Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

+speed autoflower van zaadje tot oogsten in 7wkn!!??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    update week 8
    het is lastig te zien na 1 dag maar lijkt erop dat de plant stabiel is zie nog geen verdere schade door de overbevoeiding.
    ze moeten nog maaar een paar weken maar denk dat ik dit weekend toch de blumats ga installeren ze staan vaak droog na 24 uur als ik kom.
    het is ook makkelijk om ze water via de blumats te geven dan dadgelijks met de hand zeker omdat mijn kweekhokje niet in mijn woning bevind en er iedere dag uit moet anders komen ze water te kort en nu kan ik een keer een dag overslaan. vaak als je 2 dagen niet bent geweest zie je goed hoeveel de toppen zijn gegroeid.

    Comment


      #32
      Ik denk dat die lange nog wel een week of 6 moeten.

      Organische voeding kan meestal niet door druppelsystemen, ik weet niet hoe dat met BAC zit ?
      Anders zou je de Blumats als 'backup' kunnen gebruiken, en de tank met water vullen.
      Dan stel je ze zo af dat ze alleen water geven als het echt heel droog wordt.
      Stel dat ze een keer wat meer drinken, vangen die Blumats het op, en het wordt niet zo nat dat je geen voeding meer kan geven.
      (ik doe dat ook wegens biobizz voeding hier)

      Het effect van 'spoelen' zul je niet meteen zien, nee...even afwachten eh, ik ben benieuwd, maar het ziet er goed uit.
      Je hebt ook niet echt gespoeld natuurlijk, 2L water in een 11L pot is gewoon even flink water geven eigenlijk
      Maar het zal wel het effect hebben dat de EC in de grond wat zakt.

      Volgende kweekje zonder buffertabs ? Om te testen ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #33
        Ze zijn idd niet allemaal tegelijk in de bloei gegaan idd ik hoop zelf 1e week februari te kunnen oogsten maar dat is ff afwachten.

        bac voeding is niet geschikt om langer dan 24 uur te bewaren in water ik heb een watervat van 50 ltr met verwarmingelement en circulatiepomp.
        en meet iedere waterbeurt appart af en pas voeding aan op de hoeveelheid water die ik ze geef.
        ook omdat de bac voeding plakkerig als het opdroogt en niet zo vloeibaar is als water zullen de slangetjes van de blumat snel verstopt raken.

        ik ga zeker een keer proberen om met andere voeding te gaan werken zal daarvoor wel de benodige apperatuur voor moeten aanschaffen heb geen ph en ec meter
        en heb al wat geiivesteerd in nieuwe apperatuur voor mijn hok en nog een suk of 20 tabs liggen dus mijn volgende kweek blijven nog wel even op tabs.

        leer nu steeds meer de plant te lezen en te begrijpen en ga steeds meer plezier hebben in het kweken dus zal er als het aan mij ligt voorlopig niet mee stoppen.
        afgezien het feit dat ik ook gewoon verslaafd ben aan wiet


        Comment


          #34
          UPDATE: Blumats

          vandaag kwam ik mijn hokje binnen en hing een beetje een muffe lucht also ze te veel water hadden maar was niet het geval kan ook de bio voeding zijn die kan ook erg stinken dus ga er vanuit dat dit het is dus kijk het de komende dagen aan.

          heb vandaag alle 6 de planten aangesloten op de blumats als ik mijn hok binnen kom staan de planten in horizontale lijn naar me toe in 2 rijen van 3.
          heb alle 3 de planten aangesloten op 2 blumat sensoren deze heb ik geplaatst in de 2 voorste planten en 2 verdeel druppelaars per plant geplaatst.
          ik heb ze aangesloten op een 50ltr vat onderkant vat staat 40 cm hoger staat dan bovenkant potten en is voldoende om het systeem te laten werken.
          de grond iets natter dan normaal gemaakt en de sensoren in de grond gestopt en zo ver dichtgedraaid dat ze niet meer druppelen. het advies is om ze dan nog 2 streepjes verder dicht te draaien maar heb er 4 gedaan heb al eens eerder lekkage gehad en wil dit als backup gebruiken en ze ook met de hand water blijven geven.

          de temperatuur is erg laag deze dagen en is ook terg te zien in mijn hok themometer gan 28 graden aan en hangt niet in de schaduw heb de lamp daarom op 660w gezet om de temperatuur wat te verhogen en ze gelijk wat extra licht te geven hoop dat ze me belonen met nog grotere toppen

          .
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 6 photos.

          Comment


            #35
            Ze zien er zeker wat nat uit, zal wel snel droog trekken.
            Hopelijk krijg je de Blumats goed afgesteld.
            De kunst is om er niet meer aan te zitten als je denkt dat ze goed staan.

            Dusse...de wijkagent rijdt VW.
            Ik heb de mk1 en mk4 gereden
            Last edited by QnQ; 8 January 2018, 07:36.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Wijkagent
              Wijkagent commented
              Editing a comment
              hahaha jij ziet ook alles he leuke auto's die mk1 en 4 vindt vw zijn fijne auto's dit is mijn dienst auto ik rijd transporter.

              blumats zitten er nu voor de 2e dag in en gaat nog steeds goed 1 rij stond iets te droog naar mijn zin dus heb er toch aangezeten
              blijf ze voorlopig gewoon water geven en voeg geen voeding meer toe.

            #36
            1 van mijn 2 beste en voorheen groenste planten gaan ook wat aanwijzingen geven dat er iets niet helemaal goed gaat.
            zou dit komen door het te veel geven van water bij installeren blumats of nog van te veel voeding?
            ben nooit een kweek geeindigd met compleet groene bladeren maar wel benieuwd wat dit kan zijn om het in toekomst mischien te kunnen voorkomen.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 3 photos.

            Comment


            • Hoeloes
              Hoeloes commented
              Editing a comment
              Kan het iets wat overvoeding zijn aangezien ik ook wat beginnende gele puntjes zie.
              Of misschien iets van een blokkade om dat ze wat te vochtig hebben gestaan.
              Zolang het niet erger wordt is er niets aan de hand.
              Zelf had ik ook een aantal van dat soort blaadjes in m’n vorige kweek en werd het niet erger.
              Tussen door anders eens alleen afgezuurd water geven.
              Hopelijk wordt het net erger.

            #37
            Ik schuif hier ook aan als er nog plek is.
            Ad usum proprium!

            Comment


            • Wijkagent
              Wijkagent commented
              Editing a comment
              kom er gezellig bij plek zat hoor einde is in zicht maar iedereen is altijd welkom

            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
              Toppie! Misschien niet het meest leerzame moment vd kweek maar wel het mooiste moment, dus ben op tijd

            #38
            update week 10 alweer

            de planten gaan lekker hier en daar wat probleempjes voeding te veel voeding te kort maar ze blijven lekker groeien mischien wat minder hard dan anders maar zal genoeg overhouden om lekker van te roken en daar gaat het om.

            de blumats werken goed watertank bijvullen en de rest gaat vanzelf en het leuke is als je een dag oversla om naar de planten te kijken de volgende dag de groei van de plant veel beter ziet.

            1 plant begon wat voedings tekort te krijgen en heb nog wat blumat kruimels erbij gegooid de plant heeft wel flink wat blad verloren maar maakt het inmiddels weer goed.

            2 planten beginnen ook al flink wat bruine toppen te krijgen en denk deze wel te over 1 of 2 weken te kunnen oogsten. ik heb me nog niet echt verdiept in trichomen verdiept wel hier en daar wat over gelezen maar ga zeker een keer een microscoop aanschaffen om ze op het juiste moment te oogsten.

            al een beetje aan het voorbereiden op mijn volgende kweek heb altijd indica's gekweekt en ga nu een keer een sativa doen gelijk een hele bekende amnesia haze heb daar nog 6 zaadjes van liggen van eigenmerk van dutch-headshop maar dat duurdt nog een paar weekjes.

            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 8 photos.

            Comment


            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
              Ja wil ook graag gaan beginnen met Haze of echte sativa planten misschien voor de volgende ronde of ik moet een micro tentje aanschaffen 40x40 en dan twee van die ammies erin knallen ofso.

              OT: Je planten zien er goed uit! Ik raad je wel aan om zsm een microscoop aan te schaffen echt handig.
          Bezig...
          X