Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x WW 2x NL - LED MARS HYDRO II 400W

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Danke Q.
    Ben tot nu ook tevreden met de Mars Hydro II Maar het is uiteraard wachten tot de oogst en droog gewicht, daarna kan ik echt een oordeel geven
    Calcium tekort daar ga ik nu ook van uit, zoals jij het beschrijft zo is het ook gegaan. De stippen namen tot gister wel heel rap toe, nu valt dat mee nadat ik ook niet gewaterd heb Had hetzelfde probleem met de laatste ronde alleen was het lang nog niet zo erg als nu..
    Wat is normaal bloeivoeding geven? Het is dat ik me niet houd aan de kweek schema van BAC, das het enige. Het kan weliswaar liggen aan het water aangezien ik de vorige week 1x spa water had gemengd met kraanwater, dat ze dus te weinig calcium kregen ivm spa water? Had nog een halve fles liggen, d8 what tthe #

    Helaas weet ik niet alles, ook niet van het kweken. Maar gelukkig hebben we het forum nog

    Gr
    Ad usum proprium!

    Comment


      #17
      Ze staan toch mooi zeg. Die paar vlekjes zullen het verschil niet maken.
      Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Dat had je nou net niet moeten zeggen Vaper heheh

      #18
      Zoals ik zei Vaper. Het ging in ene heel rap waardoor ik behoorlijk wat roestplekken heb op het gehele plant. De andere NL#1 die heeft nu last van vergeling in rap tempo. Denk aan N tekort dus verhoog nu de bloeivoeding. De WW doen het op zich veel beter, een van de twee heeft wel 1 dikke roestplek op het onderste blad.. voor de rest gaan deze wel. Ik zal later foto's plaatsen, wellicht morgen van de dames. Wel toevallig dat beide planten van huismerk wietzaadjes.nl het minder goed doen.. dat zal toch niet liggen aan de zaden..
      Ad usum proprium!

      Comment


        #19
        oei, ik was iets te optimistisch

        Mijn laatste 3 kweekjes waren uitsluitend wietzaadjes huismerk. Wat niet wegneemt dat jouw batch slecht kan zijn.

        Khoop dat het snel oplost.
        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

        Comment


          #20
          Nee, dat ligt zeker niet aan de zaden, maar aan de kweker.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #21
            Je ziet het meer en meer tegenwoordig, die roest plekken. Ook ik heb er al mee te maken gehad, maar dan in de groei al. Al die kweken hebben 1 ding gemeen en dat is de combinatie van bio voeding, kraanwater en niet afzuren. Een calciumtekort of magnesiumtekort kan in mijn ogen niet, zeker niet als je kraanwater geeft. Ze gebruiken kalk heel weinig, plus wiet heeft liever een iets zuurdere grond.

            Ik heb zo'n bladeren nooit gezien toen ik regenwater gaf, met zo'n 10-20% kraanwater. Nooit. Ook niet met 8 of 9 weken voorgroei. Als een calciumtekort een vaak voorkomed probleem was dan had ik het toen moeten hebben. Nu heeft precies de helft van de bio kwekers er last van. Regenwater was verder mijn manier van afzuren. Volgens mij kom je na verloop van tijd op een punt dat je aarde niet meer buffert en genoeg heeft van die hoge ph. Het is maar een gok, maar het begint mij nu meer en meer op te vallen. Niet iedereen heeft er last van, maar niet iedereen heeft hetzelfde kraanwater.

            Comment


            • Hoeloes
              Hoeloes commented
              Editing a comment
              K heb hier ook lekker zitten mee te lezen en dacht altijd dat afzuren in een biokweek niet nodig was.
              Maar misschien moet ik het toch maar eens gaan proberen.
              Ik vraag me wel af wat nu de voorkeur geniet, een flesje Ph- of citroenzuur uit zo een plastieken citroen.
              Last edited by Hoeloes; 17 December 2017, 19:10. Reden: Toevoeging

            • BackYardPlant
              BackYardPlant commented
              Editing a comment
              ik sluit me even bij hoeloes aan, maar als ik beo goed begrijp is die Ph- of citroenzuur niet nodig, en kan je simpelweg regenwater i.c.m. kraanwater gebruiken i.p.v. enkel kraanwater.

              Bedankt Beo!

              Edit; hoewel ik verderop wel lees dat ie het ook over citroensap heeft, dus twijfel even of enkel regenwater en kraanwater genoeg is (bij bio kweek)

            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
              Hoe zit het dan met bio voeding icm lightmix? Dan moet je wellicht toch afzuren?
              Ik heb het water uiteindelijk afgezuurd met citroen sap, 3ml citroensap op 1L kraanwater krijg ik PH6.3
              Regenwater is even geen optie voor mij.

            #22
            Oorspronkelijk geplaatst door vaperke View Post
            oei, ik was iets te optimistisch

            Mijn laatste 3 kweekjes waren uitsluitend wietzaadjes huismerk. Wat niet wegneemt dat jouw batch slecht kan zijn.

            Khoop dat het snel oplost.
            Hopelijk word het niet veel erger en dat de oogst straks zwaar tegenvalt. Wellicht zijn de zaden gewoon goed maar heb ik ergens twee weken terug te veel voeding gegeven en te vaak gewaterd. En de afgelopen week heb ik te weinig aandacht besteed aan de dames waardoor ik niet tijdig kon optreden en daar bovenop was het lastig te "gokken" wat het probleem kon zijn voor mij. We zullen het aanzien ik zal nu in ieder geval het water afzuren zoals Beo aangeeft.
            Ad usum proprium!

            Comment


            • beowulf
              beowulf commented
              Editing a comment
              Baat het niet dan schaadt het niet, dat bodemleven gedijt ook beter bij een licht zure grond. Buiten is er zat bodemleven en daar valt alleen regenwater Dan is de vraag wat dat fosforzuur gaat doen, en of er een verschil is met bv lemon kick. Ik heb het is geprobeerd met geconcentreerd citroensap (die groen flesjes van de aldi) en dat haalt de ph ook stevig naar beneden.

            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
              Heb het uiteindelijk ook afgezuurd met een flesje citroensap van de super en het werkt fijner dan met ph-

            #23
            En zo zijn er nog. Maar deze was nu makkelijk terug te vinden.

            Comment


            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
              thanks voor de input Beo.

            #24
            Update #4

            Week 8 12/12

            Bloei week 6

            Dag 35

            Hey hey boys and gals..
            Phew.Heb het erg druk gehad de laatste tijd met werk /en icm de feestdagen wauwawiwa. Daarom dat ik nu pas update.
            Zoals eerder vermeld, ik was al behoorlijk nalatig geweest met de geliefde plantjes en heb ze eerst teveel water met voeding meegegeven en daar bovenop ook nog water zonder deze af te zuren en dat heb ik gemerkt ook. D8 dat het niet nodig was. Kreeg in week 4/5 te maken met roestplekken en daarna blad vergeling.. Doordat ik te laat ingreep en wellicht ook niet goed genoeg is het doorzetten van de roestplekken rap gegaan en de vergeling daarbovenop. Ik twijfelde namelijk of het niet te maken had met stikstof en calcium tekorten..

            Weet NU wel bijna zeker dat de bodem te zuur stond, heb de kraanwater die ik bewaarde in lege spa flessen gemeten en de meting gaf een PH waarde aan van 8.14 Das natuurlijk veel te hoog dus nu zuur ik het water af met citroen sap. Ik doe nu 3ml/4ml citroen sap op 1L kraanwater en dan krijg ik een PH waarde van 6.4 en met voeding erbij 6.3/6.1
            Zal de volgende ronde gewoon gebruik gaan maken van een ph meter van begin tot oogst dat staat vast (just in case)

            Heb nog wat foto's genomen na het wateren vanmiddag en zo stonden ze er bij;

            107 - kopie.JPG109 - kopie.JPG108 - kopie.JPG110 - kopie.JPG111 - kopie.JPG114 - kopie.JPG

            Weer aardig wat blad geraapt van de potten..

            Er komen weinig nieuwe pistels bij de WW#1 en de trichomen bevatten al aardig wat amber kleuren dus ik stop bij deze met voeden. De overige 3 dames krijgen nog wel 1x voeding mee einde van de week/jaar En zal daarna de 16 dagen beginnen met spoelen voor de oogst. Zal wellicht ergens in de tweede week van januari oogsten..

            Afstand van lamp tot de hoogste topjes = 35cm
            Variac = 155V


            TEMP;
            MIN 19.8c
            MAX 2
            7.4c

            LV%;
            MIN
            34%
            MAX
            51%

            Alle vragen, opmerkingen en Q tips zijn welkom. Fijne feestdagen en alvast een gelukkig nieuw jaar !! Tot de volgende update peeps..
            Last edited by ganjagast; 26 December 2017, 21:45. Reden: Aanpassingen
            Ad usum proprium!

            Comment


            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
              Hey Hoeloes weet jij hoe het zit met light mix en bio voeding, is het dan ook echt nodig om af te zuren? Bio substraten maken een buffer aan maar hoe zit het met light mix in combi met vloeibare bio voeding? Hopelijk zal het wel meevallen met de oogst. En idd er zijn nog andere mogelijkheden en hydro lijkt me ook wel wat Vaperke heeft meesterlijke resultaten gehaald zo. Das om nog over na te denken..

            • Hoeloes
              Hoeloes commented
              Editing a comment
              Het verschil met lightmix en growmix;
              Die hebben volgens mij dezelfde buffer waarde alleen is de voeding in lightmix minder waardoor je eerder zult moeten starten met voeding dan bij allmix.
              Ik denk ook dat afzuren niet nodig is, en ook niet op lightmix. Althans met biologische voeding, vloeibaar of niet.
              Zelf heb ik nog nooit een hele kweek op lightmix gedraaid, dat gebruik ik alleen voor het ontkiemen en dan max. de eerste 2 weken.
              Daarna gaan ze in grotere potten in de allmix.
              Over het afzuren wordt al jaren getwist of het nodig is of niet.
              Ik behaal prima resultaten zonder, dus waarom zou ik echt gaan afzuren met ph-, citroenzuur of azijn?
              Als het mis dreigt te gaan werkt spa volgens mij ook prima.
              Je zult wel op moeten letten dat je niet te vroeg begint met voeden ivm latere blokkades.
              Ook zul je de gehele lijn moeten gebruiken en ook de verhoudingen enigszins aan moeten houden.
              Althans zo doe ik het, maar ook mijn werkwijze zal met der tijd veranderen.
              Ik ben ook pas 4 kweken aan ervaring rijk.
              Zelfs na 3x pk13/14(mineraal) zonder te meten hebben gehad gaan ze nog steeds prima.
              Alhoewel ik ook wel wat foutjes maak die weer terug te zien zijn in m’n blad.
              Ik raak nog wel eens de tel kwijt als ik voeding aan het afmeten ben en in 8 verschillende 1,5l flessen moet doen.
              Last edited by Hoeloes; 26 December 2017, 22:28. Reden: Spelling

            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment

            #25
            Update #5

            Week 9 12/12

            Bloei week 7

            Dag 42

            Hey lieve mensen, welkom terug. Vroege herfst kleuren in de tent..
            114 - kopie.JPG116 - kopie.JPG117 - kopie.JPG
            118 - kopie.JPG119 - kopie.JPG120 - kopie.JPG121 - kopie.JPG

            Afstand van lamp tot de middel hoge topjes = 35cm
            Variac = 160V

            TEMP;
            MIN 19.4c
            MAX 26
            .9c

            LV%;
            MIN
            32%
            MAX
            46%


            Ik geef vanaf nu om de dag 250ml water (PH6) mee tot oogst (rond de 14 Jan). Indien nodig meer of minder water uiteraard .

            Zo en nu maar een jointje doen.
            AMG13 - kopie.JPG
            Amnesia G13 gekregen van een maat van me..

            Ad usum proprium!

            Comment


              #26
              Ondanks de herfst zien de toppen er prima uit!
              En een mooi nieuwjaars cadeau heb je gekregen, dat rookt vast heerlijk weg die Amnesia G13
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

              Comment


              #27
              Tussen update

              Week 9 12/12

              Bloei week 7

              Dag 43


              Heb zojuist wat foto's genomen met een USB microscope om te zien hoe de progressie is van de trichomen. De suikerbladen waren afkomstig van de hoofdtoppen.

              NL#1
              NL1-1 - kopie.jpg

              NL#2
              NL2-1 - kopie.jpg


              WW#1
              WW1-2 - kopie.jpg

              WW#2
              WW2-2 - kopie.jpg
              Ad usum proprium!

              Comment


                #28
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                Comment


                  #29
                  Nl#1 lijkt me zo goed als rijp, Nl#2 kan nog enkele dagen tot een week.
                  De beide WW kunnen nog wel een week of langer.

                  Comment


                    #30
                    Thanks! Doet het goed en ben er erg tevreden mee. Voor een prikkie heb ik deze enige tijd terug besteld via Aliexpress
                    Ad usum proprium!

                    Comment

                    Bezig...
                    X