Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn 1e binnenkweek en kweekverslag 2x600w 25x WW

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ik begin toch te twijfelen over een EVSA. Welke zou ik doen? 2 x 600 of 1 x 1000? Denk dat ik voor Dimlux wil gaan. Ik hoor graag de mening van wat gevorderde kwekers. Alvast dan

    Comment


      #17
      Viel die test wat tegen van't weekend?

      http://www.microfluo.net/nl/ballasts...u-e-serie.html

      Bestaan die nog?

      Blijf je in die tent, ga dan voor zoiets. Die 2 keer 600, al zijn het evsa's, die krijg je ook niet deftig gekoeld. Mss wel als ze op 400 watt draaien en dan zouden ze later op 120x240 kunnen. Enfin, geen enkele gevorderde kweker die u hier 2 keer 600 gaat aanraden op 150x150. Je bent niet de eerste, zijn nog wel een tiental topics over.
      Die gavita is een beest van een lamp. Ga hem wsl niet meer gebruiken, maar ik heb de oudere 600 watt variant daarvan liggen. Vlotjes 1 op 1 mee gedraaid op 500 watt op 140x140 scrog... Nooit de behoefte gehad van ze naar 600 watt te draaien.

      Comment


        #18
        Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
        Viel die test wat tegen van't weekend?

        http://www.microfluo.net/nl/ballasts...u-e-serie.html

        Bestaan die nog?

        Blijf je in die tent, ga dan voor zoiets. Die 2 keer 600, al zijn het evsa's, die krijg je ook niet deftig gekoeld. Mss wel als ze op 400 watt draaien en dan zouden ze later op 120x240 kunnen. Enfin, geen enkele gevorderde kweker die u hier 2 keer 600 gaat aanraden op 150x150. Je bent niet de eerste, zijn nog wel een tiental topics over.
        Die gavita is een beest van een lamp. Ga hem wsl niet meer gebruiken, maar ik heb de oudere 600 watt variant daarvan liggen. Vlotjes 1 op 1 mee gedraaid op 500 watt op 140x140 scrog... Nooit de behoefte gehad van ze naar 600 watt te draaien.
        Haha de test heeft niet plaats gevonden. Ik had 1 vsa laten vallen hele aansluitblok afgebroken... Die Gavita zijn lastig aan te komen. In het buitenland is weer lastig met garantie etc. Is die website een beetje te vertrouwen?

        Comment


          #19
          Geen idee. Ik weet dat die hier in wallonie drie fysieke winkels hebben. Al wat goeds van gehoord.

          Van herbshop ben ik zeker. Daar staat ze wel 480 euro. Ben je van Nederland mss? Die verzenden denk ik niet naar daar. Ophalen kan wel. Nu, eigenlijk hoort die ook in een rechthoekige tent, maar ging hier perfect op een vierkant. Gavita heeft in samenwerking met mammoth daar een speciaal type tent voor Maar die setup is niet direct goedkoop...

          Comment


            #20
            Nou de kogel is door de kerk. Het is een Gavita PRO 1000w DE geworden. Ik woon in Arnhem en heb hem net over de grens gekocht. Hij had er nog genoeg op voorraad staan hij zelf is Nederlander.

            Comment


              #21
              Mijn setup is als volg nu:

              Secret Jardin Darkroom DR150 R3.0 (150x150x230)
              Gavita Pro 1000w DE
              Secret Jardin TNEON 2 x 75 watt + 9500K cutting light
              Buisvantilator Can-Fan 820m3
              1000m3 Can-Lite filter
              1x Fancontroller met themostaat
              Voedingslijn van Canna (Flores/Vega/Rhizotonic/Booster/PK 13-14/Canazym)
              Canna Pro Grond
              Light Mix
              Jiffie potjes (voorgroei)
              The Neutrilizer
              Digitale Hygo/Thermometer
              25 x 11L potten
              25 x White Widow feminized seeds
              Spongepots
              Propagator 64
              Davin Schakelkast 2x600
              3kg automatische poederblusser
              1kg automatische poederblusser
              2000w kachel met thermostaat
              50 liter vat en dompelpomp

              En natuurlijk wat lossen spullen zoals PH/EC meter, ventilator, slangen, klemmen etc. etc.

              Ik denk dat ik morgen ga kiemen in de Spongepot onder T-Neon 2x75 watt en als ze boven zijn gaan ze in Jiffie bakjes (0,8 liter volgens mij) gevuld met lightmix onder 600watt

              En vanuit daar wil ik ze in de 11L potten hebben in de canna pro grond en dan op 1000/1150watt vlammen, hopelijk.

              Wat denken jullie? Voorzien jullie problemen als ik het zo ga aanpakken?
              Last edited by fitnessfreakK2; 27 September 2017, 18:45.

              Comment


                #22
                Ja, zo krijg je wel wat problemen die jiffies, gooi die maar weg. De wortels komen daar ni door. 600 watt boven 0,8 liter, dan mag je elke twee uur gaan water geven want die grond droogt onmiddellijk uit. Spongepots, ook bagger. Er is ruimte zat onder 600 watt om al te beginnen in 4 liters. Maak het jezelf makkelijk. Zaadje in 4 liter en wachten tot ze boven staan.

                Gavita raadt overigens aan van de eerste 100 uur op 1000 watt te draaien, alvorens te gaan dimmen of boosten.

                Comment


                  #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                  Ja, zo krijg je wel wat problemen die jiffies, gooi die maar weg. De wortels komen daar ni door. 600 watt boven 0,8 liter, dan mag je elke twee uur gaan water geven want die grond droogt onmiddellijk uit. Spongepots, ook bagger. Er is ruimte zat onder 600 watt om al te beginnen in 4 liters. Maak het jezelf makkelijk. Zaadje in 4 liter en wachten tot ze boven staan.

                  Gavita raadt overigens aan van de eerste 100 uur op 1000 watt te draaien, alvorens te gaan dimmen of boosten.
                  Oke thanx man! Ik zal eens kijken voor die 4 liter potjes. Goed dat je het zegt van die 100 uur. Zou ik op de hoogste stand +/- 2.35 meter op 1000w? Andere vind ik het een beetje zonde van de stroom eigenlijk.

                  Comment


                    #24
                    Een fitnessfreak die z'n VSA uit z'n handen laat vallen......
                    Yea, die zijn zwaar eh

                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #25
                      Ik zou trouwens niet weten wat de theorie daar achter is. Zou er mezelf ook niet teveel vanaan trekken eerlijk gezegd en starten op 600. Maar las het toevallig bij de beschrijving van hun site... Of eerste dag op 1000 en daarna dimmen.
                      Oh en zet wat door elkaar joh. Er zijn spannender soorten dan ww en veel lekkerder. Wat eten we vanavond? Weer ww. Jeej. Jammer dat er geen wiet ruilbeurzen zijn.

                      Comment


                        #26
                        Ik doe dat trouwens ook.
                        Geen 100 uur, maar ik laat nieuwe lampen 24 uur voluit branden voor ik ze terug zet.
                        Da's ook Gavita dus ik denk dat ik dat van dezelfde bron heb.

                        Jeuj, 25 planten da's toch minstens 5 soortjes die je kunt zetten.
                        Zo kun je nog eens afwisselen, want elke dag hetzelfde gaat echt vervelen.

                        Ja je kan ook 25 soortjes zetten, ghehe....
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 1 photos.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #27
                          Ziet er lekker uit QnQ

                          Hier ook niet 1 soort wiet aan het kweken maar meerdere soorten. Lijkt me wel lekker af en toe een andere high of wat meer stoned en smaak natuurlijk (lol)

                          Comment


                            #28
                            Haha mannen, ik heb speciaal voor 1 wietje gekozen omdat ik nog een beginner ben en geen zin had in verschillende hoogtes etc. Verder ben ik nooit zo'n fijnproever geweest als ik maar wat te smoken heb vind ik het al prima.

                            Vandaag even een paar uurtjes gevlamd met de 1000w werd wel goed warm in de tent, 31 graden. Waar kan ik het beste meten in een lege tent?

                            Comment


                              #29
                              Uit het hps licht. In het begin als de tent leeg is meet ik iets boven de lamp. Anders meet je toch maar stralingswarmte.
                              Je gaat met zaadplanten sowieso verschillende hoogtes hebben, ook al is het maar 1 soort. Daar gaan verschillende pheno's bij zijn. Ga je toppen? Best doen.

                              ik kan momenteel kiezen uit een 30 tal soorten

                              Comment


                                #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                                Uit het hps licht. In het begin als de tent leeg is meet ik iets boven de lamp. Anders meet je toch maar stralingswarmte.
                                Je gaat met zaadplanten sowieso verschillende hoogtes hebben, ook al is het maar 1 soort. Daar gaan verschillende pheno's bij zijn. Ga je toppen? Best doen.

                                ik kan momenteel kiezen uit een 30 tal soorten

                                Comment

                                Bezig...
                                X