CNNBS*G-Kit met Hans Panel Led, kweekpoging 1.1

Collapse
X

• Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• shroomyj
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Gozah

Ik snap je vraag niet helemaal.
    Maar de kast heeft aan de onderzijde luchtinlaten en de filter blaast de lucht aan de bovenzijde weer naar buiten.
    Ik zou me zo voor kunnen stellen dat een open raam de plantjes meer frisse lucht geeft.n
    Maar zeker met de winter in aantocht zou dat ook betekenen dat je koude lucht de kast inzuigt wat ook weer niet goed is.
    Dus als het buiten kouder word, dan hou ik zeker mijn raam dicht en de kachel aan.

Dit is mijn 1e kweek, dus ik spreek zeker niet uit ervaring.
    Dat is precies het antwoord dat ik graag wilde horen. Bij grotere installaties (4/600watt+) kom je dan volgens mij qua warmte in de problemen en heb je een schoorsteen (ideaal) of andere oplossing nodig.
    Ik zou overigens wel je raam op een kier houden of in ieder geval wel wat ventileren ivm vocht?

Leave a comment:

• Gozah
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door shroomyj
    Hey, ik heb een vraagje over deze kast, omdat ik deze erg gaaf vind.
    Is de afzuiging van deze kast naar buiten toe nodig, of volstaat het openhouden van een raam ook?
    Ik snap je vraag niet helemaal.
    Maar de kast heeft aan de onderzijde luchtinlaten en de filter blaast de lucht aan de bovenzijde weer naar buiten.
    Ik zou me zo voor kunnen stellen dat een open raam de plantjes meer frisse lucht geeft.
    Maar zeker met de winter in aantocht zou dat ook betekenen dat je koude lucht de kast inzuigt wat ook weer niet goed is.
    Dus als het buiten kouder word, dan hou ik zeker mijn raam dicht en de kachel aan.

Dit is mijn 1e kweek, dus ik spreek zeker niet uit ervaring.

Leave a comment:

• shroomyj
    replied
    Hey, ik heb een vraagje over deze kast, omdat ik deze erg gaaf vind.
    Is de afzuiging van deze kast naar buiten toe nodig, of volstaat het openhouden van een raam ook?

Leave a comment:

• Franco
    replied
    Lekkah bezag gozah haha

te weinig water zie je snel genoeg omdat dan alles slap hangt.

teveel water kan je zien dmv de grond te bekijken en als deze continue nat en vochtig is krijgt ze zo en zo geel blad en dat wil je helemaal niet hebben.

te weinig water geven kan je makkelijk op lossen maar teveel water aan je plantjes gegeven kan je minder snel oplossen.

Tensiometer is altijd handig.

Succes

Leave a comment:

• Gozah
    replied
    Flip Hasjkip en Franco , bedankt voor jullie reactie.

Voor het water geven heb ik toch maar een Tensiometer als controle middel aangeschaft.
    Het wegen van de potten ga ik zeker doen om mezelf het gevoel te geven. Ook zal ik vooral mijn plantjes in de gaten blijven houden.
    En om dan te controleren of ik dat goed doe gebruik ik de Tensiometer.
    Het zou zonde zijn als mijn 1e kweekje door een teveel of te weinig water geven zou mislukken.

20170929_112542.jpg

Leave a comment:

• Franco
    replied
    Kleine plantjes weinig water, grote planten meer water.

Als je twijfel kan je voorzichtig met een satéprikker in de grond prikken om te kijken of deze nog vochtig is.

Of wat Flip al zegt is je potten wegen.

Maar zo te zien heb je het goed onder de knie want ze staan er nu al goed bij

Succes!

Leave a comment:

• Flip Hasjkip
    replied
    Zien er goed uit, je bent goed op weg !

Water geven blijft lastig, dat is een gevoel wat je moet krijgen. Te veel doet meer kwaad dan te weinig. Je kunt je potten voor en na het watergeven wegen dan kun je uitrekenen hoeveel ze ongeveer drinken.

Leave a comment:

• Gozah
    replied
    Plantjes zijn vandaag 22 dagen boven de grond.
    Potjes waren al behoorlijk volgeworteld, dus ik heb ze vandaag overgepot naar de 6,5 liter potten.
    Het nakomertje heeft het lastig.
    Er bleef een blad aan de stam plakken, die ik zelf los heb moeten maken.
    Of dit plantje nog iets gaat worden zou ik niet weten. Voorlopig geef ik haar nog het voordeel van de twijfel.

Nu komt voor mij een lastige fase.
    Ik heb werkelijk geen idee hoeveel water ik moet gaan geven.
    Met de kleine potjes was dat vrij makkelijk.
    Door alle berichten die ik op dit forum gelezen heb ben ik bang dat ik te veel ga geven.
    Maar wat is te veel en wat is genoeg ?

Al met al tot nu toe best tevreden met hoe het gaat.

20170927_130750.jpg
    20170927_131028.jpg
    Last edited by Gozah; 27 September 2017, 12:40.

Leave a comment:

• Gozah
    commented on 's reply
    Bedankt voor je reactie.
    Voorlopig laat ik het "achterblijvertje" nog staan.
    Het is ook geen achterblijvertje omdat ze het minder goed doet, maar doordat het 5 dagen later gezaaid is.

• QnQ
    replied
    Overpotten als de pot volgeworteld zit, maar voor de bloei. Dat gaat wel lukken met een weekje ofzo.

Let op: eigen mening:
    Ik zou dat ene achterblijvertje in t midden er ook uitkieperen.
    Die gaat alleen ruimte innemen van de planten die het wel goed doen.
    Nahja dat kan je ook nog beslissen tijdens het overpotten ofzo.

Ze zien er goed uit. De lamp hoeft nog niet hoger.
    Succes!

!(◎_◎)

Leave a comment:

• Gozah
    replied
    In veel kweekverslagen lees ik dat er gevraagd word om foto's zonder disco licht.
    Mijn lamp ging net uit, dus gelijk maar even 2 foto's genomen.

Ik heb net ook een potje van onder bekeken, de 1e wortels zijn daar zichtbaar door de gaten van de pot.
    ​​​​​​​Ik merkte net dat 1 plantje scheef stond doordat de stam te zwak is ( iets strek gehad in het begin )
    Wanneer de planten naar hun definitieve potten ( 6,5 liter ) overgepot moeten worden zou ik echt niet weten.
    Misschien dat iemand daar een idee over heeft ?

20170920_131021.jpg
    20170920_131032.jpg

Leave a comment:

• Flip Hasjkip
    replied
    Netjes, gaat de goede kant op !

Leave a comment:

• Gozah
    replied
    8 van de 9 plantjes zijn vandaag precies 2 weken boven de grond.
    De 9e loopt 5 dagen achter.
    Tot nu toe lijkt het goed te gaan.

20170919_124754.jpg
    20170919_124815.jpg

Leave a comment:

• Gozah
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BackYardPlant
    de keren dat ze dat bij mij deden, die jonge blaadjes zo draaiend, had ik een erg lage LV, maar trekte de plantjes later wel bij
    LV zit continu tussen de 50 en 60%, dus dat lijkt mij niet het probleem.
    Er van uitgaande dat de waardes van mijn weerstation kloppen.
    De onderste waardes komen uit de kast, die daarboven van buiten de kast.
    Ledverlichting staat nu uit, wat ongeveer 2 graden verschil maakt.
    De nieuwe bladeren zien er gelukkig wel goed uit.

Herschaalde kopie van 20170916_141742.jpg

Leave a comment:

• BackYardPlant
    replied
    de keren dat ze dat bij mij deden, die jonge blaadjes zo draaiend, had ik een erg lage LV, maar trekte de plantjes later wel bij

Leave a comment:

Bezig...