Comment


                            #58
                            Thx Meglow,

                            De duif is inmiddels bij een vogelopvang....beter voor ons allebei😊

                            Tja, ik denk dat het een combinatie is van een keer te laat water geven en lampen die net iets te dicht erop hangen. Als je dat net te laat in de gaten hebt is het leed al geschied. Doe je niets aan. Ik ben ook nog aan het stoeien met de ventilator.

                            Die varenrouwmugjes zijn volgens mij allemaal op de gele plakborden blijven hangen. Wat een klein beetje potgrond van het tuincentrum wel niet kan doen....enfin, dat is een goede leer.

                            Voeding heb ik nog niet gegeven. Misschien ligt daar ook een oorzaak, dat zou best kunnen. Maar ik wilde een keer testen wat het effect is van helemaal geen voeding geven.
                            De volgende ronde ga ik wel weer voeding geven. Dan kan ik het verschil zien. Niet helemaal natuurlijk, want ik ga een andere soort kweken. We zien dus wel.
                            Ik maak me er geenzins zorgen over hoor. Heb volgens mij genoeg om ff vooruit te kunnen.....

                            Het was ff scrollen naar nr 85...haha. Gewoon uitzingen dus....GoodoldFlint. THX


                            Grtz, Ron
                            Last edited by Ronthebudman; 2 November 2017, 22:22.

                            Comment


                              #59
                              Uitzingen, zal niet zoveel invloed meer hebben.En de volgende liggen al klaar. Netjes hoor!
                              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                              Comment


                                #60
                                UPDATE. Nu week 8 bloei.

                                Ik had vorige keer een stukje van een topje afgehaald om naar de trichomen te kijken. Dit topje begon nu rot te vertonen. Dus de hele top geknipt en de rot ruim weggehaald. Samen met een ander afgebroken topje heb ik die geforceerd gedroogd en opgerookt. Altijd een goede test vind ik.
                                BENG. Ik ben in lange tijd niet zo stoned geweest.....
                                Dit kwam van de linkerkant van de tent, die kant is duidelijk een stuk warmer geweest door verkeerde plaats van de ventilator en luchtinlaat van de tent. Enfin, en het lijkt dat de linkerkant klaar is.

                                Zie de foto’s.





                                Ik ga in gedeeltes oogsten. Waarom zou ik alles in 1X moeten doen? Hetgeen naar mijn beleving klaar is is klaar. De rest laat ik dan nog even staan. Bovendien, dat plekje toprot zint me niets. Ik ga niet gokken met een mooie oogst😊
                                Degene aan de linkerkant van de tent, die inmiddels rood, paars en geel geworden zijn lijken wel een andere strain maar dat zal vast niet. Het blad is uitgedroogd en lijkt soms wel karton. Bizar.
                                Ik ga deze morgen als eerste oogsten, misschien wel gedeeltelijk. Enfin, dat zie ik wel tijdens het knippen.

                                Grtz, Ron

                                Comment

                                Bezig...
                                X