Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x WW 2x NL - LED MARS HYDRO II 400W

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Week 10 12/12

    Bloei week 8

    Dag 49

    Gister heb ik alle 4 de dames geoogst.
    Zat al bijna geen blad meer op de NL#1 en de rest deed ook niet veel meer. Denk dat de planten opname problemen hadden ivm met teveel wateren en voeding meegeven in de weken 4/5/6 van de bloei en kreeg kort daarna te kampen met bladproblemen met alle gevolgen van dien. Kon eerst moeilijk inschatten wat nou het werkelijke probleem was en heb daar ook niet goed genoeg op gehandeld om erger te voorkomen. Het uitzetten van de toppen ging trager dan normaal en echt dik zijn ze nooit geworden..

    Heb uiteindelijk aan de hand van de trichomen geoogst, die vertelde mij dat ze er klaar voor waren en dus zodoende.. Ik zal later nog wat foto's posten van de planten voor het oogsten en uiteraard na het oogsten. Wordt vervolgd..
    Ad usum proprium!

    Comment


      #32
      Teleurstellend resultaat vind ik zelf . Ach ja, teleurstelling hoort er ook bij.. Dat moet dan een leermoment zijn.
      Had veel meer eruit kunnen halen deze kweek en fouten die ik gemaakt heb mag ik niet weer laten gebeuren met de volgende kweek. Wel ga ik zeker goed dieven en trimmen de volgende ronde aangezien ik de fluffy topjes liever zo min mogelijk heb.

      Nat gewicht weet ik niet, is ook niet belangrijk. Ik zal bij de laatste update foto's uploaden van het drogen en met het eindgewicht op de schaal.


      Foto's van 20u voor het oogsten.
      124 - kopie.JPG125 - kopie.JPG

      Last edited by ganjagast; 10 January 2018, 17:19.
      Ad usum proprium!

      Comment


      • Hoeloes
        Hoeloes commented
        Editing a comment
        Dat dieven gaat zeker helpen om wat meer energie naar de ontwikkeling van de hoofdtoppen te sturen.
        Een scrogrek in half-pipe vorm met mazen van 5x5 is ook wel fijn, dan kun je ze tijdens de groei beter binden. Ook dat zal de opbrengst ten goede komen aangezien je de oppervlakte daarmee iets vergroot.
        Evt. heb ik nog een zelf geknoopt scrognet liggen van 90x90 mocht je die nodig hebben, alhoewel mijn voorkeur tegenwoordig uitgaat naar een scrogrek.
        Ik ben toch wel benieuwd wat het je aan droog gewicht oplevert.
        Bij mij gaat het drogen aardig rap, de lv in mn kamer is nu nogal laag.
        Ik heb zelfs al een stukkie in de oven(40graden) gedroogd, wat zoals ik verwacht had een wat scherpe smaak opleverde.
        Ik ook altijd met mn ongeduld als er weer eens wat te drogen ligt.

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Ja moet zeker gaan dieven voordat de huidige planten over gaan naar 12/12 of in de eerste week van 12/12. Doordat ik deze ronde net als de ronde ervoor niet heb lopen dieven kreeg ik een hoop kleine fluff topjes onderaan waar amper licht op komt door de dichte bladerdek. Het levert uiteraard nog wel wat op maar heb dan liever dat al het energie gaat naar de toppen die goed licht vangen en daardoor dus vele malen dikker kunnen worden waardoor je er nog meer uit zou moeten halen. Thanks Hoeloes maar denk dat de afmeting een probleem is voor mijn tentje (60x60) Ik zat er aan te denken om zelf een scrogrek te maken aangezien ik nog wat latjes had liggen van een oude bed en koop ik nog wat tuingaas. Ik zal dadelijk een update doen mbt gewicht etc.

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Hehe heb dat nooit gedaan man, wiet drogen in de oven e/o magnetron. Maar ik ken het wel betreft geduld hebben Het is dan ook wel erg aanlokkelijk om toch even een mooie jointje te draaien en kijken wat al het werk en tijd heeft opgeleverd.

      #33
      No worries, gewoon blijven proberen. De eerste keer op de fiets ging ook nie gelijk goed, oefening baart kunst dus op naar de volgende !
      1e kweek - Mohan Ram (Done)
      3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Das helemaal waar. Toch wel een beetje jammer dat ik niet op het streefgewicht zit, dat weet ik wel zeker eigenlijk, maar moet het nog wegen na het drogen. Kan wel een lachje van af als ik de 100gr behaal We gaan het zien.

      #34
      Ziet er toch best redelijk uit.
      Het ligt eraan hoe ze opdrogen, losjes, fluffy of hard, dat weet je over 2 weken
      't Is in ieder geval eigen kweek, dat rookt sowieso al een stuk lekkerder, en er is wat ruimte voor verbetering.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #35
        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
        Ziet er toch best redelijk uit.
        Het ligt eraan hoe ze opdrogen, losjes, fluffy of hard, dat weet je over 2 weken
        't Is in ieder geval eigen kweek, dat rookt sowieso al een stuk lekkerder, en er is wat ruimte voor verbetering.
        Thanks Q. Wellicht heb ik het verkeerd overgebracht. Ik bedoel eerder dat ik dus al die kleine ''fluffy'' topjes onder had moeten verwijderen voordat de bloei echt was begonnen dan konden de bovenste toppen nog iets meer uitzetten. Of is dat niet helemaal correct?
        Ik haal de toppen trouwens morgen uit de tent na 6 volle dagen drogen in een droog net (takjes knakken al), en dan stop ik het in weckpotten om te curen. Dan nog even geduld hebben. . ..en dat het een fijn rokertje mag wezen.

        BTW Heb de tent ook weer nodig om de volgende ronde officieel te starten aangezien ik er maar 1 heb En er is altijd ruimte voor verbetering toch? Zolang ik maar niet dezelfde fout maak straks
        Ad usum proprium!

        Comment


          #36
          Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
          Je ziet het meer en meer tegenwoordig, die roest plekken. Ook ik heb er al mee te maken gehad, maar dan in de groei al. Al die kweken hebben 1 ding gemeen en dat is de combinatie van bio voeding, kraanwater en niet afzuren. Een calciumtekort of magnesiumtekort kan in mijn ogen niet, zeker niet als je kraanwater geeft. Ze gebruiken kalk heel weinig, plus wiet heeft liever een iets zuurdere grond.

          Ik heb zo'n bladeren nooit gezien toen ik regenwater gaf, met zo'n 10-20% kraanwater. Nooit. Ook niet met 8 of 9 weken voorgroei. Als een calciumtekort een vaak voorkomed probleem was dan had ik het toen moeten hebben. Nu heeft precies de helft van de bio kwekers er last van. Regenwater was verder mijn manier van afzuren. Volgens mij kom je na verloop van tijd op een punt dat je aarde niet meer buffert en genoeg heeft van die hoge ph. Het is maar een gok, maar het begint mij nu meer en meer op te vallen. Niet iedereen heeft er last van, maar niet iedereen heeft hetzelfde kraanwater.
          Die roeste bladeren wijzen meestal op een te rijke voeding in de grond. Beste is zo weinig mogelijk bijvoeden en zoals je zelf zegt opletten met leidingwater. Daar worden stoffen aan toegevoegd zoals kalk etc wat ervoor zorgt dat de sporenelementen in je voeding hun werk niet kunnen doen en ontregeld raken. Leidingwater heeft in veel gevallen ook de verkeerde PH wat je dan probeert de corrigeren met PH- toe te voegen wat ook geen bevorderlijk resultaat geeft voor je grond en je bodemleven.
          Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

          A. The cop!

          Comment


            #37
            Oorspronkelijk geplaatst door Smoking Fifi View Post

            Die roeste bladeren wijzen meestal op een te rijke voeding in de grond. Beste is zo weinig mogelijk bijvoeden en zoals je zelf zegt opletten met leidingwater. Daar worden stoffen aan toegevoegd zoals kalk etc wat ervoor zorgt dat de sporenelementen in je voeding hun werk niet kunnen doen en ontregeld raken. Leidingwater heeft in veel gevallen ook de verkeerde PH wat je dan probeert de corrigeren met PH- toe te voegen wat ook geen bevorderlijk resultaat geeft voor je grond en je bodemleven.
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

            Comment


            • Smoking Fifi
              Smoking Fifi commented
              Editing a comment
              Best is nog altijd regenwater vind ik en afzuren of Ph meten doe ik niet. De meeste voeding is erop gemaakt voor bij regenwater te gebruiken. Zoals je zegt bij een bio kweekje zeker niet afzuren dit geeft enkel problemen voor je bodemleven. Let wel op dat je bij een biokweekje met genoeg medium (grond) werkt dan heeft deze de kans om kleine foutjes op te vangen zonder dat je hierop moet reageren.

            #38
            Het zou inderdaad zonde zijn en een dure kweekje worden als je de gehele kweek Spa water zou moeten aanschaffen daar ben ik het helemaal mee eens. Maar aangezien ik geen fan ben van ph- en continue citroensap of azijn meegeven geen optie is ivm fluctuaties is het beste om kraanwater een aantal keren te combineren met Spa water, voornamelijk in de eerste fase van de groei en bloei. Nu start ik het ontkiemen met Spa water en de eerste week groei, daarna houd ik het op kraanwater en zo nu en dan zuur ik deze af met citroensap maar niet meer als 1x in de week. Zodra de bloei start geef ik ook weer Spa water mee en dan nog een paar keer voor oogst. Dat heb ik gedaan toen ik de Critical kweekte en heb de gehele ronde mooie groene bladeren er aan over gehouden.

            Kraanwater bij mij hier is 8.13 wat erg hoog is
            Ad usum proprium!

            Comment


              #39
              Zo ben alweer lekker bezig met de volgende ronde en de zaailingen zitten al sinds maandag avond in hun nieuwe bestemming (DR60)
              Na dik 7 dagen drogen in een droognet had ik besloten om de toppen uit de tent te halen aangezien de grote takken ondertussen al knakten en het grassige geur ook al weg was. De temperaturen en LV waren stabiel, zo tussen de 21/22 graden en de LV rond 40%, en mede daardoor konden ze rustig aan drogen. Twee weken zou wel weer te lang zijn anders zou het poeder worden bij het brokkelen.

              126-1- kopie.JPG

              NL.jpgWW.jpg

              51gr NL zonder knipafval en takjes meegerekend.
              38gr WW zonder knipafval en takjes meegerekend.

              Teleurstellende resultaat vind ik, het kon beter namelijk. Ik hoef het niet eens uit te rekenen al wetend dat ik de 1:1 niet heb gehaald (als dat mogelijk is met de MARS) Dat neemt niet weg dat ik toch genoten heb van de kweek ondanks dat er momenten waren dat ik er even niet naar omkeek dat i.v.m drukte van werk en andere persoonlijke dingen. MAAR heb toch een lekker rokertje straks en in de tussentijd gaan we gewoon weer lekker verder. Ervoor zorgen dat ik niet dezelfde fout bega tijdens mijn huidige ronde zodat ik er meer uit kan halen en ook wil ik weten hoeveel de Mars me kan opbrengen met een goedlopende kweekje. Het dieven en goed trimmen daar ga ik me ook meer mee bezig houden aankomende ronde(s)

              Nog wat budshots NL<--> WW
              closeup-nl.jpgcloseup-ww.jpg

              2.4gr NL in gripzakje voor het roken
              1.9gr WW in gripzakje voor het roken

              132 - kopie.JPG

              Heb al wat gesnoept van de NL en vind het een aangenaam rokertje, lekker zacht op de keel en het geeft me een rustgevende gevoel maar niet
              super heavy dat ik niks wil/meer kan doen Stoned zeker. Wel perfect als slaapmiddel en anti-stress. Het smaakt erg goed maar zoals altijd kan ik het moeilijk beschrijven..De Widow slaat iets minder hard in bij mij maar ook hier word ik lekker rustig van en toch wel weer iets actiever zeg maar.. Voor de rest is het niks bijzonders.

              19gr knip afval incl. fluff topjes van alle 4 de plantjes voor het maken van een mini hash bloke

              133.JPG


              Nu staan ze lekker te curen in weckpotten en dit wil ik minimaal met 4 weken doen. In de kleine pot zit AMG13

              131 - kopie.JPG

              En nu weer wachten no...
              Ad usum proprium!

              Comment


              • ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                De toppen zijn niet de grootste maar ze zijn wel erg compact.

              • ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                Aanvulling: In dat bakje naast het bakje met gripzakjes Dat was NL#1 en er zat volgens mij nog geen 3/h gram in.

              #40
              Zekers, ziet er goed uit, laat het smaken.
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


              • ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                Thanks Flip!

              #41
              Ziet er zeer smakelijk uit! Nice job

              Comment


              • ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                Dat vind ik nou ook Thanks Jack!

              #42
              Geniet ervan !

              Comment


              • ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                aiight Thanks man!

              #43
              Lekker, nog ff geduld dus

              Comment


              • ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                Idd nog even geduld hebben en dan kan ik echt gaan genieten van mijn rokertje

              #44
              Zojuist even de toppen uit de weckpot gehaald om ze te laten luchten voor 5 min alvorens ik ze weer terug stopte. Snel even wat fotos genomen om zo dit topic af te sluiten...

              WW
              WW - kopie.JPG
              NL
              NL - kopie.jpg
              Ad usum proprium!

              Comment


                #45
                Topjes zien er mooi uit.
                Geniet ervan!


                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                Comment


                • ganjagast
                  ganjagast commented
                  Editing a comment
                  Dankjewel man! Ga me best doen
              Bezig...
              X