Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 * Strawberry Cake / 2 * Mazari Grape / 2 * Blue Mountain Durban / 2 * OG Kush

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    3 dagen geleden zijn de dames getopt. De plant links achter begint steeds meer te krullen. Begrijp niet goed waarom, fan al naar rechts verplaatst paar dagen geleden. De rest vertoond dit niet. Geef haar ook al paar dagen meer water dan de rest. Komt allemaal uit dezelfde emmer, dus had met pH problemen verschijnselen op meer dames verwacht. De lampen hangen voor de rest toch ook zo'n beetje hetzelfde.

    IMG_20180527_104512.jpg

    IMG_20180527_104518.jpg

    De plant rechts voor is spontaan in 4 delen gegaan. Ziet er wel vet uit.

    IMG_20180527_104523.jpg
    Het lelijke eendje word langzaam aan wat minder lelijk. Nog steeds het gedrocht in de familie tho' .

    IMG_20180527_104531.jpg
    Verder nog wat plaatjes van de rest.

    IMG_20180527_104539.jpg

    IMG_20180527_104549.jpg
    Weer 1 in portret genomen, resized hier niet. Op 1ste foto wellicht ook te zien, de 2de van links op de achterste rij lijkt wat te strekken. Ze zijn wel allemaal veel compacter dan m'n vorige (beroerde) kweek. Vooralsnog scheelt het niet veel qua hoogte iig.

    Bijna tijd om het scrog rek te plaatsen. Enig advies mbt wanneer over op 12/12 is zeer welkom.

    BackYardPlant ws wel, maar het is echt kurkdroog meestal. Nu is het buiten ook warm de laatste tijd, bijna 30 graden in de tent met lampen aan.

    Comment


      #17
      Voed nu uit een emmer overigens. Meng daarin 4l water met Hy-Pro roots (15ml op 4l) en Hy-Pro voeding (ook 15ml) + ongeveer 4ml ph- om op 5,9-6,0 te komen.

      Comment


        #18
        Mocht iemand weten waar ze goedkoop ophanging verkopen voor de lampen houd ik me ook aanbevolen. Zoek eigenlijk van die rope ratchet dingen met 2 karabijnhaken. Hangen al aan de rechter lamp, maar draad is te kort dus verlengd met ijzerdraad voor nu.

        In China zijn ze 2 USD per paar, maar vragen 30 order/verzendkosten. Schiet het nog niet op. Vind ze hier niet echt onder de 10 euro.

        Comment


        • Stonerr
          Stonerr commented
          Editing a comment
          Idd gelijk Jack zegt, je zit je met die hoge verzendingskost, ik heb die van mojicow van greensell als ik mij goed herinner. Ik vindt deze prijs kwaliteit echt top, deze kan je zwaar belasten en zijn makkelijk in hoogte verstelbaar..
          Dacht iets van een 12euro per paar..

        • SmokingJoop
          SmokingJoop commented
          Editing a comment
          Zal nog eens rond kijken, bedankt voor de reacties .

        • smoker2002
          smoker2002 commented
          Editing a comment
          hier zal je ook die haakjes wel vinden
          https://onlinetopgarden.com/nl/?gcli...YaAsIpEALw_wcB

        #19
        Gaat nog goed met de dames. Lampen vandaag wat hoger gehangen en scrog net er boven gehangen. Het is warm geweest, 30 graden in de tent nu en LV is naar 71% gegaan (was 50). Geef ze al een dag geen water en zometeen ongeveer de helft van wat ik normaal geef. LV mag wel wat omlaag. Met de grote potten die de hele oppervlakte van de tent vullen stijgt de LV erg makkelijk.

        Links achter krult nog steeds. Wellicht dat het hoger hangen van de lampen wat verbetering oplevert. Mogelijk ook voor lelijk eendje, wat er al beter uit begint te zien, maar een steeds grotere merkbare achterstand op de rest heeft.

        Ondanks dat het 4 redelijk verschillende soorten zijn vind ik de verschillen onderling, muv eendje, nog wel meevallen.

        Vraag me wel af of scrog nodig is. Op zich wel prettig om e.e.a. op gelijke hoogte te krijgen, maar voor het vullen van het oppervlak is het minder nuttig verwacht ik. De 8 potten vullen de gehele oppervlakte eigenlijk al wel. Met name bij lelijk eendje is er nog veel van het zand te zien, de rest is zo'n beetje over d'r hele pot uitgestrekt.

        En dat roept de vraag op of het geen tijd is voor 12/12 of zelfs al aan de late kant daar voor. Geen idee hoeveel ze spurten en vind ze eigenlijk nog wel laag, maar de vorige keer gingen ze ook bizar hard de hoogte in na omschakeling. Meer vertakkingen/internodes is wellicht beter voor het aantal toppen echter. Wat denken jullie?

        IMG_20180529_191238.jpg IMG_20180529_191255.jpg IMG_20180529_191329.jpg
        Attached Files

        Comment


          #20
          Met 4 planten had je je tent ook vol gekregen Ik zou de klok omzetten, zoals je al zei komt er nog een groeispurt.

          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


            #21
            ik zou niet te lang meer wachten met 12/12 als ik dit zo zie, dat lijkt mij nog wel ff door te schieten in de bloei
            al die hoogte heb je niks aan, super lange stengels ook niet, dus liever Fimmen of nog een keer toppen als je meer toppen wil, maar dat is volgensmij helemaal niet nodig, word al een flink vol bed als ik het zo zie

            Comment


              #22
              Mja volgende keer ms maar met 4 proberen. Dit kan net zo goed in SoG opstelling lijkt me .

              Klok gaat vandaag naar 15/9 over dag of 2 dan naar 12/12 of ms morgen al.

              De OG Kush wil wel meer de breedte in dan de rest (2 linker achterste rij), zit bijna geen groen (blad) in radius van 5-6cm om de stam. Hoop die oppervlakte toch ook te gebruiken .

              Comment


                #23
                Appelazijn afzuren kan best, schoonmaakazijn niet maar dat spreekt vanzelf.

                Ik hoop dat je weet dat Bayer straks Monsanto is..? Just saying....

                Mag ik vragen welk soort die zilverkleurige planten zijn..? Ze zijn schitterend! De rest ook trouwens...

                Succes verder Joop.

                Comment


                  #24

                  Comment


                  • SmokingJoop
                    SmokingJoop commented
                    Editing a comment
                    Het is de aspirine :~).

                  #25
                  De dames staan inmiddels ongeveer 1,5 echt in bloei en vorderen gestaag. Sinds die tijd krijgen ze alleen nog maar Hy-Pro Terra in de voeding met een beetje ph-. Hanteer momenteel 5,8.

                  Verder niet veel bijzonders te melden, ziet er goed uit m.i. .

                  15299542371351801684056.jpg 1529954249678740969483.jpg

                  Comment


                    #26
                    de bloei zit er mooi in ze zien er goed uit laat ze maar gaan
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                    KEEP ON GROWING AND SMOKING

                    Comment


                      #27
                      Prachtig

                      Comment


                        #28
                        Hoog tijd voor een update. In verband met vakantie en drukte is het er een tijdje niet van gekomen.

                        De bloei nadert de 8 weken inmiddels. Had op wat grotere toppen gehoopt. Planten hebben zo'n 250ml water per dag gehad, de laatste paar dagen 500ml. Het lelijke eendje is grotendeels geheel geel, maar de rest ziet er wel heel gezond uit.

                        Had getracht de voeding wat verder op te voeren dan 25ml op 4l, maar de puntjes werden geel. De afgelopen dagen maar 15ml op 4l gegeven. Wordt tijd om te spoelen voor 1 of meerdere soorten denk ik, alhoewel ik nog weinig bruin zie. Zat in ieder geval 1 soort tussen waarvan de omschrijving 7-9 weken bloei zei.

                        De toppen ogen kleiner dan de vorige kweek. Aan de andere kant lijken ze wel iets compacter te zijn, zijn er meer toppen en waren de planten uit de vorige kweek ~80cm hoger. Misschien toch net een cm of 10 meer laten groeien voor de bloei.

                        En dan de foto's .

                        IMG_20180810_211219.jpg IMG_20180810_211215.jpg IMG_20180810_211210.jpg IMG_20180810_211203.jpg IMG_20180810_211218.jpg IMG_20180810_211223.jpg IMG_20180810_211232.jpg IMG_20180810_211236.jpg

                        Comment


                          #29
                          Ziet er goed uit
                          Ad usum proprium!

                          Comment


                            #30
                            Ziet er inderdaad allemaal goed uit voor zover ik kan bepalen, maar had verwacht inmiddels toch wel in ieder geval de kush te kunnen oogsten.

                            Zou dat door de temperatuur komen? Op de warme dagen is het constant 39.7 graden in de tent geweest zo'n beetje en blijft nog hangen rond de 30 nu.

                            Comment


                            • ganjagast
                              ganjagast commented
                              Editing a comment
                              Weet het niet helemaal zeker maar het kan wel zo zijn dat de trichomen minder goed ontwikkelen door de warmte. Tegen de 40 is wel erg hoog moet ik zeggen.

                            • Flip Hasjkip
                              Flip Hasjkip commented
                              Editing a comment
                              Waar hangt je meter ? Die van mij hangt aan het net onder het bladerdek in de schaduw. In het volle licht geeft de meter een onrealistische waarde aan.

                            • Toverfee
                              Toverfee commented
                              Editing a comment
                              Zo een hoge temperatuur zou ik niet te lang aanhouden. Er zullen niet minder trichomen ontwikkelen maar blootstelling aan temperaturen boven 28-30 graden voor langere perioden kan wel schadelijk zijn voor de kwaliteit van de trichomen.
                          Bezig...
                          X