Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kush van Seres Seeds ! Kweek in Bonanza 1m2 Kast !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Dit is wat ik zie bij post #6, voor die van qnq #7.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #17
      Bij mij lijkt alles in orde te zijn ??

      Raar heb vorige week ook dat probleem ook gezien bij iemand van onze collega
      Ok kan er ook niets aan doen ? we zien wel bij de volgende foto's die ik in de toekomst
      post of dat het probleem zich dan nog voort doet ??

      In ieder geval bedankt voor de verwittiging , en als dat probleem nog eens opduikt
      zou ik tof vinden dat je het laat weten aan mij !

      Ik wil graag een volledig verslag maken met de nodige foto's !



      MVG Yazou

      Comment


      • groot
        groot commented
        Editing a comment

      #18
      Hi Yazou, weet niet precies hoe jij je piczz probeert te uploaden maar dit is niet de juiste
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #19
        ik vind niet de gebruiks handleiding voor het posten van foto's op deze site bij jointjedraaien , heb dat ooit eens tegen gekomen maar vind het niet meer ???

        Ik laad de foto's op met Upload Attachments ?
        En dat lukt maar de foto's staan gedraaid , maar ik kan ze niet wijzigen van richting ? En blijkbaar kunnen jullie ze dan niet zien



        IMG_0192.JPG IMG_0194.JPG

        Deze manier lijkt me properder dan de andere mogelijkheid !
        Last edited by yazou; 26 February 2018, 20:56.

        Comment


        • groot
          groot commented
          Editing a comment
          Deze zijn goed gegaan. Ik zou mij niet druk maken om te draaien.

        #20
        Kush van Seres Seeds ! Kweek in Bonanza 1m2 Kast !

        Dinsdag 27-2-18

        Ontkiemen= 26-02 ---- 27-02 dag 1
        Voorgroei =
        Groei =
        Voorbloei =
        Bloei =
        Spoel =
        Oogsten =
        Kuren =
        Ready for consumption =



        Goeden dag mede gr-blowers ​​​​​​!


        Ok men kush zaadjes zijn rustig hun ding aan't doen !
        Dus eigenlijk over deze teelt is nog niet veel te vertellen ?

        IMG_0211.JPG

        De teelt start op het moment dat je wietzaden voor het eerst met water in aanraking komen.
        Wiet zaden die niet ontkiemen, het komt voor maar het is helemaal nergens voor nodig.
        Met de juiste methode kun je namelijk ieder wietzaadje laten ontkiemen waar ook maar
        het kleinste sprankje leven in zit. Zelfs als het jaren oud is. ?! @CNNBS



        En dit is maar een idee ??
        Ik zou graag dit kweekverslag met wat extra informatie willen voorzien ,
        met duidelijke Foto's verstaanbare informatie enz.
        En misschien kunnen jullie ervaren telers 1 minutje van jullie tijd gebruiken om wat mee te helpen ?
        zodat dit verslag een beetje duidelijk overkomt ?
        En dat de onervaren beginnende teler ( zo als ik , en nog veel meer nieuwe starters )
        een beetje mee kunnen volgen om ook hun teeltje tot een mooi einde te brengen !




        Dit is nog iets van mijn vorige Mislukte teeltje SAD-RIP !






        MVG Yazou .

        Comment


        #21
        Dit zou wel eens een mooi kweekverslag kunnen worden , ik ga zeker mee volgen en ik hoop dat je dit verslag tot aan het einde volhoud !
        Dat zou wel heel mooi zijn van ontkiemen tot het roken van , Ik heb op deze site al veel antwoorden op mijn vragen gevonden ,
        Maar echte voledige kweekverslag die interessant zijn heb ik nog niet echt tegen gekomen of wel heb ik op verkeerd plaats gezocht !
        stap voor stap zoals , wiet kweken voor dummies ! En ik denk dat er weer iets fout is met uw foto's want inplaats van een foto staat er
        een klein vierkantje dat leeg is ? T'is maar dat je dit weet !
        Last edited by Tyst; 27 February 2018, 14:46.

        Comment


          #22
          Kush van Seres Seeds ! Kweek in Bonanza 1m2 Kast !

          Woensdag 28-2-18

          Ontkiemen= 26-02 ---- 28-02 2 dagen
          Voorgroei =
          Groei =
          Voorbloei =
          Bloei =
          Spoel =
          Oogsten =
          Kuren =
          Ready for consumption =



          Goeden dag mede gr-blowers ​​​​!

          ​​​Eerst een goed jointjedraaie van mijne Night queen om een beetje te relaxen na een druk dagje op't werk !
          Ik ga zeker niet iedere dag aan dit kweekverslag werken ! Zodat het voor iedereen een beetje plezant blijft !
          OK ik ben relax genoeg nu dan zullen we er is aan beginnen :


          Ik weet dat er voor een echt volledig kweekverslag wel wat meer info.ter beschikking zou moet zijn ,
          Zoals kweek situatie Temp LV voeding Ec Ph en waarschijnlijk nog veel meer van die dingen ,
          waar ik niet veel van af weet en dat liever aan de ervaren telers overlaat om dit verslag een beetje
          aan te vullen om ons wat wijzer te maken , waar voor ik jullie al op voorhand wil bedanken !!
          En waarschijnlijk ga ik zeker belangrijke dingen vergeten of niet op de juiste plaats of op het foute moment posten !
          Daarom reken ik een beetje op jullie hulp om dit verslag een beetje duidelijker te maken ?
          En desnoods verbeteringen aan te brengen , wat wel en wat niet , hoeveel enz.
          Zodat ik bij bij mijn volgende teelten wel een duidelijk verslag kan neer schrijven waar iedereen iets aan heeft !





          Dag 2 de zaadjes zijn nog steeds hun best aan't doen om te ontkiemen ,
          er zijn onder tussen al 3 van de 4 ontkiemd tussen de koffiefilter en 1tje tussen de make-up pads .
          ​​​​​​​Dus op de andere 4 zaadjes zal ik nog effe moeten wachten !

          Vochtigheid en warmte zijn twee belangrijke factoren voor een geslaagd ontkieming .
          RIP SAD.

          Na het ontkiemen van het zaadjes

          1.Vul de potjes met het aardemengsel zonder te veel aan te drukken om de zuurstof bij de wortels wortels te laten komen.
          2.Maak een putje van een halve centimeter diepte zo groot als het zaadje. Doe er het zaadje in en bedek het met wat aarde ( niet aandrukken ).
          3.Bevochtig de aarde lichtjes met water Let er wel op dat je aarde niet doorweekt. De zaadjes kunnen beschimmelen door te weinig zuurstof of zelfs verzuipen .
          4.Sluit het af ( deksel er op )
          5.Als alles goed gaat, dringen de zaden na twee a drie dagen door de laag heen.
          6.Haal op dat moment het deksel helemaal weg om de planten te laten ademen.
          7.Bevloeien , maar niet te veel . Overbevloeiing stimuleert schimmelgroei en dat kan fataal zijn voor jonge planten.
          8.Als de wortels de hele pot veroverd heeft ( ze komen dan onderaan naar buiten), plant ze dan over naar een grotere pot .



          Dus mijn volgende job morgen is , de ontkiemde zaadjes voorzichtig te planten in hun eerste verblijfplaats , en ze afgedekt met folie of zoals
          in mijn geval gaat dat zijn met een bekertje van 200ml , om ze dan onder de witte led lamp te plaatsen !
          De hoogte van de lamp is me nog een raadsel , de meningen lijken nogal te verschillen , ik ga starten op een hoogte van 90cm en alle dagen 10cm te verlagen tot ik op een hoogte van 30@40cm boven de kop kom , en dan stilletjes mee te verhogen met groei van de plant .

          Bij mijn eerste teelt heeft blijkbaar de lamp te laag gehangen en heb ik daar door light bleaching opgelopen , heeft wel voor wat paniek gezorgd maar het bleek nog mee te vallen op het einde ! Dus ik ga er deze keer wat voorzichtiger zijn met de hoogte van de lamp .
          Waarschijnlijk ben ik veel te vroeg met deze informatie omdat we nog maar net aan ontkiemen zijn , maar wou dit wel effe kwijt ,
          Ik weet niet waneer de plant gevoelig begint te worden aan LB ? Ik heb daar al wel iets van gelezen maar ik vindt het niet terug ?


          cannabis-light-bleaching-white-bud-tip-sm.jpg light-bleached-cola-sm.jpg

          Comment


            #23
            Last edited by groot; 1 March 2018, 05:29.

            Comment


              #24
              Ik weet niet of dat je het weet Yazou , maar er is nog steeds iets mis met de foto's in uw verslag ?!
              ik ga vandaag mijn zaadjes ontkiemen , mijn tent temperatuur is rond de 22 met licht aan en 18 licht uit , is eigenlijk het zelfde als de kamer temperatuur waarin men tent staat !
              Een vraag aan (groot) wat bedoel je met dunne draadjes ??
              Ik snap het niet goed ?




              Comment


              • groot
                groot commented
                Editing a comment
                Post aangepast dunne draadjes zijn de draadjes van een thermokoppel, flexibele thermometer als het ware.

              #25
              LCD-Digitale-Temperatuur-vochtigheidsmeter-Gauge-Thermometer-Hygrometer-10-99-RH-R06-Drop-Schip.jpg_220x220.jpg
              Ik had 10 st. LV Tem. metertjes besteld uit china voor nog een1,50 euro stuk voor het curren van de oogst ,en die geven ook verschillende waardes weer , ook al staan ze in de zelfde situatie te meten ?


              Nog maar over de PH-EC toestellen te zwijgen ik heb twee geijkte PH meters en twee EC meters , en daar zit ook een mooie afwijking op zodat ik ze niet durf te gebruiken , iemand een idee hoe dat je dat probleem kunt aan pakken om toch op veilig te kunnen spelen ?


              ​​​​​​​
              MVG Yazou

              Comment


                #26
                De aarde in een flinke pot koelt niet zo hard af, en ze warmt ook niet heel snel op.
                (ik heb dat buiten weleens getest)

                LV metertjes kun je testen, check dit filmpje van Bigclive op youtube
                EC meters en pH meters kun je ook testen, en zelf kalibreren.
                Dan koop je wat flesjes pH en EC testvloeistof, die hebben een vaste waarde.
                Steek je meter erin, en je weet of die afwijkt, en dan kun je 'm bijregelen.
                Vaak kun je dat ook bij de growshop laten doen als je zelf niet alles wil kopen.

                De glazen sensor van de pH meter moet altijd in bewaarvloeistof staan als je 'm niet gebruikt, anders blijf je afwijkingen krijgen.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • yazou
                  yazou commented
                  Editing a comment

                #27
                Dat is lastig zo inderdaad. Je zou de temperatuur sensoren kunnen vergelijken met de.kamer thermostaat. Of een goeie thermometer kopen, vergelijk doen en weer ruilen voor geld. Hornbach in NL doet daar niet moeilijk over. Je zult hoe dan ook moeten gaan werken met goeie spullen.

                Mijn Adwa pH meter kun je callibreren, staat.in een handleiding omschreven.

                Comment


                • yazou
                  yazou commented
                  Editing a comment
                  Ik denk dat ik wel goeie spullen in huis heb , ik weet misschien te weinig hoe dat zo een toestel moet werken EC PH ! misschien een goede link om het wat duidelijker te maken , heb er al een heleboel over gelezen en gezien en geprobeerd maar snap het nog niet ? T'werd me niet hellemaal duidelijk !!
                  Ik stuur straks een paar photo's door met wat ik allemaal tot mijn beschikking heb om te meten !

                #28
                Kush van Seres Seeds ! Kweek in Bonanza 1m2 Kast !

                Donderdag 1-03-18

                Ontkiemen= 26-02 ---- 01-03 3 dagen
                Voorgroei =
                Groei =
                Voorbloei =
                Bloei =
                Spoel =
                Oogsten =
                Kuren =
                Ready for consumption =



                Goeden dag mede gr-blowers ​​​​!

                Dag 3 het ontkiemen is bijna afgelopen , ik ben nog aan't wachten op 1 zaadje !
                De make-up pads hebben gewonnen van de koffie filter !

                IMG_0221.jpg IMG_0216.jpg
                • Geef zaailingen direct voldoende licht, anders strekken ze teveel .
                • Hoe hoog dat de lamp boven de zaailingen moet hangen , is van lamp tot lamp verschillend !!
                • Stel het licht in op 18 uur aan en 6 uur uit .
                • Zaailingen behoeven geen hoge luchtvochtigheid .
                • Geef elke dag een drupje water, dus een klein scheutje zodat de bovenste laag van de aarde een dag later weer droog is.
                licht-300x270.jpg lightburn-300x270.jpg


                Ik wil iedereen nog eens bedanken voor de hulp en de mooie duidelijke antwoorden die gegeven worden ,
                met foto's en filmpjes mooi gedaan , dat maakt het wel beter verstaanbaar , hier gaan waarschijnlijk veel
                beginnende telers !! iets aan hebben ,
                ik ben al een beetje wijzer geworden . Ik ga ook eens uitvissen hoe dat ik filmpjes en link's kan plaatsen ,
                en ik hoop dat het probleem met men foto's ook opgelost is .

                Tot morgen @Kush van Seres Seeds ! Kweek in Bonanza 1m2 Kast !


                MVG Yazoo .

                Comment


                  #29
                  veel succes yazoo met deze run ! ik volg jou !

                  Comment


                  • yazou
                    yazou commented
                    Editing a comment
                    Gewoon mee doen , kost je maar een minuutje van uwe tijd en je zult er ook wijzer door worden
                    Last edited by yazou; 1 March 2018, 17:15.

                  • aiightt
                    aiightt commented
                    Editing a comment
                    dat is zeker ! ^^

                  #30
                  Kush van Seres Seeds ! Kweek in Bonanza 1m2 Kast !

                  Vrijdag 2-03-18

                  Ontkiemen= 26-02 ---- 02-03 4 dagen
                  Voorgroei = 02-03 ----
                  Groei =
                  Voorbloei =
                  Bloei =
                  Spoel =
                  Oogsten =
                  Kuren =
                  Ready for consumption =



                  Goeden dag mede gr-blowers ​​​​!

                  Dag 4 de ontkieming is zo goed als afgelopen nog effe de kat uit de boom kijken ,
                  voor dat ene zaadje waar ik op aan wachten ben ?

                  Van de 8 zaadjes zijn er 5 die een 0,5cm klein worteltje hebben , die heb ik vandaag in hun eerste groeiplekje geplanten (drinkbekertje) !
                  De bedoeling van de drie bekertjes van 200ml (Foto's) is om de wortel groei in het oog te kunnen houden voordat ik ze verplant naar hun volgende
                  verblijfplaats , 1 zwart bekertje met gaatjes onder in , 1 doorschijnend met gaatjes en 1 doorschijnend om als broeikast te fungeren ?!
                  Ik heb Plagron Lightmix met perliet gebruikt om de bekertjes te vullen , over dit onderwerp zullen ook wel vragen zijn
                  waar je een oplossing voor zoekt , of een oplossing weet !
                  Maar of deze manier goed is weet ik nog niet , de meningen hier over zullen nog wel verschillen , misschien ook een reactie op deze vraag ,
                  zou het voor mij ook duidelijker worden , wat wel en wat niet, we zijn hier om te leren en niet onze vrouwtjes te stresseren !!
                  Over stress gesproken , mijn vorige vrouwtjes hebben zeker veel stress gehad , te nat te droog te warm te koud te veel te weinig en nog van die stress punten
                  Dus het zijn wel hele sterke plantjes als ze het bij mij overleven !
                  Ik kan zelfs een cactus laten dood gaan ! RIP@007


                  IMG_0261.JPG IMG_0262.JPG IMG_0263.JPG

                  Ik weet wel dat het beste is om ze meteen in hun vaste plek te planten om wortel schade en stress te vermijden !
                  Maar ik ga zelf 2X verpotten , van 200ml naar 3,5l en dan in hun villa van 18l pot .

                  Ik heb ook ondervonden dat , als ik ze direct in hun grote pot plant In mijn geval 18 liter pot !
                  Is mijn kast met 6 18l potten hellemaal vol zodat de kleine zaailingen die aan de buiten kant van men 1m2 kast staan ,
                  veel minder licht krijgen als de lamp laag hangt en ze dan opzoek gaan naar meer licht ,en beginne te strekken ?

                  Er zat bij mijn vorige teelt een verschil van meer dan 3cm op , Omdat zaailingen in het begin nog maar twee kleine lobblaadjes hebben,
                  kunnen ze nog niet veel licht opvangen. Krijgen ze niet voldoende licht, dan zullen ze daar naar opzoek gaan en snel veel te lang worden.

                  Zet je zaailingen dus vanaf het moment dat ze uit de grond komen direct in het licht. Dit kan een HPS kweeklicht zijn of een led kweeklamp,
                  maar spaarlampen in de kleur 865 of 840 (zie verpakking) zouden er ideaal voor zijn,krijgen.
                  Blijkbaar zelfs de rode lichtjes van stopcontactdoos , verwarming , mat verw. timers , enz.
                  Geven ook licht en ze raden aan om de lichtjes af te plakken met een stukje tape ?

                  Bij mijn vorige teelt heb ik ook alle lichtjes afgeplakt met gevolg dat ik niet kon zien of dat er een toestel aan staat of uit staat
                  en ik per ongeluk een contactdoos had afgezet , met als gevolg dat er een paar toestellen onder halve dag niet gewerkt hebben ,
                  zoals mijn verwarming en dat was net toen het zo koud was !!
                  ook weer stress , t'is maar een hobby maar toch wil je uw best doen om een mooi teeltje neer te zetten .

                  G-LEDS 560 Bonanza kast .
                  • OSRAM & CREE LED chips, optimale fotosynthetische werking.
                  • Met 2 instel mogelijk heden 1 voor de groei (Wit en Blauw) 1 voor de bloei. (Rood)
                  • Energiezuinig door groter en zwaarder aluminium koelblok voor optimale koeling. Hierdoor zeer weinig warmteafgifte.
                  • Stof en spatwaterdichte behuizing. Doordat de fans aan de onderzijde zitten is het armatuur van boven af dicht.
                  G-LEDS 560 Parameters Item Parameters
                  Power 560W LED Type Cree/Osram
                  Aantal LEDs 160x LED licht straalInput Voltage 100-240V Optische lensFrequentie bereik 50Hz/60Hz Full spectrum 660nm/630nm/450nm/460nm/3.5k
                  Opgenomen wattageAfmeting 500x300x100mm
                  Werkings temperatuurGewicht 7.6 KG
                  Verlichting tijd (suggestie) 12 / 18 uren p.d. Gewicht met doos 9 KG
                  Verwachte levensduur 50.000 uren Cool Fan <34 dB
                  Keurmerk CE en RoHS Garantie 1 Jaar


                  Waarschijnlijk gaat in dit kweekverslag wel wat fouten staan !?!
                  En dingen die ik heb overgeslagen die wel belangrijk zijn voor dit stadium van de teelt .
                  Daarom zou het tof zijn om wat reactie's van de mede telers te krijgen !
                  En zeker te verbeteren waar ik fout ben geweest , t'is maar om te voorkomen dat de
                  beginnende telers die dit verslag mee moesten volgen niet de zelfde fouten zouden maken zo als ik ,
                  in mijn eerste teeltje is er wel van alles fout gelopen , maar ik ben wel heel tevreden van de
                  opbrengst , ook al was het maar 393gr op mijne 1m2 !?!
                  Ik weet niet of dit een goede opbrengst is voor een eerste teelt ,
                  maar ik weet wel dat ik zeker toekom tot men volgende oogst .
                  weetje ik rook een 3 jointjes per dag en met 393gr. kom ik een eind !!
                  just roll one and enjoy !!!
                  Tot morgen @Kush van Seres Seeds ! Kweek in Bonanza 1m2 Kast !



                  MVG Yazou .












                  Attached Files

                  Comment

                  Bezig...
                  X