Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CNNBS*G-Kit met Hans Panel Led, kweekpoging 1.1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Flip Hasjkip en Franco , bedankt voor jullie reactie.

    Voor het water geven heb ik toch maar een Tensiometer als controle middel aangeschaft.
    Het wegen van de potten ga ik zeker doen om mezelf het gevoel te geven. Ook zal ik vooral mijn plantjes in de gaten blijven houden.
    En om dan te controleren of ik dat goed doe gebruik ik de Tensiometer.
    Het zou zonde zijn als mijn 1e kweekje door een teveel of te weinig water geven zou mislukken.

    20170929_112542.jpg
    Gorilla Zkittlez ( Barneys Farm )

    Comment


      #17
      Lekkah bezag gozah haha

      te weinig water zie je snel genoeg omdat dan alles slap hangt.

      teveel water kan je zien dmv de grond te bekijken en als deze continue nat en vochtig is krijgt ze zo en zo geel blad en dat wil je helemaal niet hebben.

      te weinig water geven kan je makkelijk op lossen maar teveel water aan je plantjes gegeven kan je minder snel oplossen.

      Tensiometer is altijd handig.

      Succes

      Comment


        #18
        Hey, ik heb een vraagje over deze kast, omdat ik deze erg gaaf vind.
        Is de afzuiging van deze kast naar buiten toe nodig, of volstaat het openhouden van een raam ook?

        Comment


          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door shroomyj View Post
          Hey, ik heb een vraagje over deze kast, omdat ik deze erg gaaf vind.
          Is de afzuiging van deze kast naar buiten toe nodig, of volstaat het openhouden van een raam ook?
          Ik snap je vraag niet helemaal.
          Maar de kast heeft aan de onderzijde luchtinlaten en de filter blaast de lucht aan de bovenzijde weer naar buiten.
          Ik zou me zo voor kunnen stellen dat een open raam de plantjes meer frisse lucht geeft.
          Maar zeker met de winter in aantocht zou dat ook betekenen dat je koude lucht de kast inzuigt wat ook weer niet goed is.
          Dus als het buiten kouder word, dan hou ik zeker mijn raam dicht en de kachel aan.

          Dit is mijn 1e kweek, dus ik spreek zeker niet uit ervaring.
          Gorilla Zkittlez ( Barneys Farm )

          Comment


            #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Gozah View Post

            Ik snap je vraag niet helemaal.
            Maar de kast heeft aan de onderzijde luchtinlaten en de filter blaast de lucht aan de bovenzijde weer naar buiten.
            Ik zou me zo voor kunnen stellen dat een open raam de plantjes meer frisse lucht geeft.n
            Maar zeker met de winter in aantocht zou dat ook betekenen dat je koude lucht de kast inzuigt wat ook weer niet goed is.
            Dus als het buiten kouder word, dan hou ik zeker mijn raam dicht en de kachel aan.

            Dit is mijn 1e kweek, dus ik spreek zeker niet uit ervaring.
            Dat is precies het antwoord dat ik graag wilde horen. Bij grotere installaties (4/600watt+) kom je dan volgens mij qua warmte in de problemen en heb je een schoorsteen (ideaal) of andere oplossing nodig.
            Ik zou overigens wel je raam op een kier houden of in ieder geval wel wat ventileren ivm vocht?

            Comment


              #21
              Vandaag weer een kleine mijlpaal bereikt.

              Toppen en dieven

              Om eerlijk te zijn vond ik dit best spannend.
              Ik doe dit voor het eerst en een knip van de schaar is nogal definitief.
              Na een hoop twijfels en weer internet afspeuren heb ik de schaar er in gezet.
              Volgens mij is het goed gelukt.
              Met het middelste plantje ( het nakomertje ) heb ik nog even gewacht. Die is over 1 of 2 dagen aan de beurt.

              20171002_130121.jpg
              20171002_130135.jpg
              20171002_131011.jpg
              20171002_130253.jpg
              Last edited by Gozah; 2 October 2017, 12:32.
              Gorilla Zkittlez ( Barneys Farm )

              Comment


                #22
                Er was tijdens het toppen 1 ding die me opviel.
                Ik denk dat de foto net niet scherp genoeg is, maar wie weet is het voor de meer ervaren kwekers toch duidelijk genoeg.
                De verlichting staat uit tot 19.15. Dus op dit moment kan ik geen nieuwe foto maken.

                Ik heb er geen goed voorgevoel bij omdat ik vrees dat dit misschien duid op een hermafrodiet.
                Iemand enig idee ?

                20171002_124658.jpg
                Gorilla Zkittlez ( Barneys Farm )

                Comment


                  #23
                  Ik zie zo op het eerste oog niks verdachts, wel zien die 2 scheuten bij het (links 3-vingerig rechts 5 vinger? zie ik dat nou goed?)bladerset er raar uit.. Zou je voor alle zekerheid een wat scherpere foto kunnen maken?

                  Comment


                    #24
                    Weer een paar dagen verder ....
                    Zaterdag 07-10-2017 de tijdschakelaar op 12/12 gezet.
                    Dit had misschien iets eerder gekund. De plantjes zijn weer flink aan het groeien, dus ik ben benieuwd hoe groot ze uiteindelijk gaan worden.

                    Volgens mij gaat het nog steeds best goed.
                    Geen enkel blad heeft een verkleuring, ze groeien goed en ondanks dat ze nog niet bloeien ruikt het al lekker als ik het kastje open.

                    02-09-2017 Zaden gepland
                    05-09-2017 Plantjes boven de grond
                    02-10-2017 Getopt en gediefd
                    07-10-2017 Tijdschakelaar op 12/12

                    20171010_091732.jpg
                    20171010_090625.jpg
                    20171010_090636.jpg
                    Gorilla Zkittlez ( Barneys Farm )

                    Comment


                      #25
                      Weer een week verder.
                      Naar mijn idee gaat het nog steeds goed
                      Bladeren zijn nog mooi groen. Ik kan zelfs geen verkleurde bladpunten vinden.
                      Als dit tijdens de bloei ook zo blijft gaan, ben ik een gelukkig mens.
                      Ik heb deze keer helaas geen foto zonder de ledverlichting.

                      Ik krijg wel het idee dat ik de klok wat eerder op 12/12 had kunnen zetten.
                      Ze zijn nog best gegroeid, dus hopelijk worden de planten niet te hoog voor mijn kleine kastje.
                      De klok staat nu 9 dagen op 12/12, dus hopelijk zie ik binnenkort de 1e bloei verschijnselen.

                      20171016_012013.jpg20171016_012046.jpg20171016_012123.jpg
                      Gorilla Zkittlez ( Barneys Farm )

                      Comment


                        #26
                        Het begint er op te lijken dat ik een serieus probleem heb.
                        Waarschijnlijk ( eigenlijk wel zeker ) heb ik de tijdschakelaar te laat op 12/12 gezet.
                        De planten zijn sinds die tijd meer gegroeid dan ik had verwacht.
                        De ruimte tussen de lamp en de planten is nu 24 cm en de lamp kan nog maar 12 cm omhoog.
                        Ik heb de tijdschakelaar verzet op 07-10-2017, dus nu 11 dagen geleden.
                        Er is nog niks te zien wat op bloei lijkt, dus ze zullen nog hoger worden.

                        Heeft iemand enig idee hoe hier mee om te gaan ?

                        20171018_213248.jpg
                        20171018_213429.jpg
                        20171018_213512.jpg
                        Gorilla Zkittlez ( Barneys Farm )

                        Comment


                          #27
                          Scrognet kan je voor minder dan 2 tientjes kopen met haken eraan die je aan de palen vast maakt (van het skelet van je tent), kan je hem iets hoger ophangen en naar beneden "duwen" zodat ie netjes boven de planten hangt. Planten in het scrognet binden zodra ze er doorheen groeien, zoek even goed op hoe scroggen precies werkt voor je het doet dan weet je zeker dat je het niet verkeerd doet

                          Hou ze aan het scrognet en daardoor op de hoogte van het scrognet

                          Althans dat zou ik doen als ik te hoog kwam en niet meer hoger kon


                          Comment


                          • Gozah
                            Gozah commented
                            Editing a comment
                            Dank voor je reactie.
                            Ik heb het nog even aangekeken, maar ze beginnen nu echt te hoog te worden.
                            De 1e bloei verschijnselen zijn nu zichtbaar.
                            Kan ik nu nog gebruik gaan maken van een Scrognet of ben ik nu te laat ?

                          #28
                          Ik had zeker niet verwacht dat mijn 1e kweek probleemloos zou verlopen, maar het ging wel erg lekker.
                          Helaas beginnen de 1e probleempjes zich aan te dienen.

                          Ik ben te laat geweest met de schakelaar op 12/12 te zetten waardoor mijn planten te hoog worden.
                          De 1e bloeiverschijnselen zijn nu zichtbaar, dus ik hoop zo dat de groei nu zal gaan stoppen.

                          Ik dacht wat fruitvliegjes te zien. Na wat zoekwerk kwam ik er helaas achter dat het om de varenrouwmug te gaan.
                          Hoe erg het nu is weet ik niet. Ik kan tot 21.00 niet kijken omdat de verlichting uit staat.
                          Ik heb inmiddels 1,5 liter kaneelwater gemaakt, maar ik ben best huiverig om dit te gebruiken.
                          Ik werk met de Bio-Bizz voedingslijn ( biologisch ) en heb geen idee wat het kaneelwater hier voor invloed op heeft.
                          Gorilla Zkittlez ( Barneys Farm )

                          Comment


                            #29
                            Varenrouwmug is shit, je kunt het beste wat vangstrips ophangen of van die gele vliegenlinten. Zo kun je ook zien hoe erg je plaag is.

                            Ook moet je ervoor zorgen dat de grond niet te vochtig is dan kunnen ze geen eitjes leggen.

                            Je kunt ook een laag grof zand op je aarde leggen, de mug kan er zo niet in en de larve niet eruit.

                            Dat scrog net kun je nog oohangen, dat zou ik ook nog doen dan blijven ze mooi op gelijke hoogte.

                            Succes !
                            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                            Comment


                            • Gozah
                              Gozah commented
                              Editing a comment
                              Hier stip je voor mij al een lastig iets aan.
                              Ik vind het nu al lastig om de juiste middenweg te vinden tussen te nat en te droog.
                              Dus zorgen dat de grond niet te vochtig is maakt het helemaal lastig.

                              Het aantal muggen die ik zie vliegen lijkt zeer mee te vallen.
                              Ik zie er hoogstens 2 of 3 vliegen.
                              Vlieglint ga ik vanavond ophangen, dus hopelijk hou ik het onder controle.

                              Bedankt voor je hulp.

                            #30
                            02-09-2017 Zaden gepland
                            05-09-2017 Plantjes boven de grond
                            02-10-2017 Getopt en gediefd
                            07-10-2017 Tijdschakelaar op 12/12
                            23-10-2017 Duidelijke bloei verschijnselen, lamp op bloeistand gezet

                            Wat heb ik me vergist in hoeveel de planten nog zouden groeien nadat de klok op 12/12 ging.
                            Ik kwam er echt niet meer onderuit om te gaan scroggen.
                            Hier heb ik een rek voor gemaakt, wat met kettingen is opgehangen.
                            Hierdoor kan ik de hoogte eventueel nog aanpassen.

                            Tijdens het plaatsen heb ik de sommige planten flink moeten buigen.
                            Geen idee of ze hier last van krijgen.
                            Er is in ieder geval niks geknakt.
                            Nu maar hopen dat het goed komt.

                            20171027_220015.jpg
                            Nog maar weinig ruimte over ...
                            20171027_220028.jpg
                            Nog maar een paar cm onder de lamp
                            20171027_230940.jpg
                            Weer iets meer ruimte
                            20171027_230948.jpg
                            Hoop geweld en gebuig, hopelijk komt het goed.
                            Gorilla Zkittlez ( Barneys Farm )

                            Comment

                            Bezig...
                            X