Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

+speed autoflower van zaadje tot oogsten in 7wkn!!??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    zo weer tijd voor een update dag 26 ze groeien heerlijk door lamp op 600w om ongeveer 60 cm hoogte de ventilator staat er nu ook bij en blaast op stand 1 over de plantjes heen

    ze groeien wel lekker door maar toch krijgen sommige wat rare symptonen aan het blad zelf dach ik mischien aan de ph omdat ik nog niet voldoende buffertabs heb toegevoegd en geen afgezuurd water geef maar gewoon uit mijn voorverwarde resevoir waar een circulatiepomp en aquqruim verwarmer inzit en temperatuur op 26 graden.

    heb de plantje vandaag 1 liter verwamr kraanwater gegeven van ongeveer 25 graden ze hadden het echt nodig potten waren erg licht. ik ga de volgende water beurt morgen of over 2 dagen iedere plant traktere op een buffertab deze breek ik in 4 stukken en verdeel hem in de pot ongeveer 5 cm diep.

    ook ga ik van de week mijn blumat druppelsysteem aansluiten zodat ze telkens voldoende water krijgen
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 9 photos.

    Comment


      #17
      een nieuwe dag een nieuwe ronde vandaag kwam ik in mijn hokje en werd ik begroet door iets wat ik liever niet zie wat het precies is weet ik nog niet.

      ik heb er een goede foto van kunnen maken maar niet kunnen vangen alle planten doorzocht en niet meer kunnen vinden ook geen soortgenoten.

      ik kweek in een oud houten hok ergens waar ik ook wel een wat grondwateroverlast heb zeker nu de sneeuw smelt en het lang duurt voordat het water wegegzakt is. dus echt een sterile ruimte kan ik het ook niet noemen..

      ook zie ik wat vlekkjes op een blad mischien van het watergeven of dat ze toch mischien last hebben van iets?

      graag hoor ik jullie mening
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 7 photos.

      Comment


        #18
        Die eerste foto lijkt me een gewoon spinnetje, enige wat die doet is andere beestjes zoeken en opeten.
        Die gele spoortjes op de 3e foto lijken sporen van Thrips.
        Onderkant van het blad zitten die, 1mm of kleiner, langwerpig en ze kunnen hard lopen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #19
          Bedankt voor de info QnQ omdat het nog maar op 1 blad zichtbaar is ga ik deze verwijderen en de planten inspuiten met groene zeep en spiritus en even de lamp uit voor een uurtje omdat ze hopelijk nog maar minimaal aanwezig zijn

          Comment


            #20
            ben net in mijn hokje gewest en 2 andere blaadjes zijn ook aangetast ik was mijn telefoon vergeten dus kon geen foto's maken heb een klein blad onderin afgeknipt.

            tot nu toe zit het volgens mij nog op 1 plant maar drufde de rest niet meer aan te raken eerst de gezonde bekijken volgende keer..

            ik heb gekeken naar roofmijt maar is ter prefentie en zal geen plag uit roeien want komen niet in de plant maar leven op de bodem.

            roofwants schijnen erg goed te zijn als je een plaag hebt maar je moet gelijk zown grote hoeveelheid kopen 50m2 ik heb er 1,5 en kosten rond de 50 euro

            vanwege het weer is het me niet gelukt om brandspititus te halen maar ga dit morgen gelijk doen en de planten daarmee behandelen de komende dagen.

            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 3 photos.

            Comment


              #21
              na wat rondneuzen heb ik mischien toch wat gevonden dat minderschaddelijk is voor mijn plantjes dan spiritus met groene zeep 31 euro alleen wel ecl verzend kosten.

              wat is jullie advies toch spuiten dat kleine beetje op roofwansten uitzetten?

              Trips bestrijden? Koop Orius! Roofwantsen tegen trips. Effectief en eenvoudig op een biologische manier trips bestrijden.

              Comment


                #22
                https://www.stadstuinshop.nl/nl/onge...RoCGaAQAvD_BwE

                https://www.biogroei.be/orius?gclid=...hoCJHUQAvD_BwE
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                Comment


                • Hoeloes
                  Hoeloes commented
                  Editing a comment

                #23
                Bedankt voor le links en meedenken Hoeloes
                ik ga vanavond toch de beestjes bestellen ben benieuwd hoe en of het werkt en hoop dat ze de plaag volledig opvreten. Ze leven ongeveer 6 weken en voorkomt evt terugkeer. Heb geen zin om mijn planten in te spuiten als ze volledig in bloeistaan. En idd als ikn er al 4 gram op zou besparen door de beetjes uit te zetten heb ik mijn geld er al uit als ik het in de shop zou moeten halen.

                Comment


                • Hoeloes
                  Hoeloes commented
                  Editing a comment
                  Ajb, spuiten als je dames in bloei staan is vaak geen goed idee. Misschien als laatste redmiddel ofzo, alleen ik zou het ook niet doen.
                  Last edited by Hoeloes; 12 December 2017, 14:52.

                #24
                De beestje kan je trouwens niet in de growshop halen omdat het levende is en kunnen ze niet op voorraad hebben. Zij bestellen ze dan voor je en kan je ze daar ophalen of thuis laten bezorgen.

                Comment


                • Hoeloes
                  Hoeloes commented
                  Editing a comment
                  Das wat ik bedoelde, maar ik ben niet altijd even duidelijk met schrijven. Stoned

                #25
                hier weer een update van week 5 met de plantjes gaat het goed ondanks de trips die er rondhangen in mijn hokje de roofwantsen zijn besteld en al onderweg zag ik net in mijn inbox

                ik zie ze het meeste op 1 plant maar ga ze wel op ander planten plaatsen en hoop dat ze de plaag grotendeel verjagen. heb wel eens gelezen dat het helpt als je knoflook bij je plantjes plaatst gewoon erbij in de aarde zodat ze ook gaan groeien spint en trips schijnen daar niet tegen te kunnen. weet niet of ik dat nu al ga doen want weet niet hoe de roofwantsen erop reageren.

                bij de volgende waterbeurt bac bloeivoeiding toevoegen aan het water had er al eerder aan kunnen beginnen maar omdat ik de buffertabs heb geplaatst afgelopen week wilde ik ze niet te veel voeding gaan geven in 1x

                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 7 photos.

                Comment


                • Hoeloes
                  Hoeloes commented
                  Editing a comment
                  Hoi wijkagent,

                  Die knoflook heb ik buiten wel eens toegepast, maar ik had begrepen dat dit enigszins insecten werend zou zijn. Helaas zal dat niet een plaag bestrijden.
                  Wat ik wel eens preventief heb toegepast binnen, nadat een spinnetje via m’n eigen haar in m’n tent terecht was gekomen en ik helemaal Parra werd. (Bang voor schadelijke beesies) De dames bespoten (in het groeistadium) met een mix van neemolie.
                  Ik zou lekker wachten op die roofwantsen en hopelijk zijn ze snel binnen.
                  Je kunt volgens mij wel een teentje planten in de pot maar persoonlijk denk ik dat het weinig uithaalt.
                  Hopelijk kan de veldslag der roofwantsen snel beginnen.

                #26

                zo we zijn weer een week verder nr 6 en de dames gaan lekker met wat kleine hindernissen. heb 3 dagen geleden de roofwantsen uitgezet. ze hebben goed hun werk al goed gedaan zover ik kan zien plaag was snel verdwenen ook wel lochies had voor 50m2 roofwantsen uitgezet voor 1m2 dus de trips maakte geen schijn van kans. in de gebruiks aanwijzing staat vermeld dat je ze ook kan bijvoeren met nutrimac en je zo een gedeelte in leven kan houden terwijl er geen plaag aanwezig is. jammer dat dit niet op de website erbij vermeld staat had ze in leven kunnen houden.

                ik ben ook begonnen met voeding geven bac bloeivoeding en pk booster 8 ml van elk in 6 liter water. ik zie wat verbarnde blaadjes en ze staan heel erg omhoog ben gestopt met de voeding en heb de ventilator andere richting opgezet mischien is dat door oorzaak dat de bladeren zo omhoog gaan staan.

                mischien is het stress want de planten staan onder 24/7 licht vanaf het zaadjes toto nu en een week of 2 onder 600w

                we wachten rustig af wat mijn veradereingen doen en evt adviezen zijn natuurlijk altijd welkom
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 7 photos.

                Comment


                  #27
                  weer even een update plantjes groeien lekker door 1 wat harder als de andere 5
                  daarom besloten deze te knakken is niet ideaal voor autoflowers maar wil mijn lamp niet gaan aanpassen voor 1 plant
                  ik geef ze iedere dag 1 liter water en om de dag met voeding. merk dat ze soms al best droog staan dus ga beginnen met iets meer water 1,5 kijken hoelang ze daarmee doen.
                  geef ze nu met de hand water vorge kweeks deed ik dat met blumats erg fijn systeem maar kan het water niet mengen met de voeding die ik ze nu geef dus wil deze kweek met de hand afmaken.
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 3 photos.

                  Comment


                  • Hoeloes
                    Hoeloes commented
                    Editing a comment
                    Gaat allemaal mooi daaro!!
                    Mooie groene kleur hebben ze zeg.
                    Mijn dames doen ongeveer 2 dagen met 1,5l in 25l potten.

                  #28
                  Hoi allemaal iedereen een goed en gezond 2018 gewenst en dat er weer veel wiet gekweekt mag worden dit jaar.

                  Hier weer een update van de plantjes week nr 8 alweer

                  ze staan nu 3 weken in de bloei en hebben nog wel een week of 4,5 te gaan. ze staan nog steeds onder 24/7 licht onder 600w

                  3 van de 6 planten beginnen al goede dikke toppen te geven de rest is wat gestrekt en zijn de toppen nog wat minder groot, maar wat niet is kan nog komen.
                  ik ben tijdelijk gestopt met de pk voeding omdat ik wat gele en omgebogen blad puntjes rkijg en denk dat het door de pk voeding komt na wat research op het forum.

                  de roofwantsen hebben hun werk goed gedaan en zijn zelf nu ook zo goed als uitgestorven dus hoop niet dat de trips nu terug komen.

                  vanaf gisteren 31/12/2017 geef ik ze enkel nog bac organic bloeivoeding 10 ml op 6 ltr.
                  kijk hoe de plantjes reageren voordat ik doorga met de bac pk booster.

                  ik heb de plantjes een stukje verplaatst waardoor de plantren wat meer ruimte krijgen die ook al weer aardig is dicht gergroeid

                  groetjes

                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 7 photos.

                  Comment


                    #29
                    Hallo allemaal
                    weer ff een update met een urgente vraag
                    1 van mijn wietplanten krijgt rare bladeren gaan omkrullen alle puntjes van het blad.
                    heb een beetje gezocht op google en kunnen 2 dingen na mijn mening zijn overbevoeding of lichtstress

                    lichtstress is mogelijk ze staan vanaf het zaadje al onder 24/7 licht maar er is maar 1 plant die er last van heeft.

                    overvoeding is ook een mogelijkheid het is medium mix en zitten 1,5 sannie buffertabs in de potten van 11 ltr en is ook aan de minimale kant 2 zou goed zijn volgens gebruiksaanwijzing.

                    ik heb ze tot 3 dagen geleden iedere dag 8ml bac bloeivoeding en 8ml bac pk booster gegeven op 6 ltr water op de fles staat 2 tot 3 ml per liter toevoegen.
                    ben 3 dagen geleden gestopt met pk voeding en 2 dagen met bloeivoeding en geef ze nu enkel water.

                    zover het kan heb ik geprobeerd te spoelen eerst 1 liter water gegeven en even gewacht en daarna weer 1 tiler eroverheen ik wil niet te veel geven dat ze veel te nat staan.
                    heb gelezen dat je 3 ml waterstofperoxide per liter aan het water kan toevoegen om zo planten op aarde te kunnen spoelen zonder problemen te veroorzaken doordat ze te naat komen te staan. heeft iemand daar ervaring mee?

                    de meeste plantjes hebben lichte verschijnselen van overbevoeding maar groeien nog wel door gelukkig de 7 weken ben ik al lang gepasseerd en ziet er naar uit dat ze nog even hebbenvoordat ze gesnoeid kunnen worden.

                    ook mijn laatste potje wiet aangebroken (auto mazar) deze heb ik 2 mnd gecuurd en heeft nu 6 maanden op zolder gelegen en ruikt en smaakt heerlijk al is het niet hele sterke wiet

                    groetjes
                    wijkagent
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 10 photos.

                    Comment


                      #30
                      Spoelen op aarde wilt niet zeggen dat je er flink wat water doorjaagt, met spoelen geef je de laatste 2 weken enkel (afgezuurd) water zonder voeding. De plant gaat dan de meststoffen in het medium opmaken wat de smaak ten goede komt.

                      Ik heb nog nooit met die buffertabs gewerkt maar is het niet zo dat daar alles in zit en dat je niet meer hoeft bij te voeden ?

                      Heb je geen last van beestjes ? Kijk eens goed op de onderkant van de bladeren, het lijkt ol zuigschade wat ik zie op de foto van de bladeren. Verder kun je beter geen bladeren van de plant trekken, dat vindt ze niet fijn

                      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                      Comment


                      • Wijkagent
                        Wijkagent commented
                        Editing a comment
                        hey flip
                        ik wilde spoelen om de te veel voeding die zich nog evt in de grond bevind eruit te spoelen zodat ze niet langer te veel voeding opnemen die ik ze heb gegeven.

                        ik heb idd ook last van trips gehad en heb roofwantsen uitgezet deze hebben goed geholpen maar zijn er wel wat planten en bladeren die aangetast zijn door de trips achter op het blad kan ik geen sporen meer vinden van een plaag.

                        ik heb alleen nog maar met buffertabs gekweekt en ging altijd goed had vaak eerder wat tekort dan overschot aan voeding. dus heb deze kweek wat extra bijgevoed met bac maar iets te veel van het goeden helaas.
                    Bezig...
                    X