Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CNNBS*G-Kit met Hans Panel Led, kweekpoging 1.1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Lang geleden dat ik een update gaf.
    Het gaat niet slecht, maar ook niet als gehoopt.
    Doordat de planten te lang ( of verder dan verwacht ) doorgroeiden moest ik gaan scroggen.
    Dit ging niet geweldig doordat de planten vaak te stevig om te buigen waren waardoor er wat takken en topjes afgebroken zijn.
    Wat er nog is doet het best goed, hoewel ik op wat grotere toppen hoopte.
    Ze ruiken in ieder geval geweldig !

    De bloeitijd zou tussen de 50 en 60 dagen moeten liggen, dus ik verwacht tussen 18 en 25 December te kunnen oogsten.

    20171202_235735.jpg
    Gorilla Zkittlez ( Barneys Farm )

    Comment


      #32
      Het moment van oogsten komt steeds dichterbij.
      Ondanks dat ik een 40x loep heb gekocht, vind ik het nog steeds erg lastig te zien.
      Aan de bladeren te zien is de herfst al flink bezig.
      Ik geef ze nog een paar dagen en dan probeer ik het nog eens met de loep.

      20171219_140851.jpg
      20171219_140914.jpg
      20171219_140921.jpg
      20171219_140943.jpg
      Gorilla Zkittlez ( Barneys Farm )

      Comment


        #33
        Stevige toppen!
        Netjes hoor, met zo'n paneeltje.
        Ze zijn wel zo'n beetje klaar denk ik, ja.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #34
          Inmiddels dag 62 van de bloei.
          De soort zou een bloeitijd tussen de 50 en 60 dagen moeten hebben.
          Vanwege het wat zwakke led paneeltje laat ik ze iets langer dan de 60 dagen bloeien.
          Maar ergens deze week gaat de schaar er in.

          Helaas ben ik wel tegen een klein probleempje aangelopen.
          Door het te laat scroggen zijn er blijkbaar een aantal toppen in de schaduw komen te zitten.
          Hier zitten best flinke toppen bij.
          Deze zijn dus zeker nog niet klaar om te oogsten.
          Mijn planning was om in het kastje te gaan drogen, maar dan zou ik alles in 1 keer moeten knippen. Dus ook de toppen die veel te weinig licht hebben gekregen.

          Zal het nut hebben om de toppen die klaar zijn al te knippen en de rest nog te laten staan ?
          Of zullen door de stress van het knippen de laatste toppen alsnog niks worden ?

          Ik weet overigens wel weer waarvoor ik het doe.
          Gister weer voor 25 euro wiet gekocht.
          Kwaliteit is zoals vaker weer slecht en de hoeveelheid is om verdrietig van te worden.
          Als ik het zakje ( waaruit ik op het moment van de foto 1 joint heb gedraaid ) naast 1 van mijn toppen hou word ik vrolijk en verdrietig tegelijk.
          Wat zal ik blij zijn als ik van de coffeeshop verlost ben.

          20171223_235615.jpg
          Gorilla Zkittlez ( Barneys Farm )

          Comment


            #35
            Vandaag is de schaar er in gegaan.
            Zoals ik al verwachte zaten er best wat toppen onder de bladeren, wat toch best zonde is.
            En zo heb ik nog wel wat fouten gemaakt.
            Mijn idee was dan ook om de 1e ronde vooral veel te leren met de hoop op toch een leuke oogst.
            Ik verwacht zeker wel een lekker wietje, maar het had zeker meer ( en misschien beter ) kunnen zijn.

            Wat me opviel was dat de kluiten aarde een stuk droger waren dan ik had verwacht.
            Ik verwachte ook een veel compacter wortelstelsel.
            Dus hier is zeker winst in te behalen.
            Ook heb ik het idee dat ik te zuinig met voeding ben geweest, maar dat is puur een gevoel.

            Volgende ronde ga ik met 4 of 5 planten werken en zo snel mogelijk met scroggen beginnen.
            Ik zit te twijfelen of ik dat met 7 of 11 liter potten ga doen.

            Voorlopig hangt wel mijn 1e oogst wel te drogen

            Drogen doe ik in het kweekkastje.
            Ik heb het filter op de schakelklok aangesloten welke 1x in het uur een kwartier aan gaat.
            Ook hiervan weet ik niet zeker of dit verstandig is.
            Filter continu aan lijkt me zeker niet goed.

            Ook de topjes die eigenlijk niet de moeite waard zijn heb ik maar op een rekje gelegd. Misschien dat ik daar nog wat mee kan.
            Ik heb alleen de grote bladeren en de bladeren waar ik makkelijk bij kon weg geknipt.
            Het kleine spul doe ik wel na het drogen.
            Geen idee of ik hier goed aan doe.

            Mijn planning was om met oud & nieuw van mijn 1e eigen wietje te kunnen genieten, dit ga ik door het drogen helaas net niet halen.

            En nu geduld ....

            ps. blijkbaar vinden mijn katten het ook erg lekker ruiken ....

            20171228_220424.jpg
            20171228_220434.jpg
            20171228_220940.jpg
            20171228_211444.jpg
            Gorilla Zkittlez ( Barneys Farm )

            Comment


            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
              Mooie foto zo met de katten. heheh

            #36
            De kweek en dus ook het kweekverslag zit er op.
            Conclusie: Ik heb nog heel veel te leren.

            De oogst valt erg tegen.
            Ik had gehoopt op een wat grotere oogst, maar daarvan was me al bekend dat het wat tegen zou vallen.

            Erger is dat de wiet erg tegenvalt.
            Het ruikt niet lekker, het smaakt niet lekker en de werking valt tegen.
            En dat voor een wietje wat tegen de 28% thc moet kunnen komen.
            Het zijn ook geen compacte toppen geworden.

            Waar ik het in moet zoeken weet ik helaas niet.
            Mijn vermoeden is dat de aangegeven bloeitijd die bij de zaden vermeld werd onder mijn ledpaneeltje te kort is.
            Ik heb het nog wel proberen te controleren met een 40x vergrootglaasje, maar ik zag het niet goed.
            Dus waarschijnlijk toch te vroeg geoogst.

            Ook is het drogen niet goed gegaan.
            Ik droogde in mijn kweekkastje en zorgde ervoor dat het filter een kwartier per uur aanging.
            Na een dag werd de luchtvochtigheid in het kastje ruim boven de 60% en begon mijn kamer te ruiken.
            Ik heb toen het filter een half uur per uur aan laten gaan.
            Dit is denk ik een flinke fout geweest.
            Na 6 dagen waren de toppen al veel te droog.
            Ik heb toen als een speer de toppen schoon gemaakt en in potten gestopt.

            Ik moet het er helaas maar mee doen.
            Hopelijk gaat het de volgende ronde beter.
            Dan ga ik het proberen met 4x GORILLA GLUE (ZAMNESIA SEEDS) FEM.

            En dan toch maar wat foto's van de tegenvallende oogst

            Herschaalde kopie van 20180103_125242.jpg
            Herschaalde kopie van 20180109_122223.jpg
            Herschaalde kopie van 20180109_122250.jpg




            Gorilla Zkittlez ( Barneys Farm )

            Comment


              #37
              ik had bij eerste kweekje autoflowers onder 600 watt lamp 250 gr droog waar ik best tevreden mee was
              ik droog op geisoleerde zolder de volledige plant onderste boven en verwijder alles buiten de kleine blaadjes rond de toppen
              die knip ik op 1/2 cm die vol trichomen hangen en die drogen mooi in dan
              ik laat ze zo zeker twee weken hangen zonder ventilators erop wel in het donker en met veluxraam op kipstand voor verluchting
              als takjes breken knip ik alle toppen mooi rond en cure ze nog zeker 3 a 4 weken in weckpotten in de kelder en laat ze elke dag kwartiertje luchten
              bij drogen en curen moet je geduld hebben wat de smaak ten goede komt
              huidige oogst zijn fem photosynthese dames die ik topte die nu 8 weken staan en nu pruikjes maken maar zal nog weekje of 10/11 geduld moeten hebben voor oogst want zijn haze soortjes en die hebben tijd nodig
              ze staan in 11 l potten en krijgen nu 0,5 l water per dag met 3ml/l bloeivoeding
              met tensio blumat meter zie ik perfect wanneer ze water moeten krijgen want eerste kweek sukkelde ik ook met watergeven en meter is zeker zijn 30 euro waard

              succes bij volgend kweekje

              DannyDeVito

              Comment


                #38

                Comment


                • Gozah
                  Gozah commented
                  Editing a comment
                  Ik heb inderdaad de 60 dagen aangehouden en dat vanaf het moment dat de topjes net gevormd waren.
                  Volgende keer ga ik ze zeker langer laten bloeien.

                  Ik baal er wel flink van. Ik was zo lekker op weg en heb het eigenhandig verpest.
                  En niet eens uit ongeduld maar door twijfels.
                  1e investering word een beter vergrootglas of microscoop.

                  Ook voor mijn nieuwe zaden geeft de leverancier 60 dagen aan.
                  Ook mijn voorkeur gaat uit naar meer amber, dus ik hou nu zeker rekening met een stuk langere bloeiperiode.

                  Bedankt voor je reactie !
                  Last edited by Gozah; 9 January 2018, 14:37.

                • Jack Spliff
                  Jack Spliff commented
                  Editing a comment
                  Ik begrijp je maar al te goed. Je wil niet te vroeg, maar ook niet te laat oogsten. Ook ik had dat en dat kwam ook door twijfels. Ik had zelfs een mail gestuurd naar de breeder en die antwoordde dat de bloeiperiode enkel de 12/12 fase omvat. Ik geloof er niks van en dat zijn vooral verkoopspraatjes. 8-9 weken staat beter dan 11-12 weken zeker en gaat rapper doen kopen...dunno.
                  Nu ben ik meer relax en weet gewoon dat ze langer mogen staan. De trichomen bekijk ik via een usb-microscoop die ik kocht op AliExpress. Goedkoop en werkt goed genoeg voor de klus. Linkje indien je interesse hebt.https://www.aliexpress.com/item/1000...708.0.0.05HpPm
                  Bol.com verkoopt deze ook maar stukken duurder, maar dan heb je 'm wel sneller.

                #39
                Denk dat het wel meevalt eh...
                Op de foto's van 28-10 zie ik voor het eerst bloei.
                Dat betekent dat ze ruim meer dan 60 dagen bloei gehad hebben.

                Als bloeitijd telt men altijd de echte bloei.
                Vanaf er kleine pruikjes ontstaan van 10-20 pistils in een bosje, begin je te tellen.
                Niet de tijd dat je lamp op 12/12 staat dus. Dat is altijd langer.

                Te laat oogsten doe je trouwens niet zomaar. Dan ga je echt wel 5-6 weken over de 'normale' bloeitijd heen.
                Ik zie die angst altijd bij nieuwe kwekers. Persoonlijk denk ik dat het meer ongeduld is.
                Je kunt beter angst hebben dat je te vroeg oogst, dat gebeurt echt veeeeeel vaker, maar in dit geval niet volgens mij.

                Fluffy topjes krijg je soms als het te warm is geweest, als je te nat kweekt, of als het licht te veraf hangt.
                Goed drogen is net zo belangrijk (en moeilijk) als het kweken.
                Als de wiet te snel gedroogd is, dan is het inderdaad niet lekker.
                Weckpot dicht, en over een maand of twee nog eens proberen, dan zijn de smaak en geur al wat beter.
                Optimaal gaat die pas na 4 maanden of langer zijn denk ik.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • lightitup420
                  lightitup420 commented
                  Editing a comment
                  Hoe droog je dan wel goed? Ik dacht namelijk altijd lv zo laag mogelijk en dan gewoon afzuiging aan en afwachten

                • Jack Spliff
                  Jack Spliff commented
                  Editing a comment

                #40
                Wat was het uiteindelijke gewicht van je oogst?

                Comment


                • Gozah
                  Gozah commented
                  Editing a comment
                  Geen idee, heb het niet gewogen.

                #41
                @Gozah Ik heb precies hetzelfde meegemaakt! Je ziet de toppen hangen en denkt dan, met een kweekschema erbij, dat het tijd is om te oogsten, vervolgens krimpt de boel flink en compactheid is ook ver te zoeken. Ik had wel het geluk dat het wel smaakte en ik er wel een buzz van kreeg. Toch moet ik zeggen dat je toppen er best mooi uit zien op het eind. Volgende kweek ga ik wat langer wachten dus

                Comment


                  #42
                  Hej gozah, Ik zal al blij zijn als men eerste kweek zo zal lopen. Inderdaad spijtig je had betere smaak verwacht maar zal dit wss ook wel voor hebben bij mij :p.

                  Ik las hier ergens dat je gorilla glue gaat kweken? Men lievelingssoortje atm. In tilburg (toermalijn) heb je er super goeie maar is wel 50 euro voor 3,5 gr, wat wel veel is vind ik maar kom :p.
                  Ik wou deze ook eerst gebruiken voor men eerste kweek maar hoor dat deze heel gevoelige planten zijn dat deze snel gestresst kunnen zijn. Komt van afstammeling herma's fzoiet, iemand anders zal dit wel beter kunnen uitleggen.

                  Ik heb dit maar van horen zeggen dus hoop dat alles goed gaat ik ga je zeker volgen wanneer je hier met begint !!!!
                  White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

                  Comment

                  Bezig...
                  X