Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CNNBS*G-Kit met Hans Panel Led, kweekpoging 1.1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    CNNBS*G-Kit met Hans Panel Led, kweekpoging 1.1

    Korting op 420shop
    Kweekpoging 1.1 omdat poging 1 al mislukt was voor het begon.
    Ik had 5 low budget autoflower zaden besteld, waarvan er maar 1 uitkwam.
    Achteraf gezien is dat misschien ook mijn geluk geweest.
    Autoflowers in mijn kleine kastje zou waarschijnlijk toch geen succes zijn geworden.

    Dus nu poging 1.1

    Na op dit en andere fora veel gelezen te hebben, heb ik gekozen voor de 4 toppen per plant methode.
    Dit zou dan inhouden dat ik op 9x 4 toppen kom ( dus 36 toppen in mijn kleine kastje )

    vier toppen per plant.jpg

    Vraag 2:

    De combinatie afwijkende grond en voedingslijn.
    Wanneer te beginnen met de voeding en in welke verhouding.
    Ik besef me dat hier geen 1 op 1 antwoord op te geven is. Mijn twijfel komt doordat ik door mijn gemix geen light grond heb, maar wel de allmix heb verdund.

    Vraag 3:

    Als ik lees over de Biobizz voedingslijn, kom ik tegen dat je hierbij niet op de ph waarde van het water hoeft te letten mits je met grote potten werkt.
    Wat is een grote pot ?
    Volgens internet heb ik hier een gemiddelde ph waarde van 8.44
    Waar doe ik nou verstandig aan ? ph wel of niet verlagen en waarmee ?

    Vraag 4:

    De temperatuur:

    Op dit moment is de temperatuur in de kast 21.4 en de lv 61%
    Helaas loopt de zomer op zijn eind, dus verwacht ik wat temperatuur problemen.
    Door de maat van van mijn kastje kan ik er bijna niks in kwijt, laat staan een verwarming.
    Ik kwam al info tegen om een bodem verwarming te maken van de inhoud van een elektrische deken.
    Helaas zijn die er niet te krijgen in een kinderbed formaat, dus alles is te groot voor mijn kastje.
    Welke opties heb ik hier nog voor ?

    We gaan het allemaal zien hoe het loopt.
    Ik heb er zin in en ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan en ben vooral benieuwd naar jullie op of aanmerkingen.









    Last edited by Gozah; 4 September 2017, 15:31.
    Gorilla Zkittlez ( Barneys Farm )

    #2
    Leuke kastje lees regelmatig de topics met dit kastje op cnnbs.

    Het is niet zo heel slim om in all mix te ontkiemen omdat er veel voeding in zit.
    Handiger was lightmix zeker omdat je ook wilt voeden wat voor weken in de all mix zit als ik het goed heb.

    Antwoord vraag 1.
    Een pc fan biedt een oplossing dit verbinden met een adapter en als een adapter neemt met verschillende voltage kun je de snelheid aanpassen.
    En dat het niet zwenkt is niet zo'n probleem.

    Antwoord vraag 2.
    Voeding hoef je nog niet zo veel te geven je geeft zelf al aan dat het in allmix staat de eerste weken alleen maar water.

    Antwoord vraag 3
    Ph hoef je niet aan te doen kweek zelf ook met bio bizz en verander het niet.

    Antwoord vraag 4.
    Je kunt een warmtekabel kopen en deze om de potten draaien bij barteljo zijn ze niet duur en werken prima, spreek uit ervaring



    Veel succes en ga je zeker volgen.

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door witpen View Post
      Leuke kastje lees regelmatig de topics met dit kastje op cnnbs.

      Het is niet zo heel slim om in all mix te ontkiemen omdat er veel voeding in zit.
      Handiger was lightmix zeker omdat je ook wilt voeden wat voor weken in de all mix zit als ik het goed heb.


      Antwoord vraag 4.
      Je kunt een warmtekabel kopen en deze om de potten draaien bij barteljo zijn ze niet duur en werken prima, spreek uit ervaring



      Veel succes en ga je zeker volgen.
      Bedankt voor je reactie witpen,

      Het is niet zo dat ik wil voeden, maar ik kan me zo voorstellen dat het wel nodig gaat zijn.
      En als het dan nodig is, dan het liefst biologisch.
      Vandaar dat ik de voeding al heb besteld.

      Die warmtekabel lijkt me een goed idee.
      Ik ga me er wat meer in verdiepen.
      Gorilla Zkittlez ( Barneys Farm )

      Comment


        #4
        Voeding heb je waarschijnlijk wel nodig en je kunt het maar in huis hebben.
        En biologisch is het voordeel dat de smaak naar mijn idee beter en dat je geen ph of ec hoeft te meten.
        Het voordeel van een topic is dat de leden van jointjedraaien je kunnen helpen wanneer je voeding nodig hebt.

        Comment


          #5
          Kleine update ...

          Zoals de meeste het waarschijnlijk wel zullen herkennen van hun 1e kweek, ik kijk de plantjes bijna de grond uit
          Misschien heeft het geholpen ...
          9 zaden in de grond op 02-09-2017 en 8x boven gekomen op 05-09-2017
          De 9e kwam helaas niet boven, daar heb ik snel een nieuwe voor laten ontkiemen.
          Deze kwam vandaag ( 10-09-2017 ) boven. Hopelijk zal 5 dagen achterstand niet al te veel gevolgen hebben.

          Ik had de zaden direct in de 6,5 liter potten gedaan.
          Snel kwam ik er al achter dat dit niet verstandig was. De plantjes begonnen scheef te groeien richting de lamp.
          Ik heb ze dus snel in kleinere potjes gedaan, waardoor ze recht onder de lamp kwamen te staan.

          Ook al is dit maar het begin, ik word er blij van.

          20170910_201607.jpg

          Attached Files
          Gorilla Zkittlez ( Barneys Farm )

          Comment


            #6
            Ik begin nu toch wel de 1e tekortkomingen van het kastje te ontdekken.
            Zo heb ik bv een clipfan besteld. Leuk ding, maar waar te plaatsen ?
            Ik kon geen enkel punt in het kastje vinden waar ik de fan op kon plaatsen.
            Ik heb dus maar een latje in de kast geplaatst waar de fan op vast gezet kon worden.
            Helaas ontstaat hierdoor een lichte resonantie in de kast.
            Voor mij niet heel storend, maar ik ben bang dat dit misschien door de buren te horen is.
            Ik heb nog geen idee hoe ik dit ga oplossen.
            De plantjes staan nu in ieder geval wel iets te wiebelen.

            De plantjes doen het naar mijn idee leuk.
            Maar ik zie wel dat een paar bladeren iets krom zijn.
            Zou dit kunnen komen doordat ik met de verkeerde grond ben begonnen ?

            Ondanks dat de grond eigenlijk te rijk is, heb ik toch 1x een halve dosis Root-Juice gegeven.
            Hopelijk krijg ik hier geen spijt van.

            Herschaalde kopie van 20170915_122714.jpg

            20170915_122727.jpg
            20170915_122733.jpg
            Attached Files
            Gorilla Zkittlez ( Barneys Farm )

            Comment


              #7
              de keren dat ze dat bij mij deden, die jonge blaadjes zo draaiend, had ik een erg lage LV, maar trekte de plantjes later wel bij

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door BackYardPlant View Post
                de keren dat ze dat bij mij deden, die jonge blaadjes zo draaiend, had ik een erg lage LV, maar trekte de plantjes later wel bij
                LV zit continu tussen de 50 en 60%, dus dat lijkt mij niet het probleem.
                Er van uitgaande dat de waardes van mijn weerstation kloppen.
                De onderste waardes komen uit de kast, die daarboven van buiten de kast.
                Ledverlichting staat nu uit, wat ongeveer 2 graden verschil maakt.
                De nieuwe bladeren zien er gelukkig wel goed uit.

                Herschaalde kopie van 20170916_141742.jpg
                Gorilla Zkittlez ( Barneys Farm )

                Comment


                  #9
                  8 van de 9 plantjes zijn vandaag precies 2 weken boven de grond.
                  De 9e loopt 5 dagen achter.
                  Tot nu toe lijkt het goed te gaan.

                  20170919_124754.jpg
                  20170919_124815.jpg
                  Gorilla Zkittlez ( Barneys Farm )

                  Comment


                    #10
                    Netjes, gaat de goede kant op !
                    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                    Comment


                      #11
                      In veel kweekverslagen lees ik dat er gevraagd word om foto's zonder disco licht.
                      Mijn lamp ging net uit, dus gelijk maar even 2 foto's genomen.

                      Ik heb net ook een potje van onder bekeken, de 1e wortels zijn daar zichtbaar door de gaten van de pot.
                      ​​​​​​​Ik merkte net dat 1 plantje scheef stond doordat de stam te zwak is ( iets strek gehad in het begin )
                      Wanneer de planten naar hun definitieve potten ( 6,5 liter ) overgepot moeten worden zou ik echt niet weten.
                      Misschien dat iemand daar een idee over heeft ?



                      20170920_131021.jpg
                      20170920_131032.jpg
                      Gorilla Zkittlez ( Barneys Farm )

                      Comment


                        #12
                        Overpotten als de pot volgeworteld zit, maar voor de bloei. Dat gaat wel lukken met een weekje ofzo.

                        Let op: eigen mening:
                        Ik zou dat ene achterblijvertje in t midden er ook uitkieperen.
                        Die gaat alleen ruimte innemen van de planten die het wel goed doen.
                        Nahja dat kan je ook nog beslissen tijdens het overpotten ofzo.

                        Ze zien er goed uit. De lamp hoeft nog niet hoger.
                        Succes!




                        !(◎_◎)
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                        • Gozah
                          Gozah commented
                          Editing a comment
                          Bedankt voor je reactie.
                          Voorlopig laat ik het "achterblijvertje" nog staan.
                          Het is ook geen achterblijvertje omdat ze het minder goed doet, maar doordat het 5 dagen later gezaaid is.

                        #13
                        Plantjes zijn vandaag 22 dagen boven de grond.
                        Potjes waren al behoorlijk volgeworteld, dus ik heb ze vandaag overgepot naar de 6,5 liter potten.
                        Het nakomertje heeft het lastig.
                        Er bleef een blad aan de stam plakken, die ik zelf los heb moeten maken.
                        Of dit plantje nog iets gaat worden zou ik niet weten. Voorlopig geef ik haar nog het voordeel van de twijfel.

                        Nu komt voor mij een lastige fase.
                        Ik heb werkelijk geen idee hoeveel water ik moet gaan geven.
                        Met de kleine potjes was dat vrij makkelijk.
                        Door alle berichten die ik op dit forum gelezen heb ben ik bang dat ik te veel ga geven.
                        Maar wat is te veel en wat is genoeg ?

                        Al met al tot nu toe best tevreden met hoe het gaat.

                        20170927_130750.jpg
                        20170927_131028.jpg
                        Last edited by Gozah; 27 September 2017, 13:40.
                        Gorilla Zkittlez ( Barneys Farm )

                        Comment


                          #14
                          Zien er goed uit, je bent goed op weg !

                          Water geven blijft lastig, dat is een gevoel wat je moet krijgen. Te veel doet meer kwaad dan te weinig. Je kunt je potten voor en na het watergeven wegen dan kun je uitrekenen hoeveel ze ongeveer drinken.

                          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                          Comment


                            #15

                            Comment

                            Bezig...
                            X