Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kush van Seres Seeds ! Kweek in Bonanza 1m2 Kast !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31

    Comment


      #32
      Kush van Seres Seeds ! Kweek in Bonanza 1m2 Kast !

      Comment


        #33
        Kush van Seres Seeds ! Kweek in Bonanza 1m2 Kast !

        Zondag 04-03-18

        Ontkiemen= 26-02 ---- 02-03 4 dagen
        Voorgroei = 02-03 ----04-03 2 dagen
        Groei =
        Voorbloei =
        Bloei =
        Spoel =
        Oogsten =
        Kuren =
        Ready for consumption =



        Goeden dag mede gr-blowers ​​​​​​!

        Dag 6 QnQ heeft een duidelijk filmpje gepost hoe je dit moet doen !
        Je moet maar eens kijken op #26 .
        En ik dacht dat die goedkope prullen eigenlijk niet te ijken waren , had er nog niet aan gedacht om dit op te zoeken .



        LV meter.jpg IMG_0277.JPGIMG_0287.jpg IMG_0282.jpg IMG_0269.JPG



        Ik heb ook in 3 bekertjes spearmint zaden eetbare catnip geplant voor de kat ?
        Want ik heb daarnet ergens gelezen , dat de katten graag onze vrouwtjes opvreten ,
        Ik ben nu toch aan't telen , waarom niet , dan blijven we bezig nu nog tomaten en pepers !

        Ok t'is zondag voor iedereen k'ga men dagboek sluiten en ik hoor het morgen wel ?



        MVG Yazou.














        Attached Files

        Comment


        • groot
          groot commented
          Editing a comment
          Je kunt er maar vier vertrouwen een beetje van die lv temp meters, tenminste ik zou die vier van rond de 27-28% alleen gebruiken. Wellicht een keer in en uit de koelkast halen om te zien of ze reproduceerbaar zijn.

        #34
        Kush van Seres Seeds ! Kweek in Bonanza 1m2 Kast !

        Maandag 05-03-18

        Ontkiemen= 26-02 ---- 02-03 4 dagen
        Voorgroei = 02-03 ----05-03 3 dagen
        Groei =
        Voorbloei =
        Bloei =
        Spoel =
        Oogsten =
        Kuren =
        Ready for consumption =



        Goeden dag mede gr-blowers ​​​​​​!

        Dag 7 niet veel te vertellen , alleen dat ik denk dat ik weer opnieuw moet beginnen !?!
        Na de 100% ontkieming willen ze niet tot zaailingen ontwikkelen ?
        Ze lijken precies te sterven terwijl je zit te kijken ze zijn nog maar net boven de grond uit en
        ze stoppen met groeien ze krijgen zelfs hun zaadlobben niet afgegooid ??
        Ik schaam me eigenlijk wel , dit is mijne derde keer dat ik het naar de klote heb gekregen + 1 cactus .
        Ik zou echt niet weten wat ik verkeerd doe of gedaan heb , ik heb al mijne kop gebroken wat er nu weer
        verkeerd zou kunnen gelopen zijn ?


        IMG_0302.JPG IMG_0305.JPG IMG_0304.JPG IMG_0306.JPGIMG_0307.JPG
        T'is maar een hobby zeker , ik vind echt wel klote !!!

        Ik ga me eens een goeie dikke toeter rollen om een beetje te ontstressen !



        MVG Yazou





        Attached Files

        Comment


          #35
          Mijn vermoeden is dat je de wortels verstikt door de dubbele bekertjes. Zwarte is natuurlijk prima maar die extra transparante maak je a) een buffer voor vochtige lucht b) je water kan niet weg en c) er komt nooit lucht bij.

          Terug naar basis aarde, LightMix en kleine potjes. Ik heb van die wateroplosbare potjes. Maar da's wel mijn boerenverstand...

          Maar bovenal inderdaad heel naar deze moeilijke start..

          Comment


            #36
            Ad usum proprium!

            Comment


              #37

              Kush van Seres Seeds ! Kweek in Bonanza 1m2 Kast !



              IMG_0312.JPG IMG_0311.JPGIMG_0302.JPG
              Attached Files

              Comment


              • groot
                groot commented
                Editing a comment
                Die metertjes zien er een stuk beter uit zo. Goed gedaan en wist niet dat je die ook kunt callibreren. Ik zou ze wel regelmatig even vergelijken.

                Watergeven doe ik met een twee maatbekers, een grote van ruim een liter om te mengen. Kleintje om af te meten per plant.

              #38
              De LV metertjes na 24 in de gesloten box !!!!!! Ze zijn een beetje gedaald
              omdat de box een 20 sec. heeft opengestaan !!!!!
              Ze waren allemaal rond de 75% wat eigenlijk wel heel goed is
              volgens dat filmpje ?
              Je moet zeker dat linkje eens zien van QnQ op post #26 !

              IMG_0313.JPG

              MVG Yazou
              Attached Files
              Last edited by yazou; 6 March 2018, 08:37.

              Comment


                #39
                Oorspronkelijk geplaatst door yazou View Post
                ...Na de 100% ontkieming willen ze niet tot zaailingen ontwikkelen ?
                Ze lijken precies te sterven terwijl je zit te kijken ze zijn nog maar net boven de grond uit en
                ze stoppen met groeien ze krijgen zelfs hun zaadlobben niet afgegooid ??
                Ik schaam me eigenlijk wel , dit is mijne derde keer dat ik het naar de klote heb gekregen + 1 cactus .
                Ik zou echt niet weten wat ik verkeerd doe of gedaan heb , ik heb al mijne kop gebroken wat er nu weer
                verkeerd zou kunnen gelopen zijn ?
                Ik weet dat er veel kwekers zijn die ook zo lang kiemen, maar ik voorkom dat liever.
                Zo gauw de zaadjes open breken en er een puntje van 1-2mm zichtbaar is mogen ze bij mij de grond in.
                Die grond is al vochtig gemaakt voor het in de bekertjes gaat.
                De zaadjes gaan er in; 0.5-1cm diep, met het puntje omhoog.
                Stukje folie over het bekertje om verdamping tegen te gaan zodat ik niet hoef te wateren tot ze echt boven zijn.

                De wortel die er uit komt groeit eerst een stukje omhoog, daarna maakt het een bochtje en trekt het de lobbladeren uit het zaadje.
                Op die manier blijft de zaadhoes meestal in de grond achter.

                Voor de eigenwijze zaadjes die wel omhoog komen sproei ik die helmen nat, en dan de folie er weer over.
                Als de zaadhoes uitdroogt wordt ze hard en krijgen ze 'm soms helemaal niet meer af.
                Ik zie die het liefst wel binnen 24 uur eraf vallen, anders ga ik ze helpen met een scheermesje en een naald ofzo.


                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #40
                  Mooi mooi , dus als ik het begrijp , moet het worteltje naar omhoog wijzen als het gepland wordt !!
                  Ok dat weten we ook weeral ,dan kwets je dat worteltje zeker niet , bij het planten van de ontkiemde zaadjes heb ik per ongeluk een worteltje af gebroken !!

                  QnQ heb je de nieuwe foto gezien van mijn LV metertjes ?? wat vind je daar van ??




                  MVG Yazou

                  Comment


                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Omhoog ja, behalve als je ze langer dan 2mm laat worden.
                    Dan heeft-ie het bochtje al gemaakt, of een poging gedaan, en moet ze met de wortel naar beneden.
                    De kans dat de helm boven komt is dan een stuk groter.

                    Metertjes, ik vind mooi

                  • smoker2002
                    smoker2002 commented
                    Editing a comment
                    ik doe het tussen keuken papier en werkt zeer goed wel oppassen dat het niet opdroogt want gebeurt sneller dan je denkt en wacht tot ik de eerste kleine lop blaadjes klein beetje zichtbaar zijn en dan gaan ze in de potjes zo staan ze direkt boven de grond ...worteltjes zijn dan wel al beetje vast aan het papier maar daar scheuren we een beetje rond en dat beetje papier gaat met de wortels mee in de pot kan geen kwaad beetje papier er bij ....mooie metertjes

                  #41
                  In verband met de Varenrouwmug waar dat ik vorige teelt last heb van gehad !!
                  Wil ik bestrijden met Soil attack , iemand ervaring met dit product ??

                  Ik vind wel dat die muggen er snel bij zijn ik heb er al twee gezien met dat beetje potgrond in de kast , die beesten zitten toch in de grond , niet ??
                  Dus ik weet nu al dat ik ze moet voor zijn want anders ga ik er deze teelt ook last van hebben , zeker weten !! die klote beesten vreten alles op !!



                  MVG Yazou
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                    #42
                    Ik heb in de kast nog potjes gevonden die misschien wel bruikbaar zijn voor mijn volgende ontkieming ??

                    IMG_0319.JPG IMG_0318.JPG
                    Groeien de worteltjes door deze potjes heen , zodat je met potje en al kunt verplanten naar een grotere pot ??
                    Of zijn deze niet bruikbaar ??
                    Attached Files

                    Comment


                      #43
                      Nee, die worden nooit nat genoeg voor de wortels om door te groeien. Je maakt het jezelf gewoon veel te lastig. Wiet kweken is zo moeilijk ni, zeker ni die eerste paar weken groei. Pak 4 liter potten met vochtige lightmix. Zaadje erin, met de punt naar boven. Pot afdekken met folie en wachten tot ze boven staan, lamp aan op minimaal vermogen. Hoeft niet afgedekt te zijn als het geen hps is. Die bovenste laag mag gewoon niet uitdrogen of uw zaadje is eraan. En dan als kopje boven is, folie eraf en de aarde vernevelen, of zwart-wit folie erover zodat die niet uitdroogt door stralingswarmte. En dan ga je de eerste twee weken geen voeding of water moeten geven, je gaat zien dat die pot even zwaar blijft. Mss na 10 dagen het eerste water. En dan hebben ze altijd, maar dan ook altijd een goeie start gehad.

                      En ja, ik heb is 1 keer een pimpelmees binnen gehad door een raam op kip en dat was dan de uitzondering.

                      Familie varenrouwmug zit hier ook, ik laat die doen. Heeft mij nog geen gram gekost. Ze hebben geprobeerd met die nieuwe krakerswet, maar daar trekken die hun niet veel van aan. Ik pest de dikste muggen, I know fat shaming, boe. Maar het werkt wel, er zijn er sowieso al wat verhuisd. Geen idee vanwaar ze komen, ik gok dat ze al in de grond zitten die je koopt.

                      Comment


                        #44
                        cli-mate-fancontroller-4a-thermostaat.jpg
                        MVG Yazou

                        Comment


                          #45
                          Deze fan controller kun je instellen op een bepaalde temperatuur. Als de temp boven deze ingestelde waarde komt begint je fan op volle toeren te draaien tot de temp weer op de gewenste waarde is. Daarna draait de fan weer op het ingestelde toerental (bijv 25 %). Of de fan bij 0 % volledig stil staat durf ik je niet te zeggen, bij mij blijft deze evengoed op een zeer laag toerental draaien maar ik heb niet dezelfde. Ziet er wel hetzelfde uit maar is van een ander merk. Ook geven deze goedkopere controllers (meestal) een brom als je gedimd draait.

                          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                          Comment

                          Bezig...
                          X